Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 78
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
1,3 milijarde kuna

Kraj gužvama? Hrvatske autoceste kreću u projekt gradnje trećeg traka autoceste Karlovac-Zagreb

Od jutra gužve na naplatnoj postaji Lučko u oba smjera
Tomislav Miletic/PIXSELL
27.11.2022.
u 08:43

Uz Lučko, čvor Karlovac je najstariji u našoj zemlji, ali i jedan od najopterećenijih. Ovdje neće doći do rekonstrukcije već će biti zatvoren te će se izgraditi novi izmaknut oko kilometar i pol prema kanalu Kupa-Kupa u mjestu Selce.

Gradnja trećeg traka autoceste A-1 od Zagreba do Karlovca najavljuje se već godinama, a za desetak dana trebali bi biti učinjeni prvi konkretni koraci. Naime, kako je potvrdila glasnogovornica Hrvatskih autocesta Kate Kuprešak. HAC će raspisati natječaj za projektiranje prometnice. Nakon izgradnje ove dionice, također će se graditi i treći trak dionice od Karlovca do Bosiljeva.

Kako je rekla karlovačka županica Martina Furdek Hajdin za to je uvelike zaslužan županijski vijećnik Dragutin Belavić (HSLS)  koji je inicirao sastanke s Upravom Hrvatskih autocesta. Također, će se razmotriti gradnja čvorova, odnosno novih izlaza s autoceste, doznaje Jutarnji, a trebalo bi doći i do rekonstrukcije najvažnijih i najvećih čvorova na dionici, Lučko i Karlovac kao i gradnja izlaza Lišnica i čvora Stupnik. U planu je i gradnja manjeg čvora Stative.

Uz Lučko, čvor Karlovac je najstariji u našoj zemlji, ali i jedan od najopterećenijih. Ovdje neće doći do rekonstrukcije već će biti zatvoren te će se izgraditi novi, izmaknut oko kilometar i pol prema kanalu Kupa-Kupa u mjestu Selce. Gradila bi se naplatna postaja, prilazni put, ograda za zaštitu od buke i sigurno kamionsko parkiralište gdje bi bio sustav za vaganje teških vozila. Radovi bi obuhvatili i čvor Jastrebarsko, a u blizini bi zaživjela i velika gospodarska zona.

Inače, dionice od čvora Bosiljevo 2 prema Rijeci te od Bosiljeva 2 prema jugu, prema kojima se slijevaju vozila pristigla dionicom Zagreb - Bosiljevo 2, zasebno su prometnije nego bilo koja druga u Hrvatskoj.

-Planirana dogradnja trećeg traka u svrhu je povećanja protočnosti prometa i smanjenja zagušenja, posebice u turističkoj sezoni, kao i smanjenja negativnog utjecaja najstarijih dionica. U tijeku je raspisivanje natječaja za izradu projektne dokumentacije za prvu fazu- potvrdila je Kuprešak za Jutarnji, a početak radova čija se vrijednost procjenjuje na 1,3 milijarde kuna za prvu fazu planiran je za 2026. godinu. Većina troškova financirala bi se novcem iz EU fondova. 

 

Komentara 13

PR
Propitivač
09:48 27.11.2022.

Uvedite već jednom vinjete. Jeftinije nego širiti auto cestu koja će 7 mjeseci godišnje biti prazna

PH
Petarstijena-HR
09:57 27.11.2022.

Na sv.Nigdarjevo će to biti...

Avatar HajdukLika
HajdukLika
10:29 27.11.2022.

Pod hitno! A, prije svega uvesti online-naplatu vinjeta! Kad krene Šengen i vozila se više ne budu zaustavljala na državnoj granici, jadna li nam majka!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije