Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 131
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Pivo

Kriza trese i pivarsko tržište, i pivopije izbirljiviji u recesiji

'zadro_PXL_unu_100504'
''
09.12.2010.
u 12:00

- U iduće dvije godine stabilizirat će se potrošnja na tržištu piva, što će ujedno biti završetak krize te prilika za još bolje poslovne rezultate Zagrebačke pivovare, kaže Zadro.

Kriza zbog koje je prodaja piva na hrvatskom tržištu u dvije godine pala 11 posto nije ugrozila tržišne pozicije vodećih pivara, pogotovo Zagrebačke pivovare koja zauzima značajno mjesto u portfelju StarBeva i u nas je uvjerljivi lider s više od 40 posto udjela. Vjekoslav Zadro, član uprave Zagrebačke pivovare i novoimenovani direktor maloprodaje StarBev grupacije sa sjedištem u Pragu, koja osim Zagrebačkom pivovarom, upravlja i pivovarama u Srbiji, Crnoj Gori, Bugarskoj, Rumunjskoj, Mađarskoj i Češkoj te prodajnim operacijama u Slovačkoj, Sloveniji i BiH, kaže kako su lideri na čak četiri od ukupno devet tržišta na koja su fokusirani - hrvatskom, bosanskohercegovačkom, srpskom i crnogorskom tržištu. Na ostalim tržištima, tvrdi, drže drugu ili treću poziciju, što ih stavlja u sam vrh šire regije.

Oporavak za dvije godine

Ciljevi CVC Capital Partnersa, koji je u listopadu lanjske godine preuzeo poslovne operacije InBeva u srednjoj Europi, u potpunosti se, objašnjava Zadro, podudaraju s ciljevima i strategijom Zagrebačke pivovare, gdje se sada dodatni naglasak stavlja na razvoj i podršku lokalnih brendova i inovacija. StarBev, kao manja kompanija, brža je u razvojnim aktivnostima i uspješnije koristi prilike koje joj se nude na tržištima u široj regiji gdje namjerava postati lider. CVC, naime, u regiji razvija dugoročnu strategiju StarBeva koja uključuje zadržavanje visoke razine učinkovitosti te povećanje udjela na tržištu kroz najpotpuniji portfolio brendova za široku masu potrošača.

Za razliku od zapadne Europe, gdje je već dulji niz godina vidljiv blagi pad konzumacije piva, na tržištima istočne Europe potrošnja piva je godinama bila u porastu. No, s obzirom na financijsku krizu, i tu potrošnja pada, jednako kao i u Hrvatskoj, koja je u početku bila otporna na krizu. Lani je tržište piva u nas palo 6 posto, a u prvih 11 mjeseci 2010. – zbog nepovoljne ekonomske situacije, pada kupovne moći, loših vremenskih uvjeta te zabranom pušenja u ugostiteljskim objektima – 5,4 posto. I Zagrebačka pivovara prati taj pad po volumenu. No udio na tržištu stabilan je i iznosi 41,6 posto, a stabilni su i financijski rezultati poslovanja, ističe Zadro. Očekuje da će se u iduće dvije godine stabilizirati potrošnja na tržištu piva, a to će biti znak izlaska iz krize te prilika za još bolje poslovne rezultate.

BiH glavna za izvoz

Glavno izvozno tržište ZAPI-ja je BiH gdje prodaja piva u posljednje tri godine raste. Upravo zahvaljujući BiH, ZAPI je u prvih 10 mjeseci 2010. ostvario rast izvoza od 10%, a pretpostavlja se da će to tržište i dalje rasti. Plan je pojačanim aktivnostima povećati i udjel na domaćem tržištu te u ostatku regije gdje je, s obzirom na okolnosti, Zagrebačka pivovara u 2010. poslovala iznad očekivanja.

– Kontinuirano ulažemo u kvalitetu, razvoj i ljude, a do dobrih poslovnih rezultata došlo se i dobrom kontrolom troškova i uštedama koje nisu vezane za sigurnost, kvalitetu, razvoj brendova i dostupnost, ali se u njih reinvestiraju. Sustavno radimo i na učinkovitosti komercijalnih ulaganja i bez obzira na nepovoljnu ekonomsku situaciju, iskoristili smo priliku da upravo u krizi, koju doživljavamo kao priliku, ulažemo još više – ističe Zadro.

Tvrdi da, na žalost, ne može otkrivati planove i komercijalne tajne, ali može potvrditi da će ZAPI i dalje kontinuirano graditi dugotrajne veze s potrošačima, i kroz nešto novo i kroz veću vrijednost i zadovoljstvo. Konačno, dodaje, StarBev i Zagrebačka pivovara imaju uvjerljivo najveći portfelj brendova, s fokusom na najveće brendove poput Ožujskog piva, a samim time i najveću mogućnost izbora. Nakon nove PET boce, potrošačima su tako ove godine u rekordnom roku ponuđena i dva nova proizvoda koji daju iznimno dobre prodajne rezultate – Ožujsko pšenično pivo i češki Staropramen, koji ZAPI proizvodi po licenci u duhu češke pivarske tradicije. Zadro kaže kako CVC potiče razvoj inovacija i prepoznaje ih kao bitan čimbenik rasta u budućem razdoblju, to više što su i potrošači piva u krizi izmijenili potrebe i navike te postali i izbirljiviji.

Komentara 4

Avatar seneka
seneka
12:36 09.12.2010.

nabijem im pivo u guzu da im jednom bude dost...

OB
-obrisani-
12:51 09.12.2010.

Jeb*** vas recesija. Recesija ne postoji. Samo postoje isprani mozgovi. E da živilo KARLOVAČKO

Avatar ciril
ciril
14:21 09.12.2010.

Ispravka: Trebalo je stajati \"...sto je za 2 do 4 kune jeftinije...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije