Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 109
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Stari Savski most

Ušminkanim mostom šetat ćemo se 2022., a obnovit će i konstrukciju

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
1/3
30.06.2020.
u 15:59

Grad raspisao natječaj za sanaciju zdanja starog 80 godina, ceh se popeo na 36,2 milijuna

Ograda koja sprečava pješake da idu tim putem i metalna ploča koja prekriva asfalt što su ga “nabacili” nakon što je stari završio u zelenom koritu rijeke. I šipke, odnosno uništena armirana mreža koja viri iz podnožja zdanja sagrađenog prije više od osamdeset godina. Takvo je stanje pješačkog Savskog mosta posljednjih godinu dana, i to nakon što su ga radnici koje je poslala gradska uprava po hitnom postupku sanirali. Učinili su to kad se na kolniku otvorila rupa duljine nekoliko metara pa su ga brže-bolje već istog popodneva morali pokrpati.

Obišao je most tada i gradonačelnik Milan Bandić, ustvrdio da je siguran i najavio da se u sanaciju vrijednu 23 milijuna kuna kreće u proljeće iduće godine. Proljeće je prošlo, s njim su došli COVID-19 i potres, ali unatoč privremenim mjerama obustavljanja izvršavanja proračuna, izgleda da se s dolaskom ljetnih temperatura sunce osmjehnulo i starom Savskom mostu. Grad je, naime, konačno raspisao natječaj za njegovu temeljitu obnovu. S jednom “malom” razlikom: projekt sanacije sad više ne košta najavljena 23, nego 29 milijuna bez PDV-a, odnosno 36,2 milijuna kuna s porezom. Onaj tko misli da posao može najbolje odraditi mora se javiti do 17. srpnja, a nakon što se potpiše ugovor, imat će 18 mjeseci da ga dovrši pa ćemo se, u najboljem slučaju, novim pješačkim mostom šetati krajem 2022. godine.

– Tijekom prošle godine izradili smo projektno-tehničku dokumentaciju izvanrednog održavanja, i to u skladu s time da je most upisan u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske. Bilo je potrebno izraditi i dodatne kontrole mehaničke otpornosti i stabilnosti, odnosno reviziju glavnog građevinskog projekta konstrukcije – kaže Dinko Bilić, pročelnik Ureda za izgradnju grada i promet. Radovi, dodaje, obuhvaćaju rušenje stare armirano-betonske kolničke ploče s pješačkim stazama i cjelokupnom opremom mosta te gradnju novih. A postavljanje opreme pritom obuhvaća hidroizolaciju, asfalt, rubnjake, odvodnju, dvije nove češljaste prijelazne naprave, pješačke ograde, stupove osvjetljenja mosta i završne premaze staza, kao i zavarivanje čeličnih moždanika za gornju pojasnicu glavnih nosača.

– Zamijenit ćemo i oštećene čelične elemente rasponskog sklopa novim, a obnovit će se i antikorozivna zaštita konstrukcije i upornjaci te sanirati dva stupa u koritu rijeke – nabraja Bilić. Drugim riječima, kako piše u natječajnoj dokumentaciji, most će “ogoliti” do čeličnog dijela konstrukcije koji će tada biti saniran tako da će zamijeniti hrđave dijelove. U sklopu projekta predviđena je i izrada viseće čelične skele, koja mora, navodi se također u “papirima”, izdržati težinu radnika i opreme te strojeva.
Pješački most koji spaja okretište tramvaja i autobusa s Kajzericom već dugo vapi za obnovom, a ovo će biti prvi put da se renovira čelična konstrukcija otkako je podignut između 1932. i 1934. godine, i to na temeljima onog sagrađenog krajem 19. stoljeća. Gradska uprava sanirala ga je, doduše, 2017. godine, kada su “nabacili” novi sloj asfalta, postavili klupe i žardinijere s cvijećem te iscrtali biciklističku stazu. No to “šminkanje” očito nije bilo dovoljno da lani kolnik ne propadne

Ključne riječi

Komentara 2

BI
bitanga99gizdava99
12:07 01.07.2020.

bravo, gradu se nekaj stalno radi

SL
slucajnicitatelj
20:22 30.06.2020.

"Da su izbori svake godine šta bi smo svega lijepog dobili ."

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije