Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 23
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
OTPLATA KREDITA 15 GODINA

Potpisan ugovor s bankama: Zagreb diže kredit od 537 milijuna kuna za gradnju žičare

Radovi na sljemenskoj žičari
Foto: Marko Prpić/PIXSELL
1/21
18.12.2019.
u 12:32

Nova sljemenska žičara bit će duga 5017 metara i jedna od najdužih u Europi, imat će 84 kabine s po 10 sjedećih mjesta, a u jednom će satu moći prevesti 1500 putnika. Vožnja do gornje postaje trebala bi trajati 16 minuta brzinom od 6 metara u sekundi.

U zagrebačkoj Gradskoj upravi potpisan je u srijedu ugovor o kreditu za financiranje izgradnje sljemenske žičare u iznosu od 537 milijuna kuna uz kamatnu stopu do 2,75 posto na rok od 15 godina, a najavljeno je da će biti puštena u rad 31. svibnja 2020., na Dan grada Zagreba. 

Ugovor su potpisali zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, direktorica Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET) Ljuba Romčević Žgela i predstavnici Kluba banaka u sastavu Hrvatska banka za obnovu i razvoj, Privredna banka Zagreb, OTP banka i Zagrebačka banka.

Nova sljemenska žičara bit će duga 5017 metara i jedna od najdužih u Europi, imat će 84 kabine s po 10 sjedećih mjesta, a u jednom će satu moći prevesti 1500 putnika. Vožnja do gornje postaje trebala bi trajati 16 minuta brzinom od 6 metara u sekundi.

Radovi na sljemenskoj žičari
1/23

Bandić je podsjetio da se ugovor o kreditu realizira uz suglasnost Gradske skupštine te ustvrdio kako su svi kapitalni projekti financirani kreditima, to je svugdje praksa, pa i u Zagrebu.

Kada nemate dovoljno kapitala iz tekućih prihoda podižete kredit i tu nema nikakve filozofije, a kapital na tržištu ima cijenu, dodao je Bandić najavivši da ćemo se iduće godine na Dan grada Zagreba voziti novom žičarom na Sljeme.

Zagreb je jedini od svih glavnih gradova Europske unije koji ima planinu 10 kilometara od središnjeg trga i Svjetski skijaški kup na planini od 1036 metara. Izgradnja nove žičare je završna faza približavanja grada i građana Medvednici i obrnuto, naglasio je Bandić.

Poručio je da će nova žičara, kao i stara, sigurno 50-ak godina služiti građanima i svima koji dođu u Zagreb omogućiti pogled na grad iz ptičje perspektive te najavio stavljanje TV tornja na Medvednici u funkciju. 

Romčević Žgela podsjetila je da je ZET bio upravitelj stare sljemenske žičare, izgrađene davne 1963., koja je vozila 44 godine, do 2007. Bila je daleko manjeg kapaciteta - oko 500 putnika na sat, dok će nova prevoziti 1500 putnika na sat.

Nova žičara bit će na korist građana, izletnika, rekreativaca i turista, rekla je Žgela poručivši da će ZET kvalitetno upravljati i novom žičarom.

U ime predstavnika banaka predsjednik uprave PBZ-a Dinko Lucić istaknuo je kako su prepoznali značaj i vrijednost tog projekta za glavni grad Hrvatske i podržali viziju njegova razvoja i poboljšanja kvalitete života njegovih građana. Svaka banka u istom omjeru, s 25 posto, sudjeluje u kreditiranju izgradnje žičare.

Video: Počeli radovi na žičari

 

Komentara 2

KO
Kokoiduhovi
19:04 18.12.2019.

Gange? Prvo, kreddit diže ZET. Kojemu je Grad Zagreb očito jako, jako ušminkao bilancu, Inače - koja banka bi dala kredit? Onda; kada je zastoj, nema busa, tramvaja; svi po ZET-u. A ono; ZET je osnovao Grad, Grad odlučuje o cijeni karata, o kupnji tramvaja i buseva, o dizanju kredita? Koja je to imovina ZET-a stavljena pod hipoteku? Grad će vraćati kredit ako ZET ne mogne. Tj. MI Građani.ćemo sve to debelo, višestruko platiti. Bravo zagrepčani. Samo lezite doma i nemojte iazći na izbor za gradonačelnika.

IG
igorl
13:08 18.12.2019.

Mmm novi pol miljardice, ne? Di smo? Na nekih 4.5 mlrd? Sitnica, a porezi na place sve manji, zemljista za preizgradnju sve manje, pp nekretnina sve manji. Samim timi i prirez na taj porez ide dolje. Cisto da imate neki pojam zasto je smece odjednom dobilo 70 kn "fiksne naknade". Ocekujte "fiksnu naknadu" i na prikljucak vode i NuV u vrlo skoroj buducnosti. A ne bi se cudio i da KN skoci za nekoliko stotina kuna.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije