Roman “Noćni film” Marishe Pessl (Znanje, urednik Tomislav Zagoda, prijevod Zoran Juras, 149 kuna) mnogo je više od “običnog” trilera na kakve smo se navikli ovih dana. Priča počinje samoubojstvom mlade djevojke, kćeri slavnog filmskog redatelja koji se u potpunosti povukao iz javnosti. Tu smrt istražuje samostalni novinar kojeg je famozni redatelj već stajao karijere. To je samo okvir priče koja pokazuje da je autorica, inače mlađa (rođena je 1977.) američka književnica koja je pažnju javnosti privukla nagrađivanim prvijencem “Uvod u fiziku katastrofe”, izuzetno vješta u baratanju nekima od najaktualnijih tema i žanrova današnjice. Krimić se pretapa u roman potrage, dotiče se žanra horora, psihodelije... Svoju misteriju plete na tamnoj strani interneta, gdje se okupljaju fanovi redatelja, zadire u svijet crne magije i vudu-običaja, pokazuje kako zapravo dobro poznaje svijet filma, živote bogatih i slavnih.
Na tim premisama izgradila je zanimljiv misterij kojem se, doduše, može zamjeriti pomalo nestvaran kraj. Ono što sluti na najcrnje dijelove ljudske psihe, i manipulaciju njom, završava jednim sasvim jednostavnim rješenjem koje zadubljenog čitatelja ipak ostavlja u nedoumici je li to sve. No, priči tu kao da nije kraj. Kraj samog romana Pessl piše tako da jasno sugerira da bismo junake mogli sresti u nekom potencijalnom nastavku.
Ova intrigantna knjiga, u kojoj su reprinti internetskih potraga, novinskih intervjua, starih fotografija... ima i svoj interaktivni element jer je čitateljima dostupna i aplikacija putem koje mogu pojačati svoj doživljaj ove – čak i u svijetu suvremenih krimića – nesvakidašnje priče.