Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 193
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
DISKOGRAFIJA

Unatoč krizi, nema govora o defenzivi glazbene industrije

'nelly_nnn_kul_230909.1'
Foto: 'Photoshop'
1/6
28.09.2009.
u 14:10

Stranci vide da u cijeloj regiji "zapadnog Balkana", u koju je uključena i Hrvatska, talenata ima jako puno te da je njihova volja za postizanjem uspjeha izražena čak natprosječno

 O defenzivi u ekonomski teškim vremenima nema govora – kaže Hannes Eder, glavni direktor tvrtke Universal Music Austria, koja je otvaranjem ureda u Hrvatskoj postala prva velika glazbena kuća koja je krenula u izravnu distribuciju svojih izdanja kod nas, a ne putem lokalnih posrednika. Do ove godine Universal je surađivao s kućom Aquarius, ali je odnedavno austrijska filijala rascjepkala tržište "zapadnog Balkana" na niz samostalnih predstavništava.

– Moja ekipa i ja radujemo se ovom izazovu – kaže Eder. – Tu vidimo priliku da iz samostalnih, ali prilično malih tržišta stvorimo jaku regiju. Upravo od Hrvatske sa svojim velikim resursima kreativnosti i velikim potencijalom tržišta očekujemo mnogo u pogledu te namjere.

Na ovaj način Hrvatska se uvrstila među 77 zemalja svijeta u kojima Universal izravno distribuira svoju glazbu, a to je nešto što govori možda i više od kurtoaznih diplomatskih izjava. Ipak je Universal najveća američki glazbena kuća koja uzima, kada su plodnija razdoblja, i po četrdeset posto tržišta. Obuhvaća niz manjih potkompanija kao što su A&M (Sting), Decca (katalog ranih Rolling Stonesa), Island (U2) i druge, a u sljedećih nekoliko tjedana svoj će status pokušavati zadržati novim izdanjima Pearl Jama ("Bakcspacer", već u prodaji), Marka Knopflera ("Get Lucky"), Mike ("The Boy Who Knew Too Much"), Davida Graya ("Draw The Line"), Nelly Furtado ("Mi Plan") i drugima.

– Suradnja će ići u oba smjera – kaže Eder. – Neovisno o tomu šaljemo li obožavatelje iz Hrvatske na koncert grupe U2 u London ili pak međunarodnim zvijezdama nudimo nastup na lokalnim hrvatskim TV postajama.

Krene li sve prema planu, Eder najavljuje i diskografske aktivnosti vezane za domaće izvođače.

– Za mene je jako važno poslovati također s lokalnim umjetnicima – kaže Hannes Eder. – Ne želim patetično naglašavati veliko kulturno naslijeđe cijele regije, ali talenata tu ima stvarno bezbroj, a volja za postizanjem uspjeha natprosječno je izražena. Doda li se tomu visoki kulturni "izvozni faktor" zemalja bivše YU, onda je sasvim logičan korak navedene zemlje, intenzivnije nego prije, uključiti u zajedničko tržište EU.

Domaće diskografske kuće Dallas, Menart i Dancing Bear ne strahuju da bi njihovi strani partneri EMI, Sony BMG i Warner u dogledno vrijeme mogli poći stopama Universala i pojaviti se na hrvatskom tržištu kao samostalni igrači. Jedan od glavnih problema s kojim bi se Universal u sljedećem razdoblju mogao susretati jest pitanje distribucije CD-a, a taj presudni dio za dobre rezultate domaće diskografske kuće imaju riješen potpuno. Niz drugih razloga također ide njima u prilog.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije