Najveći indijski zračni prijevoznik IndiGo upravo je potvrdio narudžbu 250 novih Airbuseva, vrijednih čak 26,6 mlrd. dolara od europskog proizvođača, što je izvrstan impuls za europsku industriju. To je najveća narudžba ikad po broju aviona. Posrijedi su zrakoplovi A320, a u floti ih Indijci imaju već 4100.
Na krilima srednje klase
Od ugradnje novih motora 2010. A320 postao je najbrže prodavan avion u povijesti. No, ova narudžba definitivno neće ostati najveća u povijesti. Proizvođači procjenjuju da će do 2032. Indija, kako bi zadovoljila potražnju za prijevozom u svojoj zemlji, trebati 1290 novih aviona čija bi vrijednost mogla iznositi oko 190 mlrd. dolara.
– Stara je izreka da više ljudi u Indiji putuje vlakom svaki dan, nego avionom u godinu dana. To je samo izreka, ali prostor za rast je strahovit – kaže Kiran Rao, direktor strategije u Airbusu.
Inicijalni razgovori o ovogodišnjoj narudžbi održali su se još lani, a cijena na ugovoru bi mogla biti malo niža od procijenjene, nakon što se uračuna uobičajeni popust, prenosi Bloomberg. IndiGo, deset godina stara kompanija, ima ambiciozne planove rasta i povećanja svog 38-postotnog udjela na azijskom tržištu, najviše zahvaljujući rastućoj srednjoj klasi koja pruža veliki potencijal. Mnogoljudna Indija i Kina najbrže su rastuća tržišta Airbusa, ali i konkurentskog Boinga te obje kompanije procjenjuju da bi u sljedeća dva desetljeća mogle zamijeniti SAD koji je trenutačno najveći uvoznik aviona.
U siječnju 2011. IndiGo je od Airbusa naručio 180 novih zrakoplova, vrijednih 15 mlrd. dolara, što je tada također bila najveća narudžba u komercijalnom zračnom prijevozu. Tad su im trebali da bi postigli svoj cilj od 1000 „jetova" u floti. No, u međuvremenu im je isporučeno dodatnih 100 zrakoplova.
Vlasnik IndiGo-a je tvrtka InterGlobe Enterprises, izrasla iz prijevozničke kompanije koju je osnovao Kapil Bhatia 1964., a počela je poslovati 2006.godine, godinu dana nakon što je osnivač naručio 100 zrakoplova za šest milijardi dolara. Prijevoznik za kupnju koristi model „sale and lease back": prodaje zrakoplove i nakon šest godina ih ponovo unajmljuje te tako osvježava flotu.
Profit među gubitašima
IndiGo se suočava s novom konkurencijom nakon što je s radom počela tvrtka nastala spajanjem AirAsije i Singapore Airlinesa. U avioprijevozničkoj industriji teško je poslovati profitabilno, i u Aziji i drugdje u svijetu: Jet Airways India i SpiceJet Ltd iposluju s gubitkom, dok Kingfisher Airlines vuče dug od 1,4 mlrd. dolara još od 2012. IndiGo pak, prema procjenama CAPA Centra za zračni prijevoz, redovito ostvaruje godišnji profit od 150 do 175 mlrd. dolara. Već u ovoj fiskalnoj godini, koja završava u ožujku 2016., tržišni udio mogao bi im dosegnuti 40 posto. Spremaju se prikupiti 500 mil. dolara javnom ponudom obveznica.
>> Od Londona do New Yorka za jedan sat
>> Snažan dolar dao EU prostora za izvoz
na slici Boeing haha