Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 26
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Centar 112

Zovu nas i traže telefonske brojeve ili kad nemaju novca na mobitelu

\'13.01.2011., Sisak - U zupanijskom centru 112 Sisak zaposlenici tijekom dana prime nekoliko stotina poziva. Photo:Nikola Cutuk/PIXSELL\'
Nikola Čutuk/PIXSELL
20.01.2011.
u 16:40

Operaterima "lažnjaci" nisu problem, ali mogu onemogućiti pomoć ljudima kojima je potrebna

Gotovo sto tisuća puta zazvonili su tijekom 2010. godine telefoni Županijskog centra 112 Sisak. No, otprilike tek u svakom trećem slučaju bilo je riječ o pozivu koji je zaista bio i opravdan. Naime, dio građana još ne zna točno koja je svrha toga broja, dok dio zna, ali zove namjerno kako bi provocirao, ili sebe zabavio.

Uvjerljivo plakanje

– Ljudi nas znaju zvati pa tražiti neki broj telefona. Nije rijetkost da nazovu kad nemaju novca na mobitelu. No, u biti, u takvim slučajevima najčešće zovu iz neznanja – objašnjava Nikola Krizmanić, načelnik Centra.

Takvi slučajevi uglavnom i nisu neki problem za već iskusne operatere, no u slučajevima kada netko zove često, a bez pravog razloga, mogu i to postati, jer mogu onemogućiti pozive onima kojima je pomoć zaista i potrebna.

Veći problem su ipak zlonamjerni, tzv. lažni pozivi. Iako je najčešće riječ samo o dječjim provokacijama, one ponekad znaju imati i konkretne posljedice.

– Imali smo jedan slučaj prijave požara. Dijete je bilo jako uvjerljivo - čak je i plakalo! Poslali smo i hitnu i vatrogasce, no ispostavilo se da požara nije bilo – prisjeća se Nikola Krizmanić. Kaže da postoji mogućnost sankcioniranja tih pojedinaca, ali da je proces za njegovo ostvarivanje prekompliciran.

Dječje provokacije

Najčešća mjera koju poduzimaju uskraćivanje je mogućnosti poziva nekom telefonskom broju, a i nju mogu koristiti tek nakon što s tog broja bude upućen određen broj poziva.

Željko Prpić, pročelnik Područnog ureda Državne uprave za zaštitu i spašavanje Sisak (DUZS), unutar kojeg djeluje Županijski centar 112, kaže da se operateri uvijek nekako snađu.

– Neki dan jedan je dječak zvao i baš zafrkavao. Rekao je da zove iz Siska. No, naši operateri jednim klikom miša mogu vidjeti odakle poziv uistinu stiže. Operater mu je stoga u jednom trenutku rekao da zna da zove iz Blatuše te da će mu zbog toga pozvati policiju. Nakon toga dječak nas nije više zvao i zadirkivao – priča Željko Prpić.

Radi smanjivanja broja takvih slučajeva, u DUZS-u rade i na edukaciji mladih, informirajući ih o važnosti broja 112. Rezultati su, kažu, vidljivi, jer broj takvih poziva svake je godine - sve manji.  

Jedinstveni europski broj

Telefonski broj 112 jedinstveni je europski broj za hitne službe te je besplatan. Služi za prijavljivanje hitnih situacija, nesreća ili prijetnji za ljudske živote, imovinu i drugo. Županijski centar 112 Sisak spada među najopremljenije u Hrvatskoj. Sustav lociranja poziva, radioveze za slučajeve gdje nema signala za mobitele, mogućnost prijama poziva na stranim jezicima, samo su neke od tehnologija kojima Centar raspolaže. U njemu radi jedanaest djelatnika.  

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije