Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 35
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Izbori u HDZ-u

Drago Prgomet: Kujundžić i ja zovemo ostale kandidate na okup

'SPECIJAL OBZOR 10. 04. 2012., Zagreb - Kandidat za mjesto predsjednika HDZ-a, Drago Prgomet. Photo: Davor Puklavec/PIXSELL '
'Davor Puklavec/PIXSELL'
14.04.2012.
u 21:30

Ovo nije projekt radi podjele fotelja ili političkog plijena. Cilj nam je okupiti zainteresirane. Pozivamo prije svega Karamarka i Miloševića.

Drago Prgomet siguran je da Jadranka Kosor neće uspjeti na unutarstranačkim izborima u HDZ-u. No isto je tako sigurno da neće uspjeti niti četvorica od pet njezinih protukandidata. Stoga su dva doktora, Prgomet, predstojnik ORL klinike na KBC-u Rebro, i ravnatelj KB-a Dubrava Milan Kujundžić odlučili poslušati glasove s terena i sinergijom povećati svoje šanse. Dogovor nude i ostalim protukandidatima.

Do izbornog sabora ostalo je nešto više od mjesec dana. Kampanja traje već četvrti mjesec. Predugo?

Nažalost za HDZ, unutarstranački izbori uzeli su previše vremena. Pogotovo jer se u cijelom tom razdoblju bavimo samim sobom umjesto da budemo oporba.

Što najviše ruši rejting sadašnjem vodstvu?

Gubitak izbora i njihovo nepreuzimanje odgovornosti za to, što bi trebao biti demokratski standard. Ključni trenutak bio je kad su najavili nedemokratske unutarstranačke izbore, s dirigiranim kandidatima, gdje se već u startu htjelo odrediti tko se može, a tko ne kandidirati. Uslijedilo je nekoliko štetnih političkih odluka, a najznačajnija je ona kojom se protukandidatima onemogućava korištenje stranačkih prostorija. Tim su odlukama vodstvo i predsjednica HDZ-a izgubili kredibilitet unutar stranke. Nisu prepoznali želju članova HDZ-a i simpatizera za ozbiljnim promjenama u stranci.

Zadnji u nizu bio je pokušaj vodstva da odgodi izbor predsjednika HDZ-a?

Bio je to krajnje nedemokratski, neodgovoran i neozbiljan pokušaj. Ponovno smo imali odluku koja je stvorila veliku političku štetu stranci. Pokušaj promjene sustava u jeku izbornog procesa ne sadrži nikakvu volju za demokratizacijom stranke. Prijedlog o sustavu jedan član, jedan glas potekao je od mene i drugih protukandidata na početku procesa, no predsjednica ga nije prihvatila. Njegovo zagovaranje u ovoj fazi tek je kupovanje vremena i odgode nečeg neodgodivog. Očita je procjena tima oko gospođe Kosor, a to mi znamo već tjednima, da ona ne može dobiti ove izbore.

Pretpostavimo da je taj prijedlog prošao. Kad bi bili organizirani izbori za predsjednika stranke?

To bi jako i dodatno zakompliciralo stanje u stranci. Načelo jedan čovjek, jedan glas traži ozbiljne pripreme. Ono ne može vrijediti samo za predsjednika stranke, nego i vodstva na svim razinama. Prije toga treba promijeniti statut, sazvati sabor stranke i ažurirati popis članstva. A to je ozbiljan posao koji zahtijeva mjesece pripreme. Drugi je problem što bi se tada, umjesto da napokon počnemo pripreme za lokalne izbore, koji su u svibnju 2013., opet bavili sami sobom. Stoga je odluka predsjedništva bila logična i taj prijedlog J. Kosor nije mogao proći. Naš je prijedlog organizirati nove unutarstranačke izbore odmah poslije lokalnih izbora. Dotad je dovoljno vremena da novo vodstvo pokaže svoju sposobnost vođenja stranke te da lokalni stranački dužnosnici potvrde svoj uspjeh na lokalnim izborima. Na tim unutarstranačkim izborima izabrano vodstvo vodilo bi stranku kroz sljedeće predsjedničke i izbore za Hrvatski sabor.

S vremenom se od protukandidata izdvojio D. Milinović. U intervjuu za Obzor Ivan Aralica kaže da između njega i J. Kosor nema većih razlika?

Činjenica je da je Milinović godinama bio među najbližim suradnicima Ive Sanadera, da je zamjenik aktualne predsjednice, dakle bio je uključen u sva događanja i donošenja odluka i sigurno je da snosi dio odgovornosti za aktualno stanje u HDZ-u. Tako i za izborni rezultat.

Neki analitičari razvijaju tezu da postoji nekoliko vrsta tzv. sanaderovaca te da se oni, a to su i J. Kosor i D. Milinović, obraćaju istom biračkom tijelu u stranci. Je li to točna teza?

Mislim da ne. Milinović će pokušati aktivirati izborno tijelo koje gravitira njegovoj županiji, J. Kosor oslanja se na dio izaslanika okupljenih oko Vladimira Šeksa i Josipa Đakića te djelomično oko Branka Bačića. Teško je tu napraviti podjelu na tzv. sanaderovce bliže J. Kosor i one bliže Milinoviću.

Premda nisu svi na istoj strani, ljudi po funkcijama daju 900 izaslanika od njih ukupno 2200 na izbornom saboru. To komplicira poziciju vas preostalih četvorice protukandidata. Svi ne možete biti predsjednici?

Ne bih temeljio šanse na tim brojkama. Potpora stranačke infrastrukture osigurava dobar start kandidatu, ali, vjerujte, kao rijetko dosad, najviše će izaslanika doći na sabor i donijeti odluku na temelju realne i racionalne prosudbe i odabrat će kandidata koji će najviše odgovarati vrijednostima što ih novi lider HDZ-a treba imati. Utjecaj inženjeringa ne treba isključiti, ali mislim da ovaj puta neće biti presudan.

Svejedno, bilo bi logičnije da neki od vas protukandidata odustane od utrke za čelnu poziciju i formirate tim koji će imati veće šanse i pokriti više čelnih funkcija u stranci?

Slažem se, no dogovor treba temeljiti na načelima, a ne radi podjela funkcija. Dogovor među nama treba se temeljiti na bliskosti stavova o budućnosti i načinu vođenja stranke, a ne na tome tko će biti predsjednik, zamjenik, potpredsjednik stranke. No slažem se, članstvo osim što traži novo vodstvo, traži i odgovorno vodstvo. Od nas protukandidata stoga članstvo očekuje i zajedništvo, da svakom od nas stranka bude važnija od naših osobnih želja.

Znači idete u partnerski dogovor?

To je sigurno i mislim da je to dobar iskorak. Ako nam je krajnji cilj demokratizirati stranku, osnažiti je, onda je mogući dogovor protukandidata sasvim logičan potez.

S kim pregovarate?

Mogu potvrditi da su razgovori između Milana Kujundžića i mene u tom smislu finalizirani.

Što to znači?

Da ćemo kolega Kujundžić i ja biti dio jednog tima, da će nam prioritet biti pokušaj dogovora s ostalim protukandidatima. Okupljanje tima kojem će cilj biti projekt, nazovimo ga, novi početak HDZ-a.

Neki će to nazvati hrabrim i mudrim potezom, a neki karikirati i reći da ste se uplašili jer ne možete pobijediti?

Sve reakcije koje do nas dolaze s terena idu u prilog našem projektu i zajedništvu. Pri donošenju odluka o vlastitoj kandidaturi morate se brinuti o svim oblicima izbornog inženjeringa koji su se dosad zbivali u stranci, kao i manipulacijama. Isto tako, ne može taština i osobna ambicija nadvladati argumente i odgovornost.

Sve će, naravno, najviše zanimati tko će u timu Prgomet-Kujundžić biti predsjednički, a tko kandidat za zamjenika predsjednika stranke?

Ovo nije projekt radi podjele fotelja ili političkog plijena. Cilj nam je do krajnjeg roka za kandidaturu okupiti sve zainteresirane. Poziv je upućen našim protukandidatima, prije svega Karamarku i Miloševiću. Očekujemo da nam se u zajedničkim naporima pridruži i Milinović. Nemojte zaboraviti da je dogovor Kujundžića i mene bio motiviran prijedlozima mnogih čelnika lokalnih stranačkih organizacija, prije svega županijskih odbora te stranačkih zajednica. Zajedno bismo trebali odlučiti tko će biti kandidat za predsjednika stranke, a koji će se kandidirati za druge dužnosti. Shvatite ova događanja do 5. svibnja kao jedan predkandidacijski postupak, onakav kakav često vidimo u razvijenim demokracijama.

U savez zovete i Karamarka, Miloševića i Milinovića, jeste li već razgovarali s njima?

Dio razgovora je obavljen, očito da tiha diplomacija nije potpuno urodila plodom tako da smo se kolega Kujundžić i ja odlučili javno predstaviti našu odluku i uputiti poziv. Željeli smo da to zna i članstvo HDZ-a, da ovo što radimo ne radimo s figom u džepu.

Smatrate li ovo ključnim potezom u dosadašnjoj kampanji u HDZ-u?

Ovo jest vrlo važan potez za stranku. Nastao kao rezultat prijedloga s terena. Mnogih ljudi koji su prepoznavajući naša načela kao vrlo bliska zahtijevali da se ne rasipamo, nego da krenemo zajedno. Očekujem stoga odlične reakcije, jer tko god je bio na terenu vidio je da je članstvu u ovoj teškoj situaciji jako stalo do vraćanja zajedništvu. Morate znati da u HDZ-u imamo loših iskustava s podjelama, sukobima i revanšizmom. Kujundžić i ja i svi oni koji nam se pridruže tako dajemo poruku da ne želimo sudjelovati u tome.

Kako ćete Kujundžić i vi zajedno, različitih ste temperamenata?

Znamo se jako dugo, surađivali smo na raznim stručnim projektima. Istina je da se razlikujemo u temperamentima, no to doživljavamo upravo kao našu prednost u zajedničkom radu. Veže nas dugogodišnji staž u stranci i nismo sudjelovali u porazima, političkim i drugim aferama. Osim toga, HDZ nam je bio uvijek i jedina politička opcija.

Kako po vašim saznanjima s terena stoji J. Kosor u ovom trenutku?

Sigurno je da neće dobiti potporu izaslanika kao nova-stara predsjednica.

Kako ćemo nazvati vaš blok? Reformisti?

Novi početak HDZ-a. On uključuje sve one članove koji imaju iskustva i znanja u funkcioniranju stranke, a nisu opterećeni aferama kao i ljude koji dosad nisu obnašali dužnosti unutar stranke.

Što ako vam se ostali ne odazovu?

Kujundžić i ja idemo dalje zajedno i oslanjat ćemo se na potporu sviju kojima je stalo do zajedništva u stranci.

Sumnjam da će vam se pridružiti Milinović, a na koje kvalitete računate kada zovete u zajedništvo Karamarka i Miloševića?

Još ćemo vidjeti hoće li nas odbiti Milinović, a kada govorimo o Karamarku, sigurno je da ima političkog iskustva kao jedan od osnivača HDZ-a. Vrijedno je i Miloševićevo iskustvo u gospodarstvu.

Milinovićeve su ambicije prevelike da bi uklopio u podjelu funkcija Kujundžić-Prgomet i ostali?

Pa, mi nismo još definirali tko će biti kandidat za predsjednika. Definiramo dogovorno naš zajednički nastup i zovemo ostale da zajednički odlučimo o kandidaturi i, dakle, sve je još otvoreno. Kujundžić i ja smo ozbiljni i odgovorni ljudi i bez obzira na to hoće li nam se netko još pridružiti ili ne, ostaje naš temeljni dogovor da je nama interes stranke i države važniji od osobnog. A onaj tko se ne zna dogovoriti, neće biti u stanju voditi ni stranku ni državu.

Komentara 50

OB
-obrisani-
23:57 14.04.2012.

milan kujunDŽić ? sumnjivo ime i prezime - oklen je taj, ko mu je ćaća, a ko keva ? to mi vuče na bošnjakovića, kosoričin izbor za ministra, koji nas je sve uvjeravao da je pok. Brodarac sam želio tijesnuu ćeliJU sa više zatvorenika, u kojoj je umro...

TO
tomokaro
21:37 14.04.2012.

Dr.Kujundžić mudar,pošten,odlučan,bez afera.Mislim da se ne bi smio spustiti na nivo da se suoći sa lisicama iz jazbine koji se boje suočeljavanja ili javnog nastupa tamo gdje to nije dogovoreno sa pitanjima. Bez posebnog naprezanja Dr.Kujundžić pobjeđuje a vjerujem da svi članovi HDZ-a vide tko su i šta su njegovi protukandidati, za povijesnu rotoparnicu ili dio kod Bajića na obradu.

Avatar dariodario551
dariodario551
23:51 14.04.2012.

Milošević i ostali , sve neka domaća prezimena

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije