Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 38
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
NOVA INICIJATIVA

Nakon rotora odmah širiti tramvajsku mrežu do Laništa: Pruga bi išla 150 metara od Arene

Završni radovi na rotoru
Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL
1/4
17.01.2020.
u 16:36

Nova trasa bi bila duga pet do šest kilometra

Rotor je pri kraju, očekuje se otvaranje, a kad su se već “zalaufali” i u dobroj su formi, zašto ne bi odmah nastavili s radovima i zapadnije od velikog kružnog toka? Ideja je to vijećnika Gradske četvrti Novi Zagreb – zapad, koji su Gradu uputili inicijativu za novom tramvajskom prugom do Laništa i Blata.

Bude šef to pogurao

– Dosad je prioritet na području naše četvrti bio novi rotor, koji će riješiti problem gužvi u tom dijelu grada, no uskoro se planira graditi još stambenih zgrada na Laništu pa će se time povećati i broj automobila na kružnom toku. A tramvaj je puno učinkovitije rješenje – kaže Jadranko Baturić, predsjednik GČ Novi Zagreb – zapad, dodajući da bi pruga prolazila 150 do 200 metara od Arene, što bi rasteretilo promet i tijekom koncerata, a koristila bi i stanovnicima Brezovice, Ježdovca, Hrvatskog Leskovca, pa i Botinca i Odre, čiji bi stanovnici mogli na početnoj stanici ostaviti svoje aute te dalje javnim prijevozom putovati do svojih ciljeva.

Napredak radova na rekonstrukciji rotora Remetinec

– Gradska četvrt spremna je sudjelovati u izvođenju radova, a s obzirom na to da je tramvaj i ekološki najprihvatljivije rješenje, siguran sam da bismo mogli dobiti novac od Europske unije, koja zahvate koji smanjuju utjecaj na okoliš sufinancira u 80-postotnom iznosu – kaže Baturić, dodajući da će o inicijativi razgovarati i s gradonačelnikom Milanom Bandićem, koji će, ističe, sigurno ubrzati cijelu proceduru jer će je prepoznati kao dobrobit za metropolu.

– Novi Zagreb – zapad najbrže je rastuća četvrt po broju stanovnika, u proteklih deset godina povećala nam se brojnost za 40 posto, ima nas trenutno 79.000 – kaže Baturić.

Nova pruga, koja bi trebala biti duga između pet i šest kilometara, važna je i zbog buduće bolnice u Blatu, a podigla bi i cijene nekretnina.

– U svakom slučaju, mi smo dopis u Grad uputili i rečeno nam je da se sprema projekt. Moguće je da čekaju početak gradnje stambenih objekata i završetak radova na bolnici kako bi počeli s prugom, ali treba s tim krenuti i prije – kaže Baturić.

Prvo treba definirati Blato

No do izrade idejne i izvedbene projektne dokumentacije te same gradnje produžetka pruge prema Laništu, kaže pročelnik Ureda za izgradnju Dinko Bilić, može doći tek kad se definira točan položaj tramvajskog okretišta na području Blata. A prvo će rekonstruirati postojećih 925 metara tramvajske pruge istočno od rotora te unutar njega sagraditi okretište.

– Tim rješenjem stvorit će se pretpostavke za proširenje tramvajske mreže Jadranskom avenijom prema Laništu, a kvalitetno povezivanje zapadnih gradskih područja s južnom obalom Save planirano je još jednom prugom do budućeg okretišta u Blatu, tj. preko produžene Vrapčanske, mosta Jarun i buduće Vatikanske ulice. Za taj pravac pruge definiran je koridor u idejnom projektu za produženu Vrapčansku – zaključuje Bilić.

Potpisan ugovor za dodjelu bespovratnih sredstava za rekonstrukciju rotora

 

Komentara 31

Avatar Molekula
Molekula
17:12 17.01.2020.

što je sa tramvajem do Španskog i Malešnice

Avatar kenj@c
kenj@c
17:12 17.01.2020.

Vozim svaki dan obilaznicom rotora i kad se otvori sam rotor bit će još protočniji, uvjereni smo. Ali veći problem je i bit će još veći- Jadranski most, već sad je krcat. Zato je stvarno nužno napraviti jarunski most ili slično. Blebetala iz sdp-a su tu u pravu, mada ne mislim da bi oni bili u pravu to napraviti

Avatar Admin smetlar
Admin smetlar
17:05 17.01.2020.

kaj je sa zapadnim dijelom grada???kad bu tramvaj do podsuseda??kaj je sa onim ruglom na okretalištu črnomerec??sramota!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije