Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 9
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Ethno Croatia

Hrvatski vez kao inspiracija: Tenisice su ručni rad, nastale su u suradnji s tvornicom Borovo

Ethno Croatia
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
1/14
25.09.2019.
u 11:00

Projekt je prije tri godine pokrenula tvrtka “Eurocom”, a cilj je promocija našeg bogatog kulturnog nasljeđa Lijepe Naše

Svijeće koje mirišu po piti od jabuka, sapuni s maslinovim uljem, kemijske olovke, tenisice, torbe, upaljači, pa i kuharica s našim tradicionalnim receptima..., i sve to s motivim Lijepe Naše. Dio je to šarolike palete proizvoda kojima je cilj promovirati bogato kulturno nasljeđe naše zemlje, a svakodnevnim predmetima “udahnuti” dio tradicije. Cilj je to projekta “Ethno Croatia”, kojeg je prije tri godine pokrenula tvrtka Eurocom sa sjedištem u Zagrebu.

Eurocom je osnovan 1992. godine, a bavi se veleprodajom i distribucijom uredskog i školskog pribora te promotivnih i darovnih artikala. Sjedište tvrtke je u Zagrebu, a poslovnice ima u Rijeci, Osijeku i Splitu. Među njihovim artiklima mogu se naći mnogi svjetski brendovi kao što su “Casio”, “Milan”, “Pentel”, “Pigna”..., razvili su i vlastite marke “Street”, “Optima”, “College” i “Creative”, a tri je godine dio njihove grupe i Eurokarbon, najpoznatiji po svojim Karbon ljepilima, čiji se pogon nalazi na Korčuli. Pa zašto je tvrtka koja se bavi distribucijom i proizvodnjom školskih torbi, kemijskih olovaka, bilježnica... odlučila pokrenuti liniju u čijem je središtu Lijepa Naša?

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Sve je počelo prije tri godine kada je naš direktor došao iz Nizozemske odakle je donio kemijsku olovku, ali ukrašenu narodnim motivima te zemlje. Tada smo i mi odlučili započeti sa sličnim projektom s ciljem predstavljanja naše zemlje – početak projekta “Ethno Croatia” opisuje Vedrana Čorak, voditeljica marketinga Eurocoma koja rukovodi ovim projektom. Obišla je, govori, muzeje, galerije i kulturno-umjetnička društva diljem zemlje te fotografirala tradicijske nošnje tamošnjih krajeva, koje su onda u Eurocomu pažljivo precrtali. Tako je nastalo deset prepoznatljivih motiva koje su spojili u jedan dizajn koji se može naći na njihovim proizvodima. To su Slavonski zlatovez, cvjetni vez iz Posavine, Podravine, Šestina, Konavla, Ravnih Kotara, motiv istarske kanice, odnosno pojasa, šibenske kape, paške čipke te motiv s vunene pregače, karakterističan za Liku.

Motive su prvo otisnuli na kemijske olovke, a one su dobile i preporuku Hrvatske gospodarske komore, koja je “istaknula jedinstveni način u izradi i prezentaciji prepoznatljivih hrvatskih motiva i prikladnog pakiranja kojim tvrtka prezentira bogato hrvatsko kulturno nasljeđe čime je napravila iskorak u promociji nematerijalne kulturne baštine i obogaćivanju suvenirske ponude ne samo na hrvatskoj već i na lokalnoj razini”. Kao što i predstavljaju sve kraje Hrvatske, njihovi se proizvodi i izrađuju diljem zemlje, pa tako kišobrani nastaju u Varaždinu, sapuni na Braču, mirisne svjećice u Otočcu.... U suradnji sa Borovom napravili su i tenisice sa prepoznatljivim dizajnom vezova koje predstavljaju sve krajeve naše zemlje, a pronaći se mogu u ShoeBeDoo trgovinama. Proizvode se na tradicionalan način, ručno, a za izradu svakog para tenisica treba jedan sat.

Svoje proizvode za sada prodaju samo na veliko, odnosno surađuju sa hipermarketima, DM-om, suvenirnicama, knjižnicama..., a upite imaju i od tvrtki iz inozemstva. U planu je, govori V. Čorak, otvaranje maloprodajne internetske trgovine.

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Najtraženiji “Ethno Croatia” proizvodi su, dodaje V. Čorak, ručno rađeni sapuni s uljima poput maslinovog, lavandinog, smilja... “Tradicionalni kolačić” naziv je mirisne svijeće koja mirisom jabuke i cimeta budi uspomene na tradicionalnu bakinu pitu od jabuka, dok, primjerice “Mediteranska kraljica” miriše na lavandu.

A kako pripremiti, primjerice, ličke pole, slavonski čobanac ili štrukle, može se pročitati u kuharici koja donosi deset tradicijskih recepata i opisa jela, a nastala je u suradnji s novinarkom, urednicom i nakladnicom Božicom Brkan. U ponudi brojnih artikala ukrašenih specifičnim “Ethno Croatia” dizajnom mogu se naći i majice, podmetači za čaše, magneti, pregače, razglednice, kuhinjske krpe, nadstolnjaci, jastučnice, torbe, ručno rađeni glineni tanjurići, šalice, žlice, rokovnici s drvenim koricama... Interes je, kažu iz Eurocoma, velik, a njihova kreativna ekipa stalno dobiva nove ideje, pa će svoju ponudu i proširiti.

– Još radimo na tome, no planiramo izraditi i svijeće s novim mirisima, novu kolekciju kožnih torbi i novčanika, ali i magnete od bračkog kamena – otkriva Vedrana Čorak.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije