Astronomija

Dok CERN simulira Veliki prasak, Hubble zaviruje u njega samoga

Hubble daleke zvijezde
NASA/ESA
09.12.2009.

Za snimanje samo jedne fotografije galaksija mlađih tek 600 milijuna godina od Velikoga praska senzori kamere na orbitalnom teleskopu eksponirali su se 173.000 sekundi.

Samo 600 milijuna godina mlađe su od samog Velikog praska zvijezde snimljene novom ultraširokopoljnom kamerom kroz optiku orbitalnog teleskopa Hubble. Na našoj fotografiji to su crvenkaste elipse. Europsko-američka skupina astronoma proučava nepoznata nebeska tijela na, za astronomiju, dosad “crnom” nebu i o otkrićima je već pripremila dvanaest znanstvenih radova.

Najstarije zvijezde, koje i sada “bježe” na sve strane svemira nošene valom Velikoga praska, toliko su daleko i svjetlost im je toliko slaba da je Hubble prizor na slici na fotoosjetljivi senzor eksponirao 173 tisuće sekundi! Istodobno, dok u CERN-u simuliraju trenutak Velikog praska da otkriju kako je energija prešla u materiju i stvorila naš svemir, astronomi polako naziru kako su se formirale najstarije galaksije i iz razlika prema bližim zvjezdanim sustavima pokušavaju razabrati kako je svemir evoluirao.

MA
MahnitiTapir
08:32 15.01.2010.

Inače onih 173.000 sekundi je lakše predočiti ako kažete - 2 dana. Pa čak ni u znanstvenom članku ne možete bez senzacionalizma.

NN
neodoljiv-neukrotiv
19:19 15.12.2009.

Jel oni koriste blic na tom svom aparatu kad slikaju?