U Hrvatsku je dolazilo pet milijuna turista manje nego danas kad su u
Večernjem listu shvatili što je turizam. Ideju prvoga turističkog pera,
Zlatka Franjića, prepoznao je ondašnji glavni urednik Milan Bekić i
prva je Turistička patrola, davne 1975. godine, mogla krenuti.
Kritično, neovisno, anonimno i iz perspektive gosta, bili su postulati,
koji su od te pobjedničke godine za Dubrovnik tijekom svih idućih
desetljeća izdržali i test vremena i test čitatelja.
Niz godina u kojima su ekipe večernjakovaca pažljivo odmjeravale i
vagale kakvi su domaćini, kako su se pripremili i što su novo napravili
u nekoliko je navrata prekinut, ali ove godine uspijevamo zaokružiti
jubilarnu brojku. Dosad je odrađeno ukupno trideset turističkih
inspekcija. Pokatkad se domaćinima možda sudilo i prestrogo, katkad se
možda nekima nehotice udijelilo i više bodova nego što su zaslužili,
ali poštenja i dobrih namjera nikad nije manjkalo.
Turizam je u međuvremenu prevalio uistinu velik put. Poput našeg lista,
uostalom. Najstarija ocjenjivačka akcija te vrste u nas postala je
svojevrstan zaštitni znak i Večernjaka i natjecateljskog duha u
turizmu. Svi žele biti najbolji, imati najviše gostiju, najveću zaradu.
Uza sve poboljšice, mjesta za bolje uvijek ima. I zato do iduće
sezone.
NAGLASAK