Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 2
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Dućani prazni

Tjedan dana do Božića, kupaca i dalje nema...

avenue mall
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
18.12.2013.
u 22:00

Kriza u EU strane trgovce tjera da se ponašaju racionalnije. Makroekonomska situacija, skučenost tržišta, potrošačka (ne)moć te konkurencija potjerali su već desetak velikih svjetskih igrača iz hrvatske

Stranci, ako im se ne isplati, odlaze, a mi nemamo rezervnu varijantu i nemamo se gdje pokupiti i otići, kaže Željko Jeger, predsjednik Udruge zakupaca u trgovačkim centrima (UZUTeC), razočaran trenutačnom, prilično mršavom predblagdanskom potrošnjom.

Skup najam

Na stranu sjaj i blještavilo, koje u hrvatskim šoping-centrima svake godine sve ranije mami građane, trenutačna potrošnja nije ni približno jednaka lanjskoj, objašnjava Jeger. Nakon 15. studenoga, prodaja je, tvrdi on, odjednom naglo pala. Kupci slabo ulaze u dućane u kojima se gužve vide, što je neuobičajeno za ovo doba godine, samo vikendom. Ne pomažu ni sniženja, koja su i veća i učestalija nego lani sredinom prosinca, što će se također osjetiti na prometu trgovaca, dok ih s druge strane cijede najmodavci kojima najamnine plaćaju po kvadratu umjesto po prometu. Koliko se sve to kome isplati, najbolje govori činjenica da nakon velikog broja malih dućana i butika, kriza sustiže i veće svjetske brendove, pa su nakon Sephore, Xnationa, Foxa ili Championa u 2012., u ovoj godini Hrvatsku napustili i Limoni, Prenatal ili Salsa Jeans.

– Otišli su oni koji su shvatili da Hrvatska nije eldorado i da u nas nemaju ni budućnosti ni razvoja. Osim Zagreba i Splita, nemaju ni pravog prostora za širenje niti im se s dvije-tri trgovine, uza sve slabiju kupovnu moć, u nas isplati poslovati – kaže Jeger. Ruže zato cvjetaju onim stranim robnim lancima koji se prave da u nas prodaju robu na sniženju ili ono što nigdje drugdje ne bi mogli prodavati. A zašto i ne bi, kad u nas imaju “koke za klanje”, slikovit je Jeger.

Atraktivni Poljacima

I dok u Hrvatskoj šansu vide trgovci poput poznatog poljskog brenda jeftine obuće CCC, koji je ušao nedavno, hrvatska tvrtka Nera ove je godine ostala bez franšize talijanskog brenda dječje odjeće i opreme za bebe Prenatal, koji se zbog slabe prodaje povukao s hrvatskog tržišta. Otišao je i talijanski lanac parfumerija Limoni, koji je u 2012. ostvario gubitak od 8,1 milijun kuna, nakon 13,6 milijuna iz 2011., a među onima kojima se ostanak u RH nije isplatio i naftaši su iz OMV-a, koji su ove godine podružnicu sa 61 benzinskom postajom prodali Crodux derivatima umirovljenog generala Ivana Čermaka. Austrijanci su se povukli uz objašnjenje da im se Hrvatska ne uklapa u širu strategiju i lanac opskrbe.

Nezavisni konzultant Drago Munjiza kaže kako strane tvrtke u nas otvaraju podružnice kako bi pokrile još jednu europsku zemlju i zaradile. No kriza u EU tjera ih da se ponašaju racionalnije i izlaze iz zemalja koje im ne donose profit i ne pokazuju znakove oporavka.

– Hrvatska je upravo takvo tržište. Pad BDP-a od 2007. u nas je drugi najveći u Europi (iza Grčke). Makroprognoze nisu optimistične za srednjoročno razdoblje, a konkurencija je velika – objašnjava Munjiza. To je i razlog što je iz RH ove godine izašao i francuski Bricostore, koji je na tržištu “uradi sam” i “sve za kuću” teško poslovao pokraj takmaca Baumaxa, koji u RH također posluje s gubicima, te domaćeg Peveca, koji je nakon stečaja “procvjetao” i povećava broj poslovnica...     

Komentara 2

DI
duncan_idaho
09:29 19.12.2013.

ko o čemu, trgovci o slabom prometu...

RI
Ringo
10:42 19.12.2013.

Pa to nije vijest, to je normano u krizi. Vijest bi bila da su kupci navalili.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije