RIJEDAK PRIMJER

Povijesno otkriće u Kini: Znanstvenici pronašli fosiliziranog dinosaura koji sjedi na jajima

11.03.2021.

Rad o ovom istraživanju nedavno je objavljen u časopisu Science Bulletin

Iako su ranije već otkrivana fosilizirana jaja i embriji dinosaura, paleontolozi su ovih dana došli do novog nevjerojatnog otkrića.

Naime, u kineskoj provinciji Jiangxi, pronađen je fosilizirani dinosaur koji sjedi na gnijezdu jaja u kojem su prisutni embriji. Fosil dinosaura i ostaci kostiju, znanstvenici tvrde, vjerojatno upućuju na odraslog Oviraptorosaura.

Pronađeni fosil uočen je u sjedećem položaju koji nalikuje ptici koja čuva svoja jaja. Pronađeno je ukupno 24 jaja, a kod najmanje sedam komada uočene su kosti neizleglih embrija

Foto: Science Bulletin

Inače, Oviraptorosauri su bili pernati dinosauri koji su živjeli prije 66 do 145 milijuna godina, dok je spomenuti fosil pronađen među stijenama starima otprilike 70 milijuna godina.

Znanstvenici koji su radili na ovom važnom otkriću tvrde da je roditelj dinosaur bio u blizini jaja čak i u kasnijim fazama razvoja pri čemu se ova vrsta dinosaura razlikovala od drugih koji bi izlegli jaja i zatim ih ostavili na milost i nemilost.

Uz to, analize izotopa kisika otkrile su da su jajašca inkubirana na visokim temperaturama poput ptica. Štoviše, roditelj dinosaur je imao nakupinu kamenčića u trbušnoj regiji - poput ptice, vjerojatno ih je namjerno progutao kako bi pomogao u probavi hrane.

Foto: Science Bulletin

"Dinosauri sačuvani u njihovim gnijezdima su rijetki, a također i fosilni embriji", kaže dr. Shundong Bi sa Sveučilišta Indiana u Pennsylvaniji, koji je vodio studiju zajedno s prof. Xing Xu iz Kineske akademije znanosti.

Rad o istraživanju nedavno je objavljen u časopisu Science Bulletin.

Avatar Tombstone
Tombstone
00:10 14.03.2021.

I kaj je tu cudno? Svi muzjaci u povijesti nase planete osim riba kad su u sjedecem polozaju, bilo fosili bilo zivi, su u istoj situaciji.

Avatar CUBE