Nuklearna fuzija

Znanstvenici napravili ključan korak prema 'neograničenoj energiji'!

nuklearna fuzija
Foto: llin.gov
13.02.2014.

Tim američkih znanstvenika jučer je objavio da su korak bliže gotovo mitskoj nezagađujućoj, kontroliranoj fuzijskoj energetskoj reakciji, piše RT.

Znanstvenici iz američkog Nacionalnog laboratorija Lawrence Livermore objavili su u časopisu Nature da su, prvi put u povijesti, u jednom eksperimentu u fuziji dobili više energije nego što je korišteno iz goriva koje je stvorilo reakciju.

"Bliže smo nego ikada prije"

U eksperimentu su koristili 192 lasera kako bi komprimirali gorivo i izazvali reakciju u kojoj su dobili više energije iz jezgre goriva nego što su u proces "ubacili". – Bliže smo nego ikada prije – rekao je autor studije, fizičar Omar Hurricane iz laboratorija Livermore te dodao kako ovo istraživanje "obećava".

U svom eksperimentu su "kopirali" proces koji se događa u jezgri zvijezde. Nuklearna fuzija je proces u kojem se spaja više atomskih jezgri pri čemu nastaje teža atomska jezgra. To je praćeno oslobađanjem ili apsorpcijom energije. Nuklearna fuzija kod zvijezda i supernova glavni je proces kojim se stvaraju novi prirodni elementi.

Stvaranje zvijezde na Zemlji

– To je kao gradnja mosta – rekao je Hurricane te dodao kako je to veliki problem jer se pokušava "stvoriti zvijezda na Zemlji". Fuzijski reaktor budućnosti trebao "uzimati" vodik iz morske vode i stvarat će minimalnu količinu nuklearnog otpada dok neće biti toliko nestabilan kao tradicionalni fisijski reaktor. Fisija je nuklearna reakcija cijepanja jezgre atoma na dva dijela pri čemu se oslobađa velika količina toplinske energije.

Hurricane je kazao da ne zna koliko će im trebati da dođu do točke kada će fuzija postati stabilan izvor energije. – Zamislite da se penjete na planinu prekrivenu oblacima, a vi se nalazite na pola puta. I tada vas netko nazove na telefon i pita vas koliko će vam trebati da dođete do vrha. To jednostavno ne možete znati – rekao je Hurricane. Znanstvenik je kazao da su u svom eksperimentu proizveli otprilike dvostruko energije nego što je bilo u gorivu koje se nalazilo u plastičnoj kapsuli koju su gađali laserima.

>>Drugi blok Krškog ide na referendum 2015. godine