Mogu izanalizirati Homera na tri jezika, ali ne znam izračunati koliko košta majica koja je s 50 eura snižena 70 posto
Što će mi Goethe kad imam Google – pitaju danas učenici, ali čitanje je temelj svakog znanja
Komentari 13
abakus, ako tvrdiš da današnji programi u školama nisu dovoljno opsežni, onda očito ili nemaš dijete u školi, ili nemaš pojma što se danas uči u školama. Dapače, programi su preopsežni, ali nakrcani nepotrebnim sadržajima. Koliko ti je puta u životu trebao Goethe, neke trigonometrijska relacija 8ako znaš što je to?) ili logaritmi ? Budi pošten pa priznaj-NIJEDNOM ! A tvrdnja da Ameri školuju "učinkovite idiote", a da su samo djeca elite "univerzalni pametnjakovići" je nešto najbedastije što sam čuo. Zar misliš da su na programu Apolo radili samo djeca bogatuna ? Djeca bogatuna samo uče zgrtati novac, a znanaost, inovativnost i produktivnost "ostavljaju" na rješavanje "učinkovitim idiotima" kako ti kažeš. daj bože da mi imamo više takvih, a ne Ivice, Ivana i Ante Todorića.
Nije to ništa! Ustavni suci nisu znali izračunati koliko je 10 % od 3 750 000 pa nitko nije rekao da je kriv obrazovni sustav kroz koji su prošli ustavni suci. Što je još gore, nitko se nije uznemiravao. Čak ni matematičar Arsen Bauk. A sad se cijela Jugoslavija u Hrvatskoj uznemirila jer je netko rekao da Štuliću nije mjesto u školskoj lektiri. Vrati se, Johnny! - plačljivo mole u hrvatskom Ministarstvu tuge i jada.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Temeljna značajka američkog (a ne zapadnog - kako krivo navodi autor) sustava obrazovanja jest stvaranje "učinkovitih idiota" od većine djece. Za to postoji kurikuli u svakoj pojedinoj od zemalja koje su prihvatile takav sustav obrazovanja koji nisu kurikuli namijenjeni SVOJ djeci, već je riječ o propisanom MINIMUMU znanja. Na osnovu tog minimuma dobivaju se u konačnici rečeni "učinkoviti idioti". Za vladajuću kastu (to je bolji izraz od klase jer tu miješanja praktički nema) postoji čitav sustav privatnih (i to kvalitetnih privatnih, a ne kao kod nas da su te škole nekvalitetnije - zasad - od javne) škola koje svoje učenike uče daleko više od tog propisanog minimuma (to su oni za koje novinar kaže da čitaju Goethea/Shakespearea i sl.). Problem s ovim prijedlogom "reforme" jest što on ide na propisivanje nečega što bi u najboljem slučaju mogao biti propisani minimum znanja za buduću nižu društvenu klasu svima. To će nužno stvoriti potrebu za otvaranjem paralelnog, privatnog školstva u kojem će se školovati djeca ambicioznijih roditelja, ali samo onih koji to mogu platiti. Ta će se djeca školovati po programima koji će biti i puno opsežniji od ovih koje imamo sada, uz puno "bubanja". I to će biti buduća vladajuća klasa. Ako to ljudima u Hrvatskoj odgovara, nema problema. Ali ta "reforma" vodi u puno dublju podjelu društva od ijedne koju sada imamo, i to treba ljudima jasno reći. Tj. da se razumijemo, do ove "reforme" prijateljica g. Mandira koja ne zna izračunati koliko mora platiti majicu koja je s 50 eura snižena za 70% bila je teška iznimka. Nakon ove "reforme" takve će osobe postati većina. --- S druge pak strane imamo francusku školu koja ne razvija "učinkovite idiote" već djecu prije svega uči misliti, i to na osnovu činjenica koje znaju - školu koja stvara cjelovitog čovjeka. Takvo školovanje ne stvara namjerne slojeve društva, ovisno o tome tko i koliko može platiti, već djeci omogućuje da se sami postupno izdvoje prema svojim sposobnostima. To je škola kakva je nama potrebna. Ali ova "kurikularna reforma" koja je u najboljem slučaju (jedva) na nivou propisanog minimuma znanja - a zbog toga što se uopće ne bavi manjkom dicipline na nastavi realizirani nivo bit će i znatno manji - to jednostavno nije.