Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 69
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Potrošački savjetnik

Opomenu vam ne smiju naplatiti samo ako ste fizička osoba

Ilustracija
Robert Anic/PIXSELL
24.12.2013.
u 08:19

Ako ste pravna osoba (tvrtka ili obrt) članak zakona kojim se zabranjuje naplata opomena ne može se primijeniti

P: Zanima me koja je procedura s naplaćivanjem troškova opomene od strane T-coma? Koliko sam upoznat, lani je u Narodnim novinama izašla nadopuna Zakona o potrošačima gdje se naplaćivanje opomene zabranjuje. Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača koji je objavljen u Narodnim novinama broj 78, od 13. srpnja 2012., izmijenjen je članak 12. tako da je dodan novi stavak 5. koji glasi “Izdavanje opomene radi naplate dospjelih novčanih potraživanja nije dozvoljeno naplaćivati”. No T-com mi i dalje uredno naplaćuje troškove opomene 20 kuna i još označava da taj trošak nije isporuka u smislu članka 4. Zakona o PDV-u. U jednom članku sam pročitao da bi se za ovakve slučajeve trebalo obratiti Državnom inspektoratu. Je li to točno? Mijenja li se nešto u slučaju da opomena dolazi na pravnu osobu?

O: Ako ste pravna osoba (firma, obrt), odredba Zakona o zaštiti potrošača članak 12. stavak 5. kojim se zabranjuje naplaćivanje opomena ne može se primijeniti jer se spomenuti zakon odnosi samo na fizičke osobe. Međutim, savjetujemo da pismenim putem podnesete reklamaciju te se pozovite na Zakon o obveznim odnosima NN 35/05, 41/08, članak 183. (tumačenje članka i sudska praksa u privitku „Komentar zakona o obveznim odnosima“, Gorenc). Postoji mogućnost osporavanja naplate opomena putem Suda časti HGK ili redovnog suda jer naplata opomena za pravne osobe nije zakonski uređena već samo općim uvjetima poslovanja isporučitelja usluge. To tumačenje Zakona o obveznim odnosima ide u prilog zabrani naplate opomena svim subjektima.

P: Na obročnu otplatu od 12 rata preko Dinersa sam putem internetske prodaje kupila štednjak. Nije mi odgovarao pa sam ga vratila navedenoj trgovini, a oni su, kako tvrde, nalog za povrat sredstava odmah predali Dinersu. Diners mi, međutim, ni nakon dva tjedna ne izvršava povrat novca, a kartica mi je blokirana.

O: Savjetujemo da napravite pismenu reklamaciju (mailom, poštom preporučeno ili urudžbiranjem i pritom zatražite potvrdu primitka na kopiji prigovora). Odgovor Dinersa trebate zaprimiti u zakonskom roku od 15 dana temeljem Zakona o zaštiti potrošača, članak 8. Ukoliko ne zaprimite odgovor, podnesite prijavu Državnom inspektoratu http://www.inspektorat.hr/prijavi-povredu-propisa/.

>> Ključ u bravu: U 15 godina obavili više od 7,5 milijuna inspekcija

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije