Stop teroru Zagrebparkinga! Tako bi se u najkraćem mogle iščitati poruke ogorčenih građana metropole na harač Zagrebparkinga, koje su zatrpale redakciju Večernjega lista pošto smo na početku ovoga tjedna u tekstu upozorili na način na koji ova podružnica Holdinga pljačka vlastite građane.
Na tahijevski namet koji gradonačelnik Milan Bandić utjeruje preko Holdinga naš je list upozorio u tekstu u utorak kroz primjer obrtnika i malih poduzetnika u središtu glavnoga grada kojima prijeti propast, jer umjesto dosadašnjih 1320 kuna godišnju parkirnu kartu sada moraju plaćati basnoslovnih 9600 kuna. Naime, Zagrebparking je novi pravilnik donio 22. prosinca 2009. ali ju je počeo provoditi od početka rujna, što je šokiralo građane.
Na Zagrebparking ogorčeni su svi – radnici koji više ne mogu automobilom na posao, vlasnici tvrtki i stanari metropole, a smatraju da je harač Zagrebparkinga protuustavan.
Apsolutni bezobrazluk
– Zagrebparking krši Ustav kada jedno parkirno mjesto za tvrtku naplaćuje osam puta skuplje nego stanarima. Osobni automobil zauzima prostor jednog parkirališnog mjesta, neovisno o tome je li njegov vlasnik fizička ili pravna osoba. Pitamo i molimo da se to ispita, temeljem koje je odluke i analize cijene procijenjeno da parkirno mjesto u Zagrebu za automobil pravne osobe mora stajati osam puta više od parkirnog mjesta koje plaća fizička osoba? Cijena parkirne karte za fizičku osobu u crvenoj zoni u kojoj živimo je 110 kuna, a za pravnu osobu 800 kuna. Kako se to automobil pravne osobe više koristi parkirnim mjestom od onog fizičke osobe – piše u dopisu koji su Državnom inspektoratu Republike Hrvatske 17. rujna poslali ogorčeni profesori Boris Baljkas i Miljenko Haiman, vlasnici tvrtke u zagrebačkoj Palmotićevoj ulici.
Oni upozoravaju da je apsurd to veći što je cijena parkirne karte kupljene na automatu Zagrebparkinga jednaka i za pravne i za fizičke osobe.
– Krše se Ustavom zajamčena prava građana jer se za istu uslugu plaća različita cijena. Jedni plaćaju 110 kuna, a drugi također 110, ali ne kuna, nego eura – upozorava Miljenko Haiman.
Taj harač u Zagrebu ogorčio je i stanare koji stanuju u središtu grada, ali koriste se u privatne svrhe službenim automobilom, jer umjesto stanarske sada moraju plaćati paprenu službenu pristojbu.
– To je apsolutni bezobrazluk. Danas znatan broj zaposlenih u tvrtkama ima vozilo na raspolaganju za privatno korištenje i za to plaća mjesečno državi porez iz dohotka jer se to korištenje tretira kao primitak u naturi. Stoga mnogi nemaju druge privatne aute, već im je to jedino prijevozno sredstvo. Sada Zagrebparking to više ne priznaje, usprkos potvrdama o plaćanju poreza državi, već traži da se plaća mjesečno 800 kuna – godišnje 9600 kuna za parkiranje vozila, što je jednostavno neizvedivo i često više od jedne mjesečne plaće – ogorčen je stanar Tomislav Šlat.
Pogođeni i uzdrmani
Sličan problem muči i druge građane metropole.
– Ogorčen sam, i svi stanari koji žive u zonama naplate parkiranja, a koriste se službenim vozilima i privatno. Konkretno, imam pravo korištenja vozilom samo za dolazak i odlazak s posla, ne dobivam pokaz, a u plaći mi je prikazan taj trošak. Mi smo zapravo najviše pogođeni i uzdrmani ovakvom odlukom naplate parkiranja – kazao je Z. L., djelatnik jedne velike domaće tvrtke u središtu Zagreba.
Ogorčeni su i radnici kojima je sada uskraćeno pravo da na posao dolaze svojim automobilom, jer više ne mogu kupiti ni “povlaštene” karte za pravne osobe po drakonskim cijenama – 9600 kuna za prvu, 4800 za drugu i 1800 kuna za treću zonu. Oni su postali građani trećeg reda jer im je oduzeta mogućnost izbora čime će ići na posao.
– Pravo na povlaštene parkirne karte imaju samo pravne osobe, a ne i svi zaposlenici – kazala je voditeljica odjela karata Zagrebparkinga Borka Kuharić.
Ovi radnici sada su osuđeni na javni prijevoz koji je po istraživanju njemačkog ADAC-a proglašen najgorim u Europi. Radnik, primjerice u trećoj zoni, ima pravo parkirati samo tri sata, a potom svoj automobil mora preparkirati na drugo mjesto...
I tako ponovno za tri sata. U drugoj zoni, moraju preparkiravati svaka dva sata, a u prvoj, svaki sat. Ostane li im onda vremena za rad? Strašno!
Ustavni sud već je jednom jače ušao u biznis koji godinama s velikim profitom provodi Zagrebparking, kad je odlučio da se ne mogu naplaćivati novčane kazne za parkiranje. Ako ne mogu novčane kazne, mogu dnevne karte, pa je ostalo gotovo isto.
Potkraj rujna, pak, Ustavni sud dokinuo je mogućnost da se za isti prekršaj mogu odrezati dvije kazne, i prometna i komunalna. Možda ipak na kraju Ustavni sud bude presudna instanca u bici građana s nametnicima iz Zagrebparkinga.
Lista žrtava: Pogođeni su svi 1. Zaposl
Lista žrtava: Pogođeni su svi
1. Zaposlenici
Radnici su postali građani trećeg reda jer su sada osuđeni na posao dolaziti javnim prijevozom jer im je ukinuta mogućnost izbora. Zaposlenici tvrtki u svim dijelovima Zagreba sada su osuđeni na javni prijevoz koji je prema istraživanju njemačkog autokluba ADAC-a nedavno proglašen uvjerljivo najgorim u Europi.
2. Pravne osobe
Parkirno mjesto u Zagrebu za automobil pravne osobe stoji čak osam puta više od parkirnog mjesta koje plaća fizička osoba! Cijena parkirne karte za fizičku osobu u prvoj je zoni 110 kuna, a za pravnu osobu 800 kuna. Kako se to automobil pravne osobe više koristi parkirnim mjestom od onog fizičke, pitaju se vlasnici tvrtki u hrvatskoj metropoli?
3. Stanari
Parking-harač u Zagrebu ogorčio je i stanare koji stanuju u središtu grada, ali koriste se u privatne svrhe službenim automobilom, jer umjesto stanarske moraju plaćati skupu službenu pristojbu. Za to korištenje automobilom u privatne svrhe plaćaju porez iz dohotka.
4. Obrtnici i mali poduzetnici
Obrtnici i poduzetnici umjesto dosadašnjih 1320 kuna godišnju parkirnu kartu sada moraju plaćati čak 9.600 kuna. Kako će neki postolar, frizer ili drugi obrtnik platiti toliko za parkiranje, osobito u ovim teškim vremenima kada gotovo i nemaju posla, pitaju se zagrebački obrtnici. Mnogima od njih prijeti propast.
Beskrajne nelogičnosti: Koji su to novci
Beskrajne nelogičnosti: Koji su to novci uloženi u parkirališta pa su toliko skupa?
Postavlja se pitanje zašto su zaposlenici najveće žrtve Zagrebparkinga. Naime, iako na mjestu na kojem rade svakoga radnoga dana provode najmanje osam sati, nemaju mogućnost kupiti ni povlaštene karte za pravne osobe, koje su namijenjene samo za nekoliko službenih vozila tvrtke. Oni bi po količini vremena koje provode na toj lokaciji morali imati pravo na jeftinije parkirne karte, najviše dvostruko skuplje od cijene koju plaćaju stanari.
Miljenko Haiman upozorio je Državno odvjetništvo i na niz drugih nelogičnosti u radu Zagrebparkinga.
– Godišnje parkiranje od 0 do 24 sata u garažama Kvatrić i Martićeva stoji 7700 kuna, a na cesti u crvenoj zoni za pravnu osobu 9600 kuna. Gdje je tu logika? Garažu je trebalo sagraditi i normalno je da tamo parkiranje stoji koliko je određeno. Uostalom, ondje je automobil zaštićen od atmosferilija, a na otvorenom to nije tako. Na otvorenom je automobil moguće mnogo lakše ukrasti nego u garaži. Koji su to novci uloženi u parkirališta u gradu Zagrebu da ona za pravne osobe toliko stoje – pitao je Državno odvjetništvo u svom dopisu profesor Miljenko Haiman.
Poslodavci: To je prevelik teret za gosp
Poslodavci: To je prevelik teret za gospodarstvo
HUP: I u Hrvatskoj udruzi poslodavaca, koja stalno upozorava na antipoduzetničku klimu, smatraju da su cijene parkiranja previsoke.
– Smatramo da je to previsoka cijena jer treba biti svjestan situacije u hrvatskom gospodarstvu. To je preveliko opterećenje za tvrtke koje jedva posluju i bore se za svako radno mjesto – kazali su u HUP-u.
Komora: U Obrtničkoj komori Zagreb nadaju se nižim cijenama parkiranja za obrtnike.
– Čuli smo da je Bandić već pripremio povlaštenu tarifu za neke obrte u središtu grada. Najavio je da će ta karta stajati 3000 kuna na godinu, no i to nam je previše – kazao je Ivan Obad, predsjednik OKZ-a.
Pratite nas