Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 28
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
bilo je i varanja
Povratak na članak

Stigli rezultati jesenskog roka državne mature, iz ovog predmeta bilo je najviše jedinica

Ni na jesen, a unatoč cjeloljetnom učenju rezultati nisu bolji ni u matematici. Taj je predmet na višoj razini biralo 1036 maturanata, a tek ih je troje, i to odreda gimnazijalaca, dobilo odličnu ocjenu, dok 464 učenika ponovno nije uspjelo ostvariti zadovoljavajući prag na tome ispitu i ponovno su upisali jedinicu

Komentari 22

PA
Pax
16:19 17.09.2019.

Koja zemlja ti je radikalno klerikakna? Ne misliš valjda na Hrvatsku u kojoj su sve poluge moći u rukama bivših komunista i njihove djece neoliberala?!

VL
Avatar mdoresic
mdoresic
16:54 17.09.2019.

Uvaženi prof. Mladinić (Večernji list 10. kolovoza 2019.), kao profesor matematike u svojoj analizi stanja i rezultata državne mature zaboravio je reći jednu bitnu stvar, a to je: 30-37 zadataka iz matematike za 4 sata su TOTALNI NONSENS. Zašto? Zato Zato što takvi zadaci za 4 sata rješavanja ne mogu biti drugo nego 'pitanjca' s odgovorima pod A, B, C, D kao za vozački test. To više nije matematika! To je nakarada od poimanja matematike. Ta činjenica ima svoj dalekosežni učinak na niže razrede čak i u osnovnoj školi. Nastavnici se žale da djeca ne rade sustavno, a zašto i bi, kad imaju predložak trivijalnih zadataka na maturi. Dakle, takvo snižavanje kriterija na državnoj maturi vraća nam se kao bumerang u smislu snižavanja kriterija već i u osnovnoj školi. Spuštanje ljestvice iz godine u godinu ima za posljedicu dolaženja do dna. I sada imamo što imamo, susret sa stvarnošću neznanja. I što sada?! Apsolutna je odgovornost na ‘stručnjacima’ NCVVO-a i Ministarstva koji su na ovakav način posljednjih deset godina koncipirali državnu maturu iz matematike. Ne samo matematike, ispit iz fizike je još porazniji po svojoj razini i sadržajnoj besmislenosti . Još je jedan katastrofalan krimen NCVVO-a, određivanje kriterija-praga prolaznosti prema uvidu u uspješnost rješavanja konkretne mature. To znači da se razina zadataka kao i prag prolaznosti prilagođava neznanju učenika umjesto da državna matura bude korektiv kakvoće obrazovnog sustava i bitan pokazatelj uspješnosti obrazovnog proc

VL
Avatar mdoresic
mdoresic
16:54 17.09.2019.

Uvaženi prof. Mladinić (Večernji list 10. kolovoza 2019.), kao profesor matematike u svojoj analizi stanja i rezultata državne mature zaboravio je reći jednu bitnu stvar, a to je: 30-37 zadataka iz matematike za 4 sata su TOTALNI NONSENS. Zašto? Zato Zato što takvi zadaci za 4 sata rješavanja ne mogu biti drugo nego 'pitanjca' s odgovorima pod A, B, C, D kao za vozački test. To više nije matematika! To je nakarada od poimanja matematike. Ta činjenica ima svoj dalekosežni učinak na niže razrede čak i u osnovnoj školi. Nastavnici se žale da djeca ne rade sustavno, a zašto i bi, kad imaju predložak trivijalnih zadataka na maturi. Dakle, takvo snižavanje kriterija na državnoj maturi vraća nam se kao bumerang u smislu snižavanja kriterija već i u osnovnoj školi. Spuštanje ljestvice iz godine u godinu ima za posljedicu dolaženja do dna. I sada imamo što imamo, susret sa stvarnošću neznanja. I što sada?! Apsolutna je odgovornost na ‘stručnjacima’ NCVVO-a i Ministarstva koji su na ovakav način posljednjih deset godina koncipirali državnu maturu iz matematike. Ne samo matematike, ispit iz fizike je još porazniji po svojoj razini i sadržajnoj besmislenosti . Još je jedan katastrofalan krimen NCVVO-a, određivanje kriterija-praga prolaznosti prema uvidu u uspješnost rješavanja konkretne mature. To znači da se razina zadataka kao i prag prolaznosti prilagođava neznanju učenika umjesto da državna matura bude korektiv kakvoće obrazovnog sustava i bitan pokazatelj uspješnosti obrazovnog proc

VL
Avatar mdoresic
mdoresic
16:20 17.09.2019.

Ovaj wmniis...JE MALO POBRKAO LONCICE. Vjera nema veze s ovime sto on trabunja. JA SAM VJERNIK PA SAM DVA PUTA BIO NA IPhO (medjunsrodna olimpijada iz fizike 1968. i 1969. Teorijski sam fizicar i matematicar sa znanstvenim radovima. Dakle, budalistine koje ovaj pise. U SSSR -u do 1930 godine je kvantna fizika bila proglasavana burzoaskom teorijom... PAMETNOME DOSTA

VL
Avatar mdoresic
mdoresic
16:42 17.09.2019.

Daj vorda se predstavi punim imenom i prezimenom pa mi reci gdje si svu pamet pozobao. Možda bi ti dragi Bog trebao prosvjetliti i pamet...

VL
Avatar mdoresic
mdoresic
16:56 17.09.2019.

procesa! A to joj je trebala biti jedna od ključnih zadaća! I na kraju, moram se osvrnuti i na završni zaključak prof. Mladinića kako bi maturu trebalo premjestiti na jesen. Potpuno kriv je to zaključak. Naime, učenici u srednje školekole dolaze nedovoljno spremni i nedovoljno svjesni manjkavosti svoga predznanja. Dovoljno je prisjetiti se poraznih pak rezultata osnovaca na PISA testovima OECD-a. Nadalje, profesor bi kao matematičar morao znati da je u matematici izraženije nego u većini ostalih predmeta preduvjet solidnog znanja uporan, sistematičan i kontinuiran rad. Oslanjanje učenika na pripreme u posljednji čas, mjesec ili dva, je izrazito loše rješenje. Koliko god te pripreme mogu biti korisne, istovremeno su one na više načina i kontraproduktivne. One udaljavaju učenike od nastave, stvaraju lažni osjećaj da je aktivno sudjelovanje u nastavi lako nadoknadivo te umjesto orijentacije na kreativno i problemsko razmišljanje najčešće nude đacima šablone i prečice. U tim okolnostima i najmanji odmak od tipskih zadataka predstavlja značajnu teškoću. Da zaključim, znanje stečeno tijekom četiri godine na sustavan način mora biti više nego dovoljno za maturu i u svibnju završne školske godine. Treba se prisjetiti da u godinama kada nije bilo državne mature pismeni ispit iz matematike na maturi se pisao također četiri sata s 4-5 postavljenih zadataka. Tu je smislenost propitivanja stvarnog znanja matematike bila ostvarena. Žalosno je za konstatirati da bi s takvim zadacima dana

VL
Avatar mdoresic
mdoresic
16:48 17.09.2019.

I ovakve medijske podvale se savršeno uklapaju u spomenuti specijalni rat. Posljedično i visoka naobrazba nam tone (vidjeti rang naših sveučilišta na svjetskim ljestvicama), gospodarstvo tone jer nema 'konkretnih' kadrova već samo nepotrebnih na burzi rada, mladi iseljavaju jer pravogpravog gospodarstva u smislu proizvodnje nema, turizam čini i do 20% BDP-a, a što je svjetski rekord. Dakle na djelu je 'nizozemski sindrom' kako reče pred koju godinu Hans Werner Sinn (s bavarskog IFO instituta u središnjem dnevniku HRT-a), ili jedan od naslova u Večernjem listu: ''Život od rente neće Hrvatskoj donijeti blagostanje''. A što radi vlast, bolje reći prosvjetna vlast?! Ništa! Njoj to odgovara jer bitno je samo biti na vlasti. Je li ona svjesna ove vrsti specijalnog rata protiv države ili je i ona samo dio te iste priče?! Odgovor potražite sami. Ante Krajina, prof čitatelj iz Zadra

VL
RI
rimac444
23:13 17.09.2019.

Profesori su najveći krivci za fijasko mnogih učenika. Mnogi profesori rade loše, nezainteresirano, podložni mitu, namještaju poslove sebi i drugima kroz razne galofak instrukcije

VL
Avatar mdoresic
mdoresic
16:57 17.09.2019.

Treba se prisjetiti da u godinama kada nije bilo državne mature pismeni ispit iz matematike na maturi se pisao također četiri sata s 4-5 postavljenih zadataka. Tu je smislenost propitivanja stvarnog znanja matematike bila ostvarena. Žalosno je za konstatirati da bi s takvim zadacima danas rezultat na državnoj maturi bio još porazniji! Ante Krajina, prof čitatelj iz Zadra

VL
KN
knez94
16:47 17.09.2019.

Problem je to što sve škole i programi imaju isti ispit iz mature iz matematike, te učenici matematičkih gimnazija automatski imaju prednost. S druge strane imate jezične gimnazije, a vjerujem da malo učenika tog smjera ne namjerava upisati neki studij s jakom matematikom. Možda bi trebalo "zaključati" višu razinu za veliki dio smjerova pa ako netko baš hoće ili mu ide matematika, a pohađa recimo jezičnu gimnaziju, može zatražiti posebno dopuštenje za to. Niža razina bi trebala biti puno lakša, i uglavnom bazirana samo na gradivu prva 2 razreda srednje škole. 2013. kad sam ja položio višu razinu, niža razina je bila puno lakša nego ove zadnjih par godina.

VL
Avatar mdoresic
mdoresic
16:47 17.09.2019.

Hibridni-specijalni rat Bijela kuga u kombinaciji s ''bijelom kugom'' u sustavu naobrazbe su glavne značajke specijalnog-hibridnog rata koji se vodi protiv opstojnosti RH posljednjih 20 i više godina. Značajke jednog i drugog je tiho, podmuklo potonuće u propast gospodarstva arstva a onda i države. Uzroci jednog i drugog su od ranije, pa i tridesetak godina unazad, dok se rješenja ne mogu naći preko noći. Ako se i učine neki potezi u svrhu rješavanja problema oni su vidljivi tek za kojih 10-15 godina i na žalost tek tada se može nešto reći jesu li uopće bili pravi. Gdje je postavljena zamka? Zamka je duboko ugrađena u ljudsku narav, ljudsku prirodu, a može se opisati jednom rečenicom: ''Lako ćemo''. I dok se u prvom slučaju zavaravamo da bijeloj kugi možemo doskočiti gradnjom vrtića, povećanjem dječjeg doplatka i tome slično, u drugom slučaju zamka je još opasnije i perfidnije postavljena. U ljudskoj je prirodi, a pogotovo prirodi roditelja da žele dobro svojoj djeci i zbog toga lako nasjedaju na ponude lagane i tobože 'nestresne' školice u kojoj će znanje (kompetencije-moderno rečeno) same od sebe doći i smjestiti se u glavice njihove dječice. 'Škola za život' kao naziv je koliko primamljiv toliko i opasan! Nitko za sada ne zna i ne može ustvrditi kakav će biti rezultat. Ono što je sigurno za sada jest da su lica prosvjetnih djelatnika na masovnim skupovima koje predvodi gđa. ministrica zbunjujućeg izgleda i kao da se pitaju: ''... I TO JE DAKLE TO...'' D

VL
Avatar Point_of_view
Point_of_view
19:10 17.09.2019.

Ovdje se grebe samo po površini. Pravo pitanje je, kome treba 80% maturanata jedne školske godine. Sve razvijene zemlje su u rasponu između 25 i 28%. Samo suluda hrvatska politika nikako da napravi fundamentalne reforme. Treba uvesti realku, školu kojaa traje 10 godina i nakon nje se ide direktno na stručna usavršavanja u kompanije. Ta stručna usavršavanju traju tri ili četiri godine. U školu se ode 1,5 dana tjedno a ostali dani se provode u kompaniji. Po planu i programu. Tako kad učenici završe vrijeme naukovanja, polažu stručne ispite. Ili pred komorom ili pred udruženjem zanatlija. Svo vrijem naukovanja su zdravstveno osigurani i ide im radni staž. Primanja su im u rasponu od 400 eura u prvoj godini do preko 1000 eura u četvrtoj. Kad polože ispit oni su spremi 100% za posao. Osim toga postoji u Njemačkoj tkz. zweiter Bildungsweg, odnosno alternativni sustav školovanja. Znači, ako imaš stručni ispit i radiš dvije godine u struci možeš ići recimo za tehničara. Škola za tehničara traje dvije godine. Isto tako možeš polagati za majstora ili sa usavršavati na druge načine. U svakom slučaju imaš zanimanje, kao fundament, od kojega, skoro uvijek, možeš pristojno živjeti. Realku pohađa u Njemačkoj preko 60% učenika jedne školske godine. A razne gimnazije (klasičnu, tehničku, ekonomsku) pohađa između 25 i 28% a većina njih upiše fakultet ili visoku školu a opet većina njih, koji su upisali i završi fakultet.

VL
Avatar mdoresic
mdoresic
16:26 17.09.2019.

Samo se cudim zasto se ivakvi tipovi skrivaju iz nick name

VL
Avatar mdoresic
mdoresic
16:48 17.09.2019.

Da su i roditelji i nastavnici 'pristali' na ovu podvalu vidi se i po tome što pobune NEMA. Svi kao da sebi govore: 'A već bu nekak!' A stvarnost je surova. 8800 palih je maturanata na ovogodišnjoj maturi iz matematike.atike. To je više od 6000 maturanata koliko ih ukupno ima Republika Slovenija. RH kupno ima 36000 maturanata što znači da imamo tri puta više maturanata po glavi stanovnika od Slovenije. Postavlja se pitanje zašto je tome tako. Odgovor se već odavno zna, a to je gore spomenuta perfidna podvala. Poplava odlikaša u osnovnoj školi, kao i u srednjoj, posljednjih i više od dvadeset godina i nepostojanje realnih kriterija u ocjenjivanju nikog ne zabrinjava, pa ni ministre. Isto tako nikog ne zabrinjavaju posljednjih 13 godina ni katastrofalni rezultati naših 15 godišnjaka na PISA testovima OECD-a. U rangu smo s Ciprom i Kazahstanom, oko četrdesetog mjesta, daleko iza europskog, a kamoli azijskog prosjeka. Demagogijom u medijskom prostoru preuveličavaju se uspjesi pojedinaca na raznim svjetskim ili europskim olimpijadama, pa se počesto srebro ili bronca proglašavaju trećim ili drugim mjestom na svjetskoj ljestvici, a što je daleko od stvarnosti, jer broncu na takvom natjecanju dobije i do 80% natjecatelja. (Tim talentiranim pojedincima, kojih nije ni jedan promil, treba odati počast kao i njihovim roditeljima, jer to je isključivo njihova zasluga, a ne zasluga sustava naobrazbe. Dakle, ti uspjesi nam ništa ne govore o sustavu kao cjelini.)

VL
DO
dopizdilomi
16:45 17.09.2019.

Dajte im jednostavnija pitanja, npr: 1+1, 2*2. Nemojte 2*0 ili 2-4 jer to je već teško.

VL
VO
vorda400
16:34 17.09.2019.

Ja mislim da se ovakvi loši rezultati mogu jedino popraviti uvođenjem dodatnih sati vjeronauka jer samo Bog toj djeci može natočiti znanje u glavu i svaki dan Hrvatska himna umjesto zvona za početak nastave to će dizati moral

VL
Avatar anlaser
anlaser
19:44 17.09.2019.

Pa netko mora i na lopatu ,ne mogu svi biti visokoškolski obrazovani.

VL
WM
wmniannia
16:05 17.09.2019.

To je tipicno za radikalno/klerikalne zemlje, da su nazadne u matematici i fizici, a napredne u mlacenju praze slame. Dok sekularci poput Kine osvajaju svijet u progresu tehnologije. I mi smo u bivsoj drzavi bili pametni, i cijenjeni u svijetu,u, i i bili osnivaci CERN-a u Svicarskoj, a danas sa kradezevcima ne znamo ni fen proizvesti, a kamoli rosule ili biciklo.

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.