Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 114
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
SMANJUJE SE BRZINA

Gradit će i bukobrane na zagrebačkoj obilaznici između Jakuševca i Ivanje Reke

Zagrebačka obilaznica
Foto: Davor Puklavec/Pixsell
1/2
02.03.2020.
u 18:59

Zagrebačka je obilaznica prebučna, ali problem su i zgrade sagrađene preblizu prometnice pa im ni bukobrani ne pomažu.

Hrvatske autoceste objavile su u petak javno nadmetanje za izvođenje radova na uvođenju trećeg voznog traka na Zagrebačkoj obilaznici, na dionici Jakuševac – Ivanja Reka. Procijenjena vrijednost radova je 4,5 milijuna kuna, a rok za dostavu ponuda je 19. ožujka.

U HAC-u planiraju zaustavni trak na toj dionici obilaznice, dugoj 11 kilometara, pretvoriti u treći do početka ovogodišnje turističke sezone.

No zbog tog plana neki stanovnici koji žive uz obilaznicu zabrinuli su se da će treći trak značiti i veću buku jer će im kamioni, kojima će taj trak isključivo biti namijenjen, biti još bliži kućama pa stoga smatraju da je potrebno postaviti bukobrane.

Privremeno rješenje

U HAC-u, pak, objašnjavaju da bi bilo neracionalno sada graditi bukobrane jer je pretvaranje zaustavnog traka u vozni tek privremeno rješenje do izgradnje trećeg traka. Ta se investicija planira realizirati do 2022. godine, a trenutačno je u postupku natječaj za projektiranje trećeg traka na obilaznici, ali i bukobrana.

Usto, u HAC-u kažu da će se skorim uvođenjem trećeg traka na obilaznici smanjiti najviše dopuštene brzine, a samim time onda će se smanjiti i razina buke. Tako će na sporom i srednjem traku ograničenje brzine biti 80 kilometara na sat, uz uvjet da se srednjim trakom u idealnim uvjetima vozila moraju kretati najmanjom brzinom od 70 km/h. Brzina na lijevom traku bit će ograničena na 100 kilometara na sat.


– Uvođenje trećeg traka umjesto zaustavnog prijelazno je rješenje koje u kratkom roku može utjecati na povećanje propusnosti, harmonizaciju prometnog toka, sigurnost prometa i u konačnici na smanjenje razine buke – tvrde u HAC-u, u kojem treći vozni trak na 13,5 kilometara obilaznice od Jankomira do Jakuševca planiraju uvesti nakon završetka turističke sezone. Očekuje se da će se time povećati protočnost do 50 posto. Postojeći zaustavni trak pretvorit će se u spori trak za kamione, srednji trak bit će namijenjen kamionima, autobusima i automobilima, a lijevi trak samo automobilima i autobusima.

Zbog buke smanjili brzinu

U HAC-u kažu da je Hrvatska ulaskom u EU prihvatila i direktive koje određuju da se na autocestama s više od tri milijuna vozila godišnje mora izraditi karta buke te akcijski plan upravljanja bukom. Tako su u toj tvrtki 2014. godine izradili stratešku kartu buke, a na osnovi brzine vozila, prometa na svim trakovima i broja stanovnika koji žive uz autoceste.

Na zagrebačkoj obilaznici detektirana je prekomjerna razina buke pa su lani smanjili brzine na toj prometnici na maksimalnih 90 km/h za kamione i 100 km/h za ostala vozila. Novi akcijski plan za sprečavanje buke na obilaznici predviđa ugradnju zidova za zaštitu od buke do kraja 2025. godine.

No problem na nekim lokacijama predstavlja novogradnja uz autoceste, gdje zgrade znaju biti toliko blizu prometnici da im ni bukobrani nikako ne mogu pomoći.

Ključne riječi

Komentara 4

DU
Deleted user
19:16 02.03.2020.

Dosad su hrvatske autoceste bile najskuplje u Europi, a odsad će biti i najsporije. 😂😂😂

ŠA
Šašnik
00:35 03.03.2020.

ionako su u špici zaustavni trak vozači koristili kao vozni.

HA
Hanok
19:20 02.03.2020.

Who cares?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije