Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 184
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Zna se izgled garaže kod HNK, a proceduru će tek obaviti

I Zagreb će se, poput Beča, kajati zbog svojih garaža

HNK
Marko Lukunić/Pixsell
24.11.2009.
u 23:07

Postupak je koji sada provodi gradska uprava kao da se prvo projektiraju zgrade, a tek onda traži arhitektonsko rješenje kako će izgledati naselje.

Da smire javnost i ispoštuju proceduru kako se gradskim stratezima i upravi ne bi moglo predbaciti da samovoljno žele graditi garažu ispred HNK, bit će raspisan javni arhitektonsko-urbanistički natječaj za Trg maršala Tita. Najavio je to danas Željko Horvat, šef Zavoda za prostorno planiranje, u Gradskoj skupštini na raspravi o projektu koju je organizirao zastupnik Zvonko Maković.

Skupe predispozicije

Dao je i nelogičan odgovor na pitanje zašto nije najprije raspisan natječaj nego je napravljen projekt garaže. – Da bi se izradio program za natječaj, moraju se imati predispozicije i zato se rade geomehanička ispitivanja i projekt –kazao je Horvat.

Neobično, jer takav postupak je kao da se najprije projektiraju zgrade u naselju za koje se ne zna kako će izgledati.

Usput, projekt je Zagrebački holding APZ-u platio oko sedam milijuna kuna. Mate Kraljević, direktor investitora Zagrebparkinga, tvrdio je da je APZ-ov projekt pobijedio na natječaju.

No Kraljević nije imao odgovor na pitanje kako to da je u travnju ove godine tražio od Ministarstva kulture da potpiše suglasnost da APZ izradi projekt garaže i podzemne pozornice HNK (od koje se odustalo jer su se projektu usprotivili Vlada i ministarstvo), a natječaj je bio tek u lipnju.

No da je glavni problem u nepostojanju strategije planiranja razvoja grada, dao je naslutiti arhitekt Nenad Fabijanić koji je pitao, ali nije dobio odgovor, zašto je garaža dobila status gradskog projekta.

Povjesničarki umjetnosti Snješki Knežević nije jasno zašto ju je Zavod za zaštitu spomenika kulture 2004. tražio da izradi studiju obnove zaštićene Lenucijeve potkove kad je se sada namjerava uništiti ulazima u podzemlje.

Prometni stručnjak Ivan Dadić kazao je da je Zagreb ima četiri puta manje garaža nego gradovi kojima težimo, što mu je pobio Bernard Ivčić iz Zelene akcije, navodeći da Beč, kojem težimo, u središtu ima šest garaža, a Zagreb 11.


Bečani se kaju

Da se kaju zbog tih garaža, kazao je nedavno u intervju za jedan tjednik Hanes Svoboda, gradonačelnik Beča, za čije su se ere gradile neke garaže. – Da smo onda znali što znamo sada, ne bismo gradili garaže – kazao je Svoboda.

Ključne riječi

Komentara 15

TV
tvrtko3
08:56 25.11.2009.

Može li netko suvislo objasniti kako nešto što je pod zemljom može utjecati na vanjski izgled trga? Po dotičnom trgu od parkiranih auta ne mogu ni pješaci normalno prolaziti pa ne znam zašto riješenje koje aute smješta \"pod zemlju\" i ostavlja čistu plohu trga nekome smeta? U toj čuvenoj zelenoj potkovi već je izgrađena jedna garaža, ona pored Esplanade, i ne vidim da je nešto narušila vanjsku plohu, a da je nema mogli bi predpostaviti koji bi tamo prometni kaos bio. Usprkos izrečenoj demagogiji u Beču se i dalje rade podzemne garaže u centru grada. Kod nas se uvijek javljaju isiti\"stručnjaci\" kad treba protiv nečega prosjedovati i oni su u načelu protiv svega, protiv budućrg metroa, protiv garaža, protiv poslovnih tornjeva, protiv rušenja porleušica u centru grada i gradnje interpolacija, protiv , protiv.... Garažu kod HNK-a napraviti što prije.

OB
-obrisani-
00:21 25.11.2009.

Dok nosi ime zlocinca, taj trg je najprikladniji za smetliste.

UK
Ugo Kajvez
00:29 25.11.2009.

\" krilnik \" . Ti si očito ni brđanin bez gradske kulture ......

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije