Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 96
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
filipinci ulažu

Hrvatske luke za ulazak azijskih proizvoda u Europu

'09.02.2011., Rijeka - Ulaz u rijecku luku. Pogled od svjetionika sa vrha lukobrana. Photo: Goran Kovacic/PIXSELL'
'Goran Kovacic/PIXSELL'
02.10.2012.
u 20:10

U diplomatsko-gospodarskoj misiji na Filipinima bili su Kotromanović, Klisović i predstavnici zagrebačkog Brodarskog instituta

Filipinci su zainteresirani da Hrvatska postane ulazna luka za Europu ne samo za njihove proizvode nego i za proizvode iz Azije – rekao je Joško Klisović, zamjenik hrvatske ministrice vanjskih poslova, nakon sastanaka s tamošnjim kolegama. Uz Klisovića te predstavnike Brodarskog instituta iz Zagreba, u diplomatsko-gospodarskoj misiji na Filipinima bio je i ministar obrane Ante Kotromanović.

– Filipinci već jesu prisutni u luci Rijeka, a govorilo se kako bi u Hrvatsku, preko svojih veza, \"navukli\" brodove iz Azije. Naime, plovidba kontejnerskih brodova od Sueskog kanala do luka poput Rotterdama traje šest dana dulje, pa su troškovi, naravno, veći – objašnjava Klisović.

Treba naglasiti kako su Filipini država koja velikim stopama grabi naprijed u ekonomiji – lani su bilježili 6,4 posto gospodarskog rasta. Uz kontejnerski program, Filipinci su vrlo zainteresirani za brodogradilišta i brodogradnju. Hrvatsku su zbog iskustva prepoznali kao državu od koje bi mogli uvesti brodove i znanje. Usto, niz potencijalnih prilika za hrvatske tvrtke mogao bi se otvoriti u sektoru rudarstva te rudarske opreme, te opreme i znanja oko lakih željeznica.

U Ministarstvu vanjskih i europskih poslova nakon analize, kažu, povezat će domaće tvrtke s potencijalnim partnerima. Filipinska strana je pak ponudila – bude li potrebe – obrazovano osoblje za zdravstvenu njegu, koje već danas u velikom broju radi u Europi i Sjedinjenim Američkim Državama.

 

Ključne riječi

Komentara 4

DU
Deleted user
21:03 02.10.2012.

dobra ideja... nije vazno odakle je roba vazno da se kotrlja preko autoputa koji se nikad nece moci otplatiti, dok ne dode jedan takav promet kao sto bi bila jedna internacionalna luka... ali grci su isto prodali jednu kinezima, radnici se htjeli organizirati pod novim vlasnikom ali da sve stare radnike su otpustili, novi radnici su vecinom vremenski radnici bez stalnog ugovora, zovu i 2 sdata prije posla i moraju cesto ostati 2 smjene... tehnika koju su preuzeli se ne obnavlja, vise propada... pokazali su primjere kako kranovi nemaju vise dovoljno dobre kocnice... tko je sad hrvatskoj kriv da je dosla na te grane... da ali krivac HDZovac sjedi na HTV i daje intervju...

DU
Deleted user
21:21 02.10.2012.

Ali valjda i Kinezi o tome razmišljaju jer kod Hrvatske imaju zemlju sa skoro najmanjim plaćama u eu,sa takvim ludo dobrim položajem i odličnom infrastrukturom a imaju već postojeće firme koje sanjaju posao?Zar netko uopće sumnja kakve su mogućnosti luke Rijeka i lng terminala u Omišlju?Zar Hrvatska nema autoceste u rangu najrazvijenijih zemalja eu da može distribuirati kontejnersku robu u zapadnu i srednju europu,bilo preko luke Ploče,bilo preko Rijeke,svejedno? Zar nećemo nešto povući (kako sam zamrzio tu riječ) iz fondova ? 02.10.2012. u 21:03h nave je napisao/la: -------------- Slažem se

Avatar zbog- udbasa -beskucnik
zbog- udbasa -beskucnik
21:53 02.10.2012.

Kinezi Njemcice izgradit prugu od Njemackedo Rijeke za svoje potrebe,eheehehhehehe

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije