Članke Odluke o komunalnom redu Grada Zagreba, koji zabranjuju zaustavljanje i parkiranje vozila na nogostupu i ovlašćuju na uklanjanje takvog vozila, te koji za taj prekršaj propisuju kaznu od 300 kuna, Ustavni sud proglasio je nezakonitima te ih ukinuo!
Podsjeća na "harač"
Komunalni redar, dakle, nema pravo vozaču automobila zaustavljenom na nogostupu narediti plaćanje kazne ako je ostavljeno 1,60 metara slobodnog prolaza za pješake, a ne smije ni narediti premještanje paukom ako je vozilo parkirano tako da je ostalo metar prostora za pješake do zgrade!
– Ako vozilo koje je na nogostupu ne onemogućuje prolaz pješaka i nije udaljeno od zida manje od metra, onda vam komunalni redar ili policijski službenik ne smije narediti uklanjanje vozila. Predložio sam da se te odluke ponište, a Ustavni sud ih je samo ukinuo što je nešto blaža sankcija za nezakoniti propis. Praktična razlika između ukidanja i poništavanja je u mogućnosti traženja izmjene pojedinačnih presuda koje su donesene i postale pravomoćne prije ukidanja. Ako je propis samo ukinut, pravo na izmjenu imaju samo predlagatelji njegove kontrole Ustavnome sudu, a ako je poništen imaju ga svi – objašnjava pravnik Boris Jukić, inače odvjetnik, jedan od ukupno sedam podnositelja prijedloga za ukidanje odnosno poništenje Ustavnom sudu.
Naime, situacija je to koja podsjeća na niz žalbi poslanih Ustavnom sudu pri uvođenju kriznog poreza, čuvenog harača. Tada je bilo "razglašeno" da će pravo na promjenu te odluke, ako je sud ocijeni protuzakonitom, imati samo oni koji su osobno podnijeli prijedlog. I stigle su ih tisuće. Za, uvjetno rečeno, borbu protiv pauka javnost nije znala odnosno građani nisu "bombardirali" Ustavni sud prijedlozima stoga svi koji su dosad kažnjeni ne mogu napraviti ništa ako, dakako, nisu podnositelji prijedloga za kontrolu sada ukinutog propisa.
Diskriminacija građana
– Time se građani i općenito subjekti koji nisu pribjegli prijedlogu diskriminiraju. Taj podzakonski propis (Odluka o komunalnom redu Grada Zagreba, op.a.) kao neustavan i nezakonit nikada nije ni smio biti primijenjen. Nitko ne smije biti zatočenik nijednog lošeg propisa, niti je građanin dužan bdjeti i tražiti njegovu apstraktnu kontrolu. To je njegovo pravo, ali ne i dužnost – objašnjava predsjednik Udruge pravnika u gospodarstvu Zagreba, pravnik Miljenko Giunio dodajući da se ukinuti članci ne smiju primjenjivati, ali da se nisu smjeli primjenjivati ni prije ove odluke Ustavnoga suda!
– Zakonski je bilo neispravno, a ujedno je i u praksi nekorektno što su u posljednjih godinu dana komunalni redari vrlo selektivno i arbitrarno počeli kažnjavati i dizati paukom pojedina vozila – zaključuje Giunio.
Novi direktor Zagrebparkinga Robert Mišeta nije ni ugrijao fotelju, a već u rukama ima, kako se kaže, "vruć krumpir". O odluci Ustavnog suda u toj će podružnici Holdinga "zasjedati" danas, a jedna od opcija je postavljanje stupića na nogostupe.
– Pitanje je da li bi netko trebao parkirati, primjerice, pred Mimarom. Ima li to smisla? Ova odluka to nekom dopušta i sigurno ima lokacija u užem centru grada gdje će biti relativno ružna perspektiva. A bit će i svađa, kada počnu svi mjeriti koliko su udaljeni od zida – kaže Mišeta.
Javite se ako ste i vi doživjeli loša iskustva sa Zagrebparkingom.
e–mail: vecernji@vecernji.hr ili na besplatni telefon 08008585
Zakon o sigurnosti prometa na cestama (N
Zakon o sigurnosti prometa na cestama (NN 67/08)
Članak 82.
(1) Vozač ne smije zaustaviti ili parkirati vozilo:
1) na obilježenome pješačkom prijelazu i na udaljenosti manjoj od 5 m od tog prijelaza i na prijelazu biciklističke staze preko kolnika,
2)...
10) na nogostupu i pješačkoj zoni,
(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, na mjestima iz točke 10. ovoga članka, zaustavljanje je dopušteno ako je za kretanje pješaka ostavljeno najmanje 1,6 m širine na površini za kretanje pješaka, s tim da ta površina ne može biti uz rub kolnika. Pod istim uvjetima može se i parkirati ako je to dopušteno prometnim znakom.
Članak 84.
(1) Policijski službenik ili službenik jedinice lokalne samouprave, naredbom će odrediti da se vozilo premjesti na drugo mjesto ako je zaustavljeno ili parkirano na cesti na kojoj ugrožava sigurnost prometa ili ometa normalan tok prometa i kad je parkirano ili zaustavljeno:
1) na mjestu rezerviranom za zaustavljanje i parkiranje vozila osoba s invaliditetom,
2) na obilježenome pješačkom prijelazu, pješačkom otoku i pješačkoj zoni,
3) na nogostupu ako pješak prilikom kretanja mora zbog vozila silaziti na kolnik ili drugu površinu (slobodan prolaz između parkiranog vozila i zgrade manji od 100 cm),
4) ...
Pratite nas