DVA SU PALA

Znanstvenici "otključali" genetski kod dvije najčešće vrste raka

helix
AFP
17.12.2009.

Britanski znanstvenici uspjeli su završiti mapu genetskih mutacija raka pluća i raka kože, koja predstavlja bitan napredak u nastojanjima da se otkrije lijek za te opake bolesti.

Znanstvenici iz instituta Wellcome Trust Sanger predvođeni Michaelom Strattonom završili su cjelovitu mapu mutacija dviju najčešćih vrsta tumora – raka pluća i raka kože. To je prvi uspjeh znanstvenika širom svijeta koji istražuju genetske promjene i načine na koje zdrave stanice mutiraju u stanice tumora. Naravno, istraživanje The International Cancer Genome Consortiuma nastavlja se u deset država širom svijeta i za nekih pet godina trebala bi biti završena i istraživanja drugih vrsta raka (u Britaniji rade na "genomu" raka dojke, u Japanu proučavaju rak jetara, u Indiji rak usne šupljine, u Kini rak želuca, a Amerikanci se bave tumorima na mozgu, jajnicima i gušterači...).

- Ovi katalozi promijenit će način na koji mi razmišljamo o pojedinim vrstama raka. Identificirajući sve gene raka, moći ćemo razviti nove lijekove usmjerene na određene mutirane gene i odrediti kojim će pacijentima koristiti ti novi načini liječenja. Možemo zamisliti doba u kojem će, nakon uklanjanja tumora, njegovo katalogiziranje biti rutinska stvar – izjavio je Michael Stratton.

Znanstvenici su ustanovili da DNK melanoma (raka kože) sadrži oko 30.000 grešaka kojima stanice umjesto normalnoga rasta postaju stanice tumora, a skoro sve te greške izaziva pretjerano izlaganje sunčevoj svjetlosti. Kad je riječ o raku pluća, nađeno je 23.000 genetskih grešaka koje ga uzrokuju, a koje većinom pokreće izloženost dimu cigarete. Prema procjenama znanstvenika pušači dobivaju po jednu novu genetsku mutaciju na svakih 15 popušenih cigareta; neke od tih mutacija nisu zloćudne, ali neke stvaraju rak.

- To je poput igranja ruskog ruleta. U većini slučajeva ta mutacija će završiti u nedužnom dijelu genoma, ali one koje pogode pravu metu, prouzročit će rak – kaže dr. Peter Campbell iz instituta Wellcome Sanger dodajući da se prestankom pušenja može otkloniti taj rizik, jer se stanice s oštećenim DNK postupno zamjenjuju zdravima.

CA
CaptainAmerica
17:55 17.12.2009.

e moj mister...nikad sretan ha??? ni u dobrim vijestima ne mozes vidjet zraku sunca...zelim ti sretne blagdane...mozda ti poboljsa dan

MM
Mladen Miletić
11:32 17.12.2009.

Identificirajući sve gene raka moći ćemo razviti nove lijekove ... Isto kao i ovi drugi znaju da su zemlju štetni ispušni plinovi, ali šta idemo izmisliti da se voozimo na sunce i vodu kao da je to jednostavno i ostvarivi samo tako. Uzrok znaju ali lijeka nema ... Neki vole da senzaciski objavljuju nešto, kao nedavno i mi u Hrvatskoj smo otkrili nešto protiv raka ( možda što drugi odavno znaju samo taju ! Trebaju svi usta zaćepiti i šutiti , kao mutavi tek kada staviš na stol lijek koji pomaže danas bolesniku onda laj a ovo je govnarenje kao u politici ... U komunizmu čemo dobro živiti sociijalizam je prelazni period do ljepoga života. Kapitalizam sebgrabizam sada je kriza idućih 30 godina a poslje tko zna ... Uvjek lagati sirotinji i gladnima i bolesnima je gijeh - zločin mafije... Bit če ljeka mi smo odkrili lijek protiv raka: ali prvo moraju stotine miliona prije poumirati da bi to profunkcioniralo i AKO ?

KR