Izložba "Stvarnost ili žudnja – remek-djela zbirke Perčić" otvara se u utorak 14. veljače od 19 sati u galeriji Klovićevi dvori. Izložba nekolicine djela europskih umjetnika iz Spomen-zbirke dr. Vinka Perčića, koja je 1989. godine donirana Gradu Zagrebu, a trajno je smještena u Klovićevim dvorima nastoji naznačiti smjernice pristupa istraživanju, atribuciji i klasifikaciji tog specifičnog segmenta zbirke.
Nakon dva desetljeća zbirka je pred upisom u Registar zaštićenih kulturnih dobara RH i postavljanjem unutar toga konteksta otvorene su i mogućnosti njezina relevantnoga istraživanja i revaloriziranja, što je i bila želja njezina vlasnika, kolekcionara dr. Vinka Perčića. Isto tako virtualnom prezentacijom njezina sadržaja na internetskim stranicama Muzejsko-dokumentacijskog centra, zbirka će nepovratno zaživjeti vlastitim životom, a razmjeri mogućih interferencija informacija i činjenica vezanih uz predstavljene artefakte tek su pred nama.
Komparativnim istraživanjem opusa autora zastupljenih u segmentu europskoga slikarstva unutar Perčićeve zbirke i analizom digitalnih baza podataka iz kruga svjetskih i europskih muzeja i galerija suočili smo se s postojanjem identičnih vizualnih prikaza, s potpisima istih autora, i u sklopu zbirke Perčić i u fundusima muzeja – u ovom slučaju unutar respektabilnih europskih muzejskih zbirki.
Sa stajališta usporedbe identificiranih naizgled identičnih vizualnih prikaza iz Perčićeve zbirke europskog slikarstva i utvrđenih činjenica o postojanju konkretnih umjetničkih djela – vizualno identičnih motiva i potpisanih autora unutar drugog konteksta, drugih muzejskih zbirki iz europskoga kruga – za koje će izložba podastrijeti dokumentirane izvore pa će te spoznaje početnim doprinosom u rasvjetljavanju problema klasifikacije takvih djela unutar zbirke Perčić, prije svega s aspekta muzeološke podloge i statusa kulturne baštine povjerene na obradu i skrb.
Pokazalo se, međutim, da osim preklapanja ikonografskih rješenja među takvim djelima ne postoji i preklapanje njihovih slikarskih tehnika kao ni dimenzija, odnosno formata u kojima su radovi realizirani.
Pitanje provenijencije umjetničkih djela koja se u zbirci Perčić referiraju na krug europskoga slikarstva od 16. do 20. stoljeća i dalje ostaje otvorenim. No činjenica je da dosadašnje navedene atribucije, što ih je pripisao i potvrdio dr.Vinko Zlamalik, ovim navedenim pregledom postojanja istovjetnih verzija umjetničkih artefakata istoimenih autora u drugim legalnim i oficijelnim muzejsko-galerijskim sredinama, postaju dvojbenima.
Potvrđeni originali iz svjetskih fundusa i njihovi pandani iz zbirke Perčić:
Andre Derain, “Mediteranski krajolik”, akvarel, pastel na papiru, 585 x 437 mm, zbirka Perčić
Andre Derain, Vue de Collioure; ulje na platnu, 650 x 810 mm, Folkwang-Museumu, Essen
Marc Chagall, „Ljubavnici“, ulje na platnu, 452 x 348 mm, zbirka Perčić
Marc Chagall, Lovers with Daisies, privatna kolekcija
Victor Vasarely, „Dvije zebre“, ulje na ljepenci, 342 x 445 mm, zbirka Perčić
Victor Vassarely, Zebras, 1950., ulje na platnu, 1160 x 920 mm, privatna kolekcija
Henri Matisse, Perunike i kale u vazi, ulje na ljepenci, 655 x 550 mm, zbirka Perčić
Henri Matisse, Calla, Lillies, Irises and Mimosas,1913., ulje na platnu, 1445 x 980
mm, Puškinov muzej umjetnosti u Moskvi
Paul Gauguin, Tahićanka na obali, ulje na drvu, 290 x 460 mm, zbirka Perčić
Paul Gauguin, Fatata te miti (By the Sea), ulje na platnu, 679 x 915 mm, National Gallery of Art, Washington
Henri de Toulouse-Lautrec, Pjevačica, akvarel, pastel na papiru, 585 x 437 mm, zbirka Perčić
Henri de Toulouse-Lautrec, Yvette Guilbert, 1985, bojane i glazirane terakotne ploče, 510 x 280 x 20 mm, u privatnoj zbirci.