Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 90
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
FORMULA 1

Ovo su promjene koje nas očekuju na bolidima u 2017.

Formula 1
Foto: Reuters/Pixsell
1/5
09.12.2015.
u 18:11

Prednje krilo će biti široko 180 cm i zaobljenije, dok će stražnje krilo napokon biti šire i niže postavljeno te će brojati 95 umjesto dosadašnjih 80 cm te će biti udaljeno 80 cm od tla.

Prvi podaci koji su u posjedu momčadi govore da će novi bolidi formule 1, koji će se na gridu pojaviti 2017., pružati najviše downforcea u povijesti ovog sporta. Poznati ilustrator Giorgio Piola potpisuje prve slike kako bi novi jednosjedi mogli izgledati, a u prvom planu su šira krila i šire Pirellijeve gume. Informacije govore da će novi pravilnik bolidima podariti oko 30% više downforcea od aktualne specifikacije. Procjene su da će se razine draga povećati samo 10%, pa bi cijeli paket trebao napraviti veliki doprinos u povećanju brzine koja je bila glavni motiv za novi dizajn, piše GP1.

Iako se još mnoštvo detalja može promijeniti, osnovne dimenzije su dogovorene od strane momčadi koje su o ovome pregovarale mjesecima. Gume će biti šire te će se ići do 300 mm naprijed (trenutno 245 mm), odnosno do 400 mm straga (trenutno 325 mm). Ukupna širina bolida će se povećati s 1.8 metara na okruglo 2 metra, dok će nos bolida biti 20 cm duži.

Prednje krilo će biti široko 180 cm i zaobljenije, dok će stražnje krilo napokon biti šire i niže postavljeno te će brojati 95 umjesto dosadašnjih 80 cm te će biti udaljeno 80 cm od tla. Downforceu će doprinijeti i puno veći difuzor, a inženjeri će imati više slobode po pitanju dizajnerskih inovacija oko bočnih stranica bolida.

Sve ovo bolide neće samo ubrzati, već učiniti i težima za vožnju, što je također bila jedna od misli vodilja ovog koncepta. Williamsov voditelj odjela za performanse Rob Smedley je nedavno rekao da novi bolidi ne predstavljaju izazov u vožnji:

- Puno su lakši za vožnju, nema sumnje. Razlika je značajna.

Na pitanje koliku je to ulogu imalo u osmišljavanju novog koncepta, Britanac je dodao:

- Mislim da je važno da budu teži za vožnju. Ako je bolide prelako voziti, onda možda nećemo vidjeti razliku između prirodno talentiranog i prosječnog vozača. Nisu fizički zahtjevni, točke kočenja dolaze puno ranije, brzine u zavojima su manje, a tehnike jednostavnije. Neovisno o tome je li to dobra stvar ili ne, trebamo odgovor s tog stajališta.

>> Hamilton: Zabava ne utječe na moje nastupe u formuli 1

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije