Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
U POVODU

Raštimana sezona malog mista

12.08.2007.
u 15:02

Kad se zanemari sramota s poodmaklom pa obustavljenom prodajom slovenskom Čatežu, Sunčanom se Hvaru dogodila gotovo pa privatizacijska idila. Strani kapital, ulagači koji investiraju kao da vreća s novcem nema dna, ljestvica kvalitete visoko postavljena, ambicija da Hvar postane elitno ljetovalište svjetskog ranga. Orco ne štedi nimalo, svote su milijunske.

Novo je lice prva dobila Slavija, prosječan hotel iznadprosječne lokacije. Po novom, puno dotjeraniji, ušminkaniji hvarski hotel na rivi dobio je i novo ime – Riva. Velika, starinska hotelska terasa, desetljećima mjesto žive glazbe i plesa, postala je mjesto fotelja i niskih stolića.

Lijepa, ali ni blizu posjećena kao s negdašnjim, klasičnim stolovima. Ove je godine temeljito preuređen i hotel Adriatic. Izgleda svjetski, s biranim namještajem i bazenom na krovu. Dobio je i mondenije ime – Adriana. U punom je jeku i preobražaj najvećeg hotela u Sunčanom Hvaru – Amfore. Nitko ne sumnja da će i to biti nabolje. Ne zna se jedino hoće li i ona dobiti novo ime.

Zvjezdica je tako na Hvaru sve više, a gostiju sve manje. Uzalud se u hvarskoj hotelskoj kući hvale da oni nemaju minusa. Golim se okom vidi da je ljudi u mjestu manje. Pa što ne valja? Zašto ta kvaliteta, u koju se kunu svi u turizmu, ne daje ploda?

Zaboravilo se na Hvaru da gost ne dolazi radi hotela. On želi solidan, odličan ili vrhunski smještaj, već prema sklonostima i dubini džepa, ali krevet mu nije motiv. Putovanja prodaju priče, a hvarske, kakva je ona bila, više nema. Nova je otvorena astronomskim cijenama, koje su zatvorile vrata najvećem dijelu negdašnjih gostiju.

Neki novi, pak, možda još i ne znaju za Hvar. Pitanje je i ima li ih dovoljno da oni budu isključivi gosti nekoliko tisuća hvarskih hotelskih kreveta. Dobar je turizam kombinacija. Rijetko se tko može osloniti samo na goste s jako puno novca. Takva Orcova orijentacija iritantna je i dijelu hvarskih turističkih radnika. Naravno da svi žele zarađivati više, naravno da nemaju ništa protiv bogatih gostiju, no Orco je porukom da je prošlo vrijeme jeftinog ljetovanja na Hvaru mnogima napravio medvjeđu uslugu.

Za preobražaj jedne destinacije treba i malo više vremena i malo više suptilnosti. I svakako čvršća veza s lokalnom zajednicom. Hvar ime velike potencijale, no oko njegove buduće pozicije svi bi se morali usuglasiti. I svatko sa svoje strane pridonositi. Za vrhunski turizam i plaže i restorani i kafići i barkarioli i konobari i zabava i sve drugo mora biti visoke kategorije. Ovako zasad sve djeluje raštimano. Naše malo misto, na putu da postane velo, stihijski odrađuje stresnu sezonu. Sreća je u turizmu što se u jednoj godini dade napraviti čuda. Samo da sve turističke faktore netko na Hvaru posjedne za isti stol.

Želite prijaviti greške?