Na početku suđenja bivšemu ministru obrane Berislavu Rončeviću i njegovu pomoćniku Ivi Bačiću za tzv. aferu Kamioni i štetu od 10,2 milijuna kuna čuli su se prvi argumenti obrane. Prema Ivi Farčiću, odvjetniku koji brani Ivu Bačića, MAN-ovi kamioni, za koje se u optužnici tvrdi da ih je Ministarstvo obrane moglo kupiti jer su daleko jeftiniji od kupljenih Ivecovih, nisu ispunjavali osnovne uvjete.
– Tražena je nosivost bila pet tona, a ti su kamioni bili nosivosti 4360 kg. K tome, vojno gorivo F 34 mogu uzimati samo ograničeno, pa bi takvi kamioni teško mogli nabavljati gorivo u Kabulu ili Sijera Leoneu – rekao je Ivo Farčić u uvodnom govoru na početku suđenja bivšem ministru Berislavu Rončeviću i njegovu pomoćniku Bačiću za zloporabu položaja i štetu od 10,2 milijuna kuna nanesenu državnom proračunu. Farčić prigovara i što tehničko vještačenje nije povjereno ni Prometnom fakultetu ni Institutu za vozila ni Fakultetu strojarstva i brodogradnje nego splitskom vještaku Vinku Ugrini.
Tvrdi i da je tadašnji zakon o javnoj nabavi naređivao da se natječaj mora poništiti ako nije osigurano dovoljno novca, pa je jedino to moglo i biti učinjeno. USKOK-ovu optužnicu pred sudskim vijećem na čelu s Jasnom Smiljanić zastupaju zamjenici ravnatelja USKOK-a Ksenija Pavić i Darko Žegarac, koji je održao uvodni govor.
Naveo je da su MAN-ovi kamioni mogli biti nabavljeni za 10,2 milijuna kuna manje i da su ti kamioni bili na testiranju u Oružanim snagama, a Ivecovi kamioni koji su nabavljeni izravnom pogodbom nikad nisu bili na testiranju. Za dva milijuna kuna manje od Ivecovih mogli su biti kupljeni i najbolji kamioni, Mercedesovi.
– Nabavljeni su kamioni ne samo skuplji nego i upitne kvalitete, pri preuzimanju imali su niz nedostataka, curilo im je ulje, bilo je korozije – naveo je tužitelj Žegarac. Optužba tvrdi i da su Rončević i Bačić od početka imali namjeru sklopiti nagodbu s Eurokamionom te da čak ni jedan od sastanaka s kojeg postoji zapisnik nikad nije održan...
Pratite nas