Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
TITANFALL

Je li jedna od najiščekivanijih igara godine vrijedna čekanja?

Titanfall
Foto: Titanfall
1/2
22.06.2014.
u 15:00

Ima nas koji volimo pucačine poput Call of Dutyja, a ima nas koji volimo pucati u masivnim robotima kao npr. u serijalu Mechwarrior. Titanfall, igra koja je obećala spojiti ova sva svijeta, definitivno je bio jedna od najiščekivanijih igara godine. Pucačina koja omogućava igraču da skakuće po krovovima, trči po zidovima i uza sve to može upravljati masivnim robotom – zvučalo je predobro da bude istinito. Sad kad je vani, je li vrijedna čekanja?

Polako, da vidimo najprije što igra nudi i o čemu se radi. Priča je vrlo jednostavna, u budućnosti ljudska vrsta kolonizira daleke planete, no u nekom trenutku dolazi do neslaganja između vladajuće stranke (IMC) i militantnih pobunjenika (Militia) kojima više ne odgovara živjeti pod represivnom čizmom te dolazi do sukoba... Svi smo sličnu priču čuli već milijun puta, no sasvim dobro služi kao objašnjenje zašto se tučete s likovima na drugoj strani poljane.

Igra ima neke standardne komponente Call of Dutyja koje će većina igrača rado prihvatiti: možete slagati vlastite klase, odabrati opremu, oružju.. Ukratko, ako ste ikada odigrali neki noviji COD, odmah će vam biti jasno što ide kamo, kako i zašto. Gameplay je praktički kopiran COD stil, a koliko je to dobro ili loše, ovisi o vama i vašem stavu prema tom serijalu, no ono što je proširilo ovaj koncept jest mogućnost da skačete po zidovima i krovovima zgrada u veoma fluidnom parkour-stilu zahvaljujući malom jump-packu na leđima. Iskreno, skakanje i pucanje vjerojatno je najzabavniji dio ako izuzmemo onu komponentu po kojem igra nosi ime – Titane, masivne humanoidne robote koje također možete naoružavati raznim oružjima i opremom. Još su jedna novina tzv. burn karte koje zarađujete prolaskom challenge misija i samim igranjem: možete imati naoružane tri karte po rundi i aktivirati ih jednu po spawnu. Burn karte omogućuju neke specijalne bonuse koji vam mogu pomoći i dati prednost nad ostalim igračima. Bonusi se sastoje od veoma široke palete specijalnih oružja, a neki povećavaju mogućnosti lika ili Titana. Možete skočiti na protivničkog Titana i sabotirati ga izbliza ili na savezničkog Titana i pružati podršku dok vas on nosi na leđima. Kao i u COD-u, korištenje oružja otključava brojne dodatke kojima možete poboljšati i prilagoditi oružje svojim željama.

Igra je grafički prekrasna, no s obzirom na novac uložen u reklamu, bilo bi tužno da je drugačije; od pištolja do robota i oružja te likova – sve je predivno dizajnirano, mape na kojima igrate goleme su i pune života, nisu statične kako smo navikli. Mape imaju biljke koje se miču od vjetra eksplozija, postrojenja koja puštaju paru i rigaju vatru, obrambene mehanizme koje možete preuzeti te životinje svih veličina koje nadlijeću nad vašim glavama ili trče pred nogama Titana. Igra je fluidna i dinamična i, kojim god stilom igrate pucačine, naći ćete mjesto u bitkama Titanfalla.

Samo šminka

Nakon ovih mojih silnih pohvala, pretpostavljam da se već hvatate za novčanike kako biste kupili ovu igru, no preporučujem da stanete i pročitate do kraja (ako vas cijena igre već nije zaustavila). Da, prvo što će vas natjerati da razmislite dvaput o kupnji jest cijena – 60 eura (480 kuna), što je puno, jako puno, a ta cijena činit će vam se i većom kad vam kažem da je ovo online only igra! Da, igra je samo multiplayer i ne može je igrati jedan igrač, može se igrati samo i isključivo u multiplayeru. Ako se sjećate, na početku sam rekao da igra ima priču, ta se priča proteže kroz kampanju, no to je kampanja koju igrate u multiplayeru – kako to funkcionira? Pa spojite se u kampanjsku misiju jer misije počinju uvodnim filmićem koji gledate svi skupa i onda uskačete u borbu, a uvode u misiju slušate u periodu između misija. Ako vam ovo zvuči problematično, u pravu ste: naime jako je teško pohvatati konce i čuti što vam likovi u igri govore dok se pokušavate koncentrirati na borbu. Igrajući kampanju Militia na predzadnjoj misiji jedan lik umire, ne mogu vam reći koji ni zašto, ne zato da vam ne kvarim doživljaj, nego zato što nisam uspio ni čuti ni vidjeti jer sam bio zauzet gaženjem pješadije ispod masivnih nogu svog Titana! Osim toga, uopće nije bitno kako prolazite u misiji jer, izgubili ili pobijedili u pojedinoj misiji, idete dalje. Prva misija s Militijom krađa je goriva za flotu jer ne može letjeti dalje. Naravno da smo tu misiju izgubili, no prešli smo na sljedeću misiju i bez goriva.

Zašto je to tako jednostavno? Priča je nebitna i predvidljiva, služi samo kao pozadina, zajedničke animacije zbilja dobro izgledaju i daju veću dubinu, ali nemaju nikakvu bitnu ulogu, samo su šminka.

Dugotrajnost igre također je upitna, u 3 sata igre prošao sam kampanju, u 5 sati otključao sam većinu opreme, u 7 sati došao do max levela. Nakon 10 sati igre jedino što mi je ostalo jest otključavati pojedine nadogradnje za oružja kojih ima jako malo! Ako zbrojim sve pištolje, puške i artiljerijska oružja, ima ih 15-ak za pješadiju i 12-ak za Titane. Burn karte traju samo jedan život i njihova korisnost rijetko kada dođe do izražaja. A od nadogradnji svako oružje ih ima otprilike 5-6, dobar dio kojih nećete koristiti ama baš nikad. Sve je to jako malo sadržaja, kroz koje se prođe jako brzo, samo su tri Titana trenutačno u igri i, koliko god bilo s njima zabavno igrati, nema nikakvih ograničenja između njih, kao što nema nikakvih ograničenja između likova, svaki lik može koristiti bilo koje oružje i svaki model Titana može koristiti sve pa igrači vrlo brzo shvate da najbolje prolaze oni koji ili slože klase da upijaju metke s naoružanim strojnicama s velikim kapacitetom metaka ili lako oklopljeni ubojice koji trčkaraju po mapi užasnom brzinom i teško ih je pogoditi, sredine nema.

Balans oružja, Titana i likova je loš, što bi se i oprostilo kad bi to bilo bolje složeno, ali nije. A ako se i veselite nekoj nadogradnji u budućnosti koja će donijeti više sadržaja, Titana i oružja, nemojte. Sve buduće nadogradnje za Titanfall bit će isključivo u obliku DLC paketa i svaki od njih će se plaćati, a kako je Electronic Arts taj koji određuje cijene, to će vrlo vjerojatno biti u okviru nekih 120-150 kuna. Za kraj bitno je napomenuti da je ova igra dosta zahtjevna i k tome Origin exclusive! Tko god je zaigrao Battlefield 3, zna koliko puno glavobolja Origin uzrokuje! Za one koji ne znaju, Origin je klijent-aplikacija za pokretanje novih EA igara, što znači da nemate izbor: ako želite igrati Titanfall, morate instalirati Origin preko kojeg ćete pokretati igru.

Kratkotrajna i skupa zabava

Titanfall je nesumnjivo izuzetno zabavna igra koja je otvorila vrata hibridnim pucačinama i, ako je nabavite, pružit će vam nekoliko sati zabave. No daleko je od savršene pucačine. Radi se o skupoj igri koja nudi isključivo multiplayer i ništa drugo, gotovo 500 kuna jako je puno novca za igru koju možete igrati isključivo online, a dok ovo pišem, još čak nije moguće stvarati vlastite runde, nego se kao grupica morate spajati u matchmaker koji je jednako aljkav kao matchmaker u bilo kojoj drugoj multiplayer igri! Kako je igra ekskluziva na Originu, znači da će puno vremena proći prije nego joj cijena padne. Po meni ova igra nije vrijedna tog novca.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije