Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 123
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
bitka za koncesiju
Povratak na članak

I veliki Vinci u utrci za monetizaciju autocesta

Nakon što je propala prodaja HPB-a, ne očekuje se ni velik novac od privatizacije CO pa hrvatske javne financije može spasiti samo monetizacija autocesta, što bi mogao ispasti i posao desetljeća. Veliki međunarodni konzorcij Vinci zanima se za taj posao, a posluje u 100 zemalja sa 193 tisuće zaposlenih

Komentari 14

HO
hordubal
13:21 16.12.2013.

kako iznajmljivanje autocesta na 30 do 50 godina može biti posao desetljeća kada će investitor zaraditi do 3x više od cijene koju sada uplati, a jamčit će mu se i pokrivanje svih troškova ako padne promet na autocestama? ovo jedinoino može ispat glupost desetljeća, većina aktera će pomrijeti ili biti u debeloj mirovini kada nam se autoveste vrate (tko zna u kakvom stanju), dobiveni novac će biti potrošen za godinu dana (!), a onda nema prihoda od autocesta idućih 30 do 50 godina, i onda novinar u tekstu piše da bi ovo mogao biti posao desetljeća ?!

VL
Avatar gradjaninpokorny
gradjaninpokorny
13:17 16.12.2013.

Krasno, ljudi platili za ceste kroz benzin i sada se to prodaje dalje. Dakle, otimacini nema kraja, a jos ce se hvaliti kako su spasili HR i umanjili dug! Svi sretni i nitko se ne buni....... Halooooo zemlja.........

VL
MR
MrkiMedo
13:41 16.12.2013.

Navodjenje brojki da bi se impresioniralo citatelja. Nasa Vlada je vec najavila da zeli jeftino prodati, pa se takva "jeftina" ponuda moze i ocekivati. I nista vise.

VL
Avatar sidex
sidex
13:52 16.12.2013.

Smisao ove privatizacije autoicesta je samo lagodno prezivjeti do izbora, jar su svijesni da na izborima nemaju šanse. Znači poslije SDP-a nastaje totalni potop. Privatizacija autocesta može imati smisla isključivo samo ako ulagač time preuzima sve obaveze iz svih kreditaa kojima su se autoceste izgradile, i sve druge rizike poslovanja i održavanje svih autocesta, te da isplati Hrvatskoj drževi oredjenu godisnju dividendu. Ovo sto radi ova naša vlada je totalna propast Hrvatske.

VL
DU
Deleted user
19:40 16.12.2013.

Pa gdje vam je pamet?Zanimljivo tu je uvijek i Goldman u igri,najkorumpiranija i najozloglasenija bankarska institucija na zemlji,zanimljivo ,zanimljivo uvijek su tu da daju rucicu ''socijalistima'',pitajte Grcku kako su im pomogli skuhati knjige za EU;na koncu nakon slijedecih izbora Grcica i ostale u Remetinac

VL
VJ
vjerovnik
15:17 16.12.2013.

yugoslovenima su autoceste poseban trn u oku jer ih je sagradila RH, a ne njihova voljena yugica .... zato ih žestoko mrze i na sve načine pokušavaju ocrniti kao promašenu investiciju koja je služila samo za pljačkanje naroda ... iz istog razloga će ih dati (pokloniti) strancima, iako je svakoj budali jasno da je to totalni promašaj i ogromna šteta za sve nas i RH

VL
ZB
zbuniceva
13:15 16.12.2013.

Čim prije prodamo sve monopole koje još imamo tim bolje da se svi suočimo sa realnosti, lijepo je to pisalo ostajte bez nade vi koji ulazite. Lažne nade da se Titanik može popraviti nam netrebaju, treba se pripremiti za stoljetnii novi Austrougarski sustav vrijednosti.

VL
VJ
vjerovnik
15:13 16.12.2013.

samo da vidim

VL
RE
rennes
09:14 17.12.2013.

Gdje su sada razne inicijative za raspisivanje referenduma! Mahalo se ovih mjeseci raznim referendumima o pitanjima simboličke prirode, ... Danas, kad se ova krajnje nesposobna i liberalno neokapitalistička vlada sprema na rasprodaju nečega što smo MI građani financirali velikim dijelom,om, nema nikakvog prikupljanja potpisa! A dati autoceste u koncesiju strancima i krupnom kapitalu na tako dugi period imati će dugoročne, krajnje štetne posljedice, koje ćemo svi osjetiti kroz drastično poskupljenje cestarine, kao i smanjenje održavanja istih cesta, jer je privatniku jedini interes krupna zarada i ništa više! A istim bi se ugovorom čak trebalo osigurati financijske garancije privatniku, u skučaju pada prometa... Dakle, vrlo je izvjesno da ćemo opet MI građani iz svojih džepova plaćati krupnom kapitalu! Da i ne spominjemo da iste autoceste budu prodane za smiješan iznos, da gubimo višestruku godišnju zaradu od cestarina ... Gdje je sada REFERENDUM ?!

VL
VZ
vlatko.zomerc
12:44 25.01.2014.

ovosu bitange koje koje o ekonomiji i strtegiji nemaju pojma, busaju se o prsa nekim znanjem. kako to da veliki imaju interesa za autoceste i koncesiju a o tnema. tko uopće pita narod što in misli i hoće, jesmo li finacirali ceste iz goriva i to još radimo. ima li hrvata uopće Hrvataa ovdje ili žive nrdentalci....

VL
ZB
zbuniceva
18:11 17.12.2013.

Ak uopće treba pisati o tome, investitor neće otplatiti sve naše dugove s kojima smo financirali autopute nego manji dio. Investitor neće trpjeti ultraskupu kartodrapateljsku i održavanje koje tu i tam kosi travu populaciju, ili će vinjetizirati ili ENCirati. Farbalolo se bude jedamput ali kvalitetno, privukli se budu svi na autoput a ne ko sad kad ih se tjera s autoputa. Podizvodjači na održavanju budu jeftini i konkurentni. To se sve nauči bez Prometnog Fakulteta ali se brzo zaboravi kad se zaposle u našim državnim bespućima.

VL
GU
guc
13:45 16.12.2013.

Opet kompliciramo ono sto je nazalost jednostavno.Te nas autoceste nijesu ekonomski gledano uopce nase jer nismo u stanju vracati kredite kojima smo ih gradili.One su u stvarnosti nas dug.Kamo li srece da netko ko ima para preuzme te ceste i placa rate odplate.Nitko nam ih odnjeti ne moze i njihova svrha je da se po njima vozimo ,a ne da se kao nekom vrstom naseg blaga njima ponosimo.One nijesu ni ogrlica a ni bros.Cestarine u svakom slucaju trebaju biti ekonomske,a kad su neki konkretni vlasnici u pitanju sigurno ni krada nece biti ili ce biti daleko od bogacenja i dvostrukog farbanja tunela.

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.