Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 20
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Ritam grada

Što je zagrebački Eiffelov toranj ili Big ben?

katedrala Zagreb
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
1/2
06.12.2015.
u 12:15

Da bi Zagreb turistički procvjetao treba mu prepoznatljivi suvenir, simbol po kojem će se i bez imena grada znati što predstavlja i odakle je

Stiglo je vrijeme u godini kada, osim ljetnih mjeseci, najviše turista posjeti Zagreb. Advent je, prema riječima i gostiju i samih Zagrepčana, svake godine sve ljepši, veći i sjajniji, a svatko tko ga posjeti kući će ponijeti brojne uspomene. Na jedinstveno klizalište u centru, na kuhano vino i fritule, na božićne pjesme i ples... No, što još turisti mogu ponijeti iz Zagreba?

Složit će se mnogi da je božićni ugođaj koji će pamtiti ono najvrednije što jedan grad može ponuditi za advent, no isto će tako turisti reći da se ne žele vratiti kući a da najmilijima ne pošalju razglednicu ili ne donesu suvenir s putovanja. Onaj koji simbolizira grad i na kojemu ne treba pisati njegovo ime da bi se znalo odakle je. Suvenir koji u Zagrebu – ne postoji. Naravno, ponuda suvenira tek je odraz stvarnog stanja, a činjenica jest da je Zagreb kao sve razvijeniji turistički grad u Europi neprepoznatljiv.

Pariz ima Eiffelov toranj, London Big Ben, u Rimu je Kolosej, Beč ima dvorac Schönbrunn, Prag svoj Astronomski sat... Nabrajanje se može nastaviti unedogled ili barem dok se ne dođe do hrvatske metropole. Jer, koji je to zagrebački simbol? Što vas podsjeća na Zagreb? Koje je to mjesto, ta jedna građevina, jedan spomenik koji se u Zagrebu ne smije propustiti i koji će biti prikazan na svim razglednicama i suvenirima? Nema ga.

Neupitno je da se u gradu ima što vidjeti i doživjeti. Od arhitekture do povijesti, od gastronomije do zabave. No, ono na što stručnjaci već godinama upozoravaju, a što je došlo do izražaja tek sada, kada je Zagreb počeo turistički cvjetati, jest da grad koji se želi prometnuti u jako turističko odredište mora imati jasno definiran identitet. Jer nije istina da Zagreb nema što ponuditi, samo njegov potencijal još nije u potpunosti iskorišten. Gornji grad, katedrala, uspinjača... samo su neke od lokacija ispred kojih bismo mogli gledati redove turista. No, zagrebačke simbole prvo trebaju prepoznati i iskoristiti sami građani i institucije, a onda će i ostali.

Komentara 22

Avatar Django
Django
15:47 06.12.2015.

Ma kak nema! Crkva sv.Marka, Uspinjača, Grički top! Samo treba iz toga napraviti suvenir.

TR
Trnjanec
14:07 06.12.2015.

Za početak bi bilo lijepo da prije 2175. godine završi obnova Katedrale.

AM
ameris
13:16 06.12.2015.

London,Paris,Rim,Beč..Prag..dodajmo i Budimpeštu,Moskvu,Varšavu...stanimo malo! To su gradovi s preko 2,3 miliuna stanovnika,evropski centri već 100-200 godina ,središta kolonijalnih velesila !Zagreb ima unikatnih točaka bezbroj a kao g r a d i urbana cjelina treba težiti prepoznatljivosti.Zagreb mora konačno početi predstavljatiti v r a t a Jadrana i u tom se smjeru determinirati.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije