Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 2
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PONOVLJENO SUĐENJE MARINU ČOLAKU I DALIBORU OPAČKU

Vještak: Brzina nije bila bitna za nesreću, da nije bilo kontakta oba bi vozila prošla zavoj

Zagreb: Počelo ponovno suđenje Marinu Čolaku u Daliboru Opačaku za prometnu nesreću
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
1/3
13.04.2021.
u 16:00

Prva presuda je donesena u rujnu 2015., kada su obojica  osuđena na po tri godine zatvora. No presuda je ukinuta u rujnu 2018., uz obrazloženje da je sudac prekoračio ovlasti jer je u obrazloženju presude navedeno Čolakovo kočenje pri prelasku u desni trak, što je detalj koji nije bio naveden u optužnici.

Stravična nesreća u kojoj je poginula studentica Ivana Obad dogodila se prije 11 godina, a cijela priča još uvijek nije  sudski okončana. Jer su presude donesene pa ukinute, pa je na zagrebačkom Županijskom sudu u tijeku jedno od tih ponovljenih suđenja.

Zbog te nesreće na optuženičkoj klupi sjede Marin Čolak i Dalibor Opačak, koji bi, ako ne bude novih dokaznih prijedloga stranaka   u postupku 23. travnja trebali iznijeti svoju obranu.

Prema optužnici, 5. studenog 2010. Marin Čolak u Ferrariju Modeni i Dalibor Opačak u Nissanu 350 krenuli su prema Grobniku. Relativno normalno su vozili do Draganića, a onda je krenula suluda utrka. Nakon čvora Bosiljevo, Ferrari, koji je vozio brzinom od 181 km/h, i Nissan koji je jurio 205 km/h, dotaknuli su se. Ferrari u kojem je s Čolakom bila Ivana Obad, dotaknuo je Nissan nakon što je skrenuo u njegov trak. Ferrari se zanio, sletio s ceste i više puta prevrnuo. Čolak je ispao iz auta, a Ivana Obad je ostala zarobljena u zapaljenom vozilu.  Budući da je Nissan u toj utrci bio brži, Opačak je, tvrdi tužiteljstvo, nepropisno desnim trakom pretjecao Ferrari. Do nesreće je došlo kad je Čolak, iz još neutvrđenog razloga, skrenuo u desno, a Opačak nije stigao na vrijeme prikočiti.

13.11.2013., Zagreb - Na Opcinskom kaznenom sudu u Zagrebu zapocelo je sudjenje Marinu Colaku i Daliboru Opacku optuzenima zbog izazivanja prometne nesrece u kojoj je poginula Ivana Obad. Photo: Borna Filic/PIXSELL
Foto: Borna Filic/PIXSELL

Saslušani su prometni vještaci, a Zvonko Ivašić pojasnio je da je vještačenje provedeno na temelju materijalnih  tragova koji su nađeni na mjestu nesreće. Iz tih tragova, kazao je Ivašić,  može se vidjeti način i dinamika kretanja vozila, pa je tako utvrđeno da je neposredno  prije nesreće Ferrari vozio lijevim, a Nissan desnim prometnim trakom.  Kako je tijekom godina bilo više oprečnih vještačenja, sada su se Ivašić te prometni vještak Tomislav Perić, koji je vještačenje radio zajedno sa sada umirovljenim vještakom Zdravko Bukljašom, usuglasili da  razlike koje su utvrdili u brzini kretanja vozila u svojim vještačenjima ne utječu bitno na zaključak o mogućoj dinamici kretanja vozila kao i na zaključak o mogućem izbjegavanju  nesreće.

- Brzina nije bitna za način na koji je došlo do prometne nesreće. Oba vozila su brzinama kojom su se kretali, a Nissan se kretao brzinom od 205,3 kn/na sat,  a u trenutku nesreće 186,4 km/h, a Ferrari 181,5 km/h, mogla su bez ikakvih problema  proći zavoj da nije došlo do kontakta - kazao je vještak  Ivašić.

Prije nekoliko godina  ustvrdio je kako se nesreća dogodila jer je jedno vozilo presjeklo put drugom.

- Način Opačkova kočenja u skretanju udesno i onda dalje izvan kolnika udesno reakcija je vozača koji izbjegava opasnost koja mu dolazi s lijeve strane i ispred njega. Dakle, Opačak je 'kočio i bježao' udesno od Ferrarija koji je bio u skretanju u desno s lijeve trake"- kazao je tada Ivašić.

Inače, optužnica protiv Čolaka i Opačka je podignuta u travnju 2012.  Postupak se vodio u Karlovcu, no kako se u spisu ništa nije događalo godinu i pol dana, premješten je u Zagreb. Prva presuda je donesena u rujnu 2015., kada su obojica  osuđena na po tri godine zatvora. No presuda je ukinuta u rujnu 2018., uz obrazloženje da je sudac prekoračio ovlasti jer je u obrazloženju presude navedeno Čolakovo kočenje pri prelasku u desni trak, što je detalj koji nije bio naveden u optužnici.  Novo suđenje je počelo u prosincu 2018., no do rujna lani raspravljalo se o tome koji je sud nadležan za spis, a u rujnu lani Vrhovni je sud odlučio da je to zagrebački Županijski sud.

 

 

Komentara 4

MO
modovisisajteMaraschino
17:00 13.04.2021.

utrkuješ se na prometnici 200 na sat i to nije bitno....

KA
Kardinal
09:39 14.04.2021.

Čuj brzina nije bitna...pa ovo ne bi izjavilo ni dijete od 5 godina.

Avatar Admin nabijem te
Admin nabijem te
17:21 13.04.2021.

ovi još nisu u zatvoru???

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije