Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 184
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Tehnološki napredak

Zdravstvena skrb dostupna na klik mišem

HZZO
Foto: Shutterstock
1/4
24.05.2021.
u 08:29

Donosimo priču o procesu digitalizacije hrvatskog zdravstvenog sustava. Saznajte koje sve usluge možete obaviti i iz udobnosti vlastitog doma

Digitalizacija u svijetu nije više novost. Sva svjetska poduzeća i poslovanja prelaze na ovaj model rada i funkcioniranja, posebice sa zamahom tehnološkog napretka. Važnost digitalizacije javnog sustava i lake dostupnosti posebno se pokazala u razdoblju aktualne pandemije, kada je od iznimne važnosti za cjelokupan život postala digitalna pismenost i opremljenost. Statistike također idu u prilog tome. Naime, prema istraživanjima, jedna od najvažnijih digitalizacija odnosila bi se na javnu upravu. Tako budućnost vidi čak 9 od 10 poduzeća (89%) u Republici Hrvatskoj. Pod pojmom javne uprave ovdje ubrajamo e-Usluge za građane i pravne subjekte. Jeste li znali da Hrvatska već prati i postavlja moderne trendove? Jedan od najvažnijih sustava uspješno se digitalizira, te postaje svima još više lako dostupan – zdravstvo.

Digitalizacija – poboljšanje usluge

Digitalizacija zdravstva kod nas počela je još 2003. godine, a  osnovni ciljevi su osim povećanja kvalitete i učinkovitosti sustava zdravstvene skrbi ujedno i racionalizacija sustava zdravstvene zaštite, smanjenje troškova zdravstvenog sustava, organizacija jedinstvenog i jednoobraznog sustava prikupljenih podataka, mogućnosti praćenja podataka u svrhu unaprjeđenja zdravlja i prevencije bolesti te osiguranje strogo kontroliranog pristupa zdravstvenim podacima svakog građanina. Zato smo pitali liječnika Gorana Lazića funkcionira li cijela priča u praksi.

„Kroz uspostavu osnovne digitalne platforme Centralnog informacijskog sustava zdravstvene zaštite Republike Hrvatske (CEZIH) pa do danas, zasigurno smo ostvarili veliki broj predviđenih ciljeva što se pokazalo i značajnim naročito u ovo doba pandemije gdje izbjegavanje svakog nepotrebnog socijalnog kontakta donosi manju mogućnost prenošenja zaraze bez ikakvih negativnih učinaka na kontinuitet i kvalitetu zdravstvene zaštite“, istaknuo je  doktor Lazić. Tako sada putem CEZIHa možete naručiti recept za potreban lijek. Zbog takve usluge više ne morate ići fizički po recept, on vas već čeka u ljekarni. Također, možete imati svoj e-karton dostupan na računalu, ili primjerice dobiti e-doznaku bez pretjerane papirologije i kontakta s liječnicima.

Foto: privatna arhiva, dr. Goran Lazić

Rasterećenje zdravstvenog sustava   

Možda i najvažniji aspekt digitalizacije zdravstva je prijeko potrebno rasterećenje zdravstvenog sustava i olakšanje poslovanja liječnicima. Doktor Lazić opisao je u kolikoj mjeri je digitalni sustav postao navika.

„Najbolji primjer je situacija kada slučajno padne CEZIH ili ima poteškoća u njegovom radu. Tada se mi zdravstveni profesionalci osjećamo kao da su nam ruke odsječene jer smo naviknuti na pružene blagodati digitalnog zdravstva“, opisuje Lazić i navodi kako je u sustavu sve moguće obaviti putem jednog klika.  

„Kada nam dolaze e-Nalazi iz laboratorija i bolnica, kada jednim klikom napišemo e-Recepte, e-Uputnice, e-Pomagala, e-Doznake, naručimo pacijenta na  preporučene dijagnostičke postupke ili preglede bolničkih specijaliste te hospitalizacije.“ Upravo zbog široke dostupnosti raznovrsnih usluga online, liječnici više vremena mogu posvetiti pacijentu.

„Oslobađanje vremena liječniku kako bi se što kvalitetnije i učinkovitije posvetio pacijentu prilikom pregleda i konzultacije s medicinskim timom omogućilo je više vremena za obavljane poslova za koje su kvalificirani i smanjilo  prenatrpanost administrativnim obvezama“, zaključuje Lazić.

Foto: CEZIH.hr

Predan rad za uspješnu digitalizaciju

Doktor Lazić i sam je sudjelovao u aktivnom procesu digitalizacije zdravstva, na kojem su danonoćno i predano radili stručnjaci iz različitih polja, a sve u cilju brže, moderne i efikasne usluge. Upravo zbog takvog pristupa, Hrvatska je danas među prvima u svijetu kada je riječ o digitalizaciji zdravstva.

„Možemo se pohvaliti kako smo među prvima u svijetu uveli e-Recept na nacionalnoj razini u svakodnevnicu zdravstvene zaštite, a po efikasnosti uporabe istog smo među prvima u Europi. Ta nepobitna činjenica nas svrstava u sam svjetski vrh digitalizacije zdravstva“, zaključuje Lazić i dodaje kako i u budućnosti očekuje pozitivan napredak po ovom pitanju.

„Moja očekivanja bliske budućnosti digitalizacije zdravstvenog sustava su usmjerena prema postizanju bolje komunikacije i održavanja dogovora između pacijenata i liječnika. Također, očekujem uvođenje sustava Chronic Care Managementa (upravljanja kronične skrbi), poglavito stoga što su svi zdravstveni podaci pacijenata dostupni u CEZIH-u. Globalnu digitalizaciju smo gotovo u potpunosti proveli tako da je pred nama vrijeme za uvođenje personalizirane digitalizacije zdravstva okrenute svakom pojedinom pacijentu, govori nam Lazić.

Podizanje svijesti građana ključ je uspjeha

Prvi važan korak u uspješnoj digitalizaciji zdravstva zasigurno je i podizanje svijesti građana na važnost digitalizacije.

„Smatram potrebnim putem medija još dodatno osvijestiti građane o korisnosti sustava e-Građani gdje se pacijenti mogu upoznati sa svim mogućnostima dosadašnje digitalizacije zdravstvenog sustava koristeći funkcionalnost platforme Portal zdravlja, a isto tako i korištenje mobilne aplikacije Portal zdravlja“, misli Lazić.

Jedan od idealnih koraka koje možete poduzeti kada je riječ o digitalizaciji zdravstvenog sustava, svakako je i on line ugovaranje dopunskog zdravstvenog osiguranja. Jedan od idealnih primjera modernog rješenja je onaj Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje. Iznimna važnost dopunskog zdravstvenog osiguranja ogleda se u tome što nećete morati plaćati troškove bolničkog liječenja, te ste od neplaniranih situacija zaštićeni čak i u inozemstvu. Zanimljivo je da je čak 80 posto sadašnjih korisnika zadovoljno uslugama dopunskog osiguranja, te ono najvažnije – može se ugovoriti potpuno online.

Foto: HZZO

Upravo iz HZZO-a uveden je potpuno novi, digitalan pristup pregleda medicinske dokumentacije od strane bolničkog liječnika specijaliste bez prisutnosti pacijenta, putem A5 uputnice.  Ovom modernom uslugom, pacijent više ne mora fizički dolaziti  u bolničku ustanovu kako bi se bolnički liječnik specijalist upoznao s medicinskom dokumentacijom pacijenta, već bolnički liječnik specijalist može nakon on line pregleda dokumentacije odmah  pacijentu preko njegovog izbranog liječnika zakazati termin odgovarajuće usluge, odnosno potrebne medicinske pretrage.  Tako se skraćuju i liste čekanja, a pacijent ciljano dolazi isključivo na termin potrebne pretrage.  

Ova usluga doslovce predstavlja uslugu virtualne klinike, te savjetovališta, a izuzetno je bitno naglasiti da cijeli poslovni proces A5 uputnice je zaštićen svim sigurnosnim elementima središnjeg djela sustava CEZIH.

Uvođenjem brojnih digitalnih rješenja, HZZO je omogućio svojim osiguranicima da online dođu do svog recepta, potvrde za ortopedsko pomagalo, a omogućen vam je i uvid u podatke o privremenoj nesposobnosti za rad (bolovanja) zaposlenika – digitalizirano izvješće i digitaliziranu potvrdu. Potpuna zdravstvena skrb i zaštita sada je dostupnija nego ikad, a njezina važnost posebno se ističe u tijeku aktualne pandemije.

Za potpunu sigurnost i kvalitetnu uslugu svjetskih standarda, dovoljan je samo klik mišem.

Sadržaj je nastao u suradnji s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije