Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 164
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
građani u strahu

Hoće li poskupjeti bus do Gorice? Gradska vlast i ZET još pregovaraju

ZET Velika Gorica
Foto: Grgur Zucko/PIXSELL
1/4
22.01.2019.
u 08:44

Putnici smatraju da bi prijevoz trebao biti jeftiniji jer su na tim linijama autobusi često kasnili

Svake godine Velika Gorica ZET subvencionira s oko deset milijuna kuna kako bi zagrebačka gradska tvrtka taj grad povezivala s glavnim iako ZET-ovi autobusi voze i prema drugim mjestima oko Velike Gorice, poput Mraclina, Poljane Čičke, Strmeca Bukevskog, Kozjače... Za sveukupno 16 linija zadužen je ZET, a ugovor potpisan između te dvije strane uskoro istječe, zbog čega su počeli pregovori o produljenju.

No subvencija koju Grad Velika Gorica isplaćuje ZET-u mogla bi, prema prvim izračunima, kazali su neslužbeno iz te gradske tvrtke, u idućem periodu biti viša. Vijest se brzo proširila lokalnim medijima pa su se Velikogoričani s pravom zapitali: Znači li to i skuplji javni prijevoz?

Puše sa svih strana

– Još bi nam samo to falilo! Ne daj Bože da nabave nove autobuse za stanovnike u okolici, u kojima je hladno, puše sa svih strana, stari su i sve se trese – samo je jedan od komentara koji je izazvala vijest o mogućem poskupljenju. Nisu bili sretni ni oni koji se voze autobusom 268, koji su prozvali “linijom iz pakla”, a koja povezuje Veliku Goricu sa Zagrebom.

– Trebali bi dogovarati povoljniji prijevoz s obzirom na uvjete u kojima se vozimo – tu su često neispravna vozila, neljubazni vozači, stalna kašnjenja ili preskakanja polazaka – kaže jedan Velikogoričanin te dodaje da mjesečna radnička karta košta 610 kuna. Službene potvrde poskupljenja karata još uvijek nema, a iz Grada Velike Gorice kažu da će učiniti sve da poskupljenja za građane ne bude.

Pregovori su u tijeku i ne možemo ništa konkretnije reći dok se ne dovrše. Ugovor koji istječe trajao je deset godina, potpisan je 2009., a na koliko će se potpisati idući, stvar je dogovora – kažu iz Grada Velike Gorice. Slično govore i u ZET-u – detalji oko dogovora još uvijek se ne znaju.

– Međutim, kao i do sada, kvaliteta usluge i zadovoljstvo putnika naš su imperativ, a Grad Velika Gorica i ZET socijalno su osjetljivi partneri te se vode brigom o potrebama svih korisnika javnog prijevoza – kažu iz ZET-a. Da se koncesijski ugovor može produljiti, odnosno potpisati novi, bez raspisivanja javnog natječaja omogućeno je odlukom koju je gradonačelnik Dražen Barišić još 2017. predložio, a većina u gradskom vijeću usvojila. No prihvaćeno je to samo ako se ugovor potpisuje pod istim uvjetima, pa nije jasno kako se to uklapa u novi ugovor.

Još je ZET i dobar...

Osim ovog grada u Zagrebačkoj županiji, još samo u Zaprešić voze ZET-ovi autobusi. Ostale gradove sa Zagrebom povezuju prijevoznici Presečki, Samoborček, Autoturist, Čazmatrans, a njihovi autobusi, kažu putnici, u lošijem su stanju od onih ZET-ovih. Zbog toga stanovnicima iz zagrebačkog susjedstva treba više nego onima koji putuju iz, primjerice, Petrinje ili Križevaca, a idu vlakom. Kao rješenje za budućnost nadležni stalno upućuju na integrirani javni prijevoz, putem kojeg bi jedna karta vrijedila za nekoliko različitih prijevoznih sredstava. Bez njegove uspostave, naglašava župan Zagrebačke županije Stjepan Kožić, javni prijevoz neće se moći znatnije poboljšati.

Pogledajte video: Zašto gore automobili u Zagrebu

 

Ključne riječi

Komentara 5

Avatar dr. Evil
dr. Evil
08:23 23.01.2019.

ako je njima u VG - ZET katastrofa, uzmite više privatnika pa da vidimo starost autobusa/kašnjenje/ljubaznost vozača...šta čekate?

LE
LeandroZG
10:11 22.01.2019.

Goricanima treba Cazma, nek ih privatnik vozi, a ne da mi u Zg pokrivamo gubitke ZETa, a ono se iz drugog grada voze za 8kn

VI
Vigo
11:02 23.01.2019.

Koliko sam ja upoznat, mislim da su linije 268 i 330 najisplativije linije ZET-a. Pročitao sam to negdje...pokaz je za dvije zone, a druga zona počinje doslovno pred Goricom...stoga....

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije