Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 173
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Krešo Troha čelnik Podatkovnog centra Križ

Troha: TIA 942 TIER3 standardizacija podatkovnom centru, ali i Hrvatskoj jamči globalnu konkurentnost

Krešo Troha
Promo
07.10.2020.
u 09:00

Jedino podatkovni centar sa certifikatom međunarodnim tvrtkama garantira zadovoljenje  strogih  zahtjeva na sigurnosti i raspoloživosti. Sve ispod te razine usluga nije dovoljno da zadovolji zahtjeve za čuvanjem podataka i imovine korisnika.

Podatkovni centar Križ nedavno je dobio certifikat koji zadovoljava Tier3 standarde. Što to u praksi znači, koliko je podatkovni centar popunjen te kakvi su im planovi razvoja i zapošljavanja razgovarali smo s Krešom Trhom, predsjednikom uprave PCK-a

Nedavno ste dobili certifikat koji zadovoljava Tier3 standard. Koliko je to značajan korak i što vam on omogućava?

TIA 942 TIER3 standardizacija podatkovnom centru, ali i Hrvatskoj pruža iznimno veliku međunarodnu vidljivost na polju telekomunikacija i ICT servisa. Certifikat osigurava jasnu potvrdu ranga i kvalitete našeg podatkovnog centra, on je tako jasno usporediv sa drugim visokokvalitetnim podatkovnim centrima u svijetu. Bez certifikata možemo samo govoriti da smo najbolji ili da smo „Tier III ready“.

Jedino podatkovni centar sa certifikatom međunarodnim tvrtkama garantira zadovoljenje  strogih  zahtjeva na sigurnosti i raspoloživosti. Sve ispod te razine usluga nije dovoljno da zadovolji zahtjeve za čuvanjem podataka i imovine korisnika.

Jednostavnim rječnikom rečeno, ovaj certifikat potvrđuje da smo pouzdan i siguran partner na globalnoj razini usluga podatkovnih centara, prvi u Hrvatskoj i u ovom dijelu Europe, Certificiranje je velik i značajan iskorak, ne samo za nas, već i za hrvatsko gospodarstvo u cijelosti.


Što TIER3 znači u praksi, što ste trebali učiniti da ga dobijete i koliko vaši korisnici zapravo prepoznaju vrijednost tog certifikata? Kažete da ste jedini podatkovni centar u regiji koji pruža tu razinu sigurnosti, koliko imate 'stanara' iz regije koji se koriste vašim uslugama?

TIER 3 standardizacija postiže se na temelju zadovoljavanja svih elemenata revizije standarda, poput vrlo detaljne i strogo propisane dokumentacije, dizajna prostora i prostornih uvjeta okoline, izvedbom specijalnim materijalima i opremanjem najmodernijim učinkovitim uređajima, te jasno propisanim operacijama koja uključuje jasan plan preventivnog i korektivnog održavanja.

Bilo kakav, pa i najmanji zastoj na bilo kojem dijelu infrastrukture, bez obzira radi li se o energetici, strojarstvu, informacijskoj infrastrukturi, sustavima nadzora i sigurnosti, ne  smije utjecati na neprekinut i stalni rad korisnikove opreme. Zbog toga je osim jako detaljnog i propisanog dizajna i strogo kontroliranih prostornih uvjeta okoline nužna i edukacija zaposlenika i detaljno propisane procedure i organizacija rada.

Unutar podatkovnog centra i danas imamo više međunarodnih korisnika, kako kažete „stanara“, a certifikat je samo još više povećao „vidljivost“ i potvrdio kvalitetu podatkovnog centra na međunarodnoj razini.

Budući da je ovaj sigurnosni standard prije svega bitan velikim tvrtkama, što nudite manjim korisnicima?

Za nas je svaki korisnik korisnik. To što je netko manja tvrtka ne znači da je njezino poslovanje manje zahtjevno na razinu i kvalitetu usluge koju pružamo. Ona će vjerojatno trebati manji kapacitet ali i njima je jednako važna ono što im nudi ovakva razina usluga.

Dakle, ovaj standard je jednako važan i velikim i malim tvrtkama kao i to da i male i velike tvrtke jednako koriste „pogodnosti“ koji im pruža naš podatkovni centar. Mnogi misle da je to njima skupo, ali vjerujte da nije, trenutačno imamo jako veliki broj kako kažete manjih korisnika u našem podatkovnom centru.

Koliko korisnika 'stanuje' u vašem podatkovnom centru, odnosno koliko ih još možete primiti te koji su vam planovi razvoja?

Naš podatkovni centar je modularno građen, a dizajn sukladan Tier 3 standardu je najznačajniji zbog toga što eksplicitno omogućava širenje kapaciteta bez da narušite rad postojećih korisnika. Na taj način nam omogućava i fleksibilnost u širenju i upravljanju kapitalom i troškovima.

U ovom trenutku potpuno opremljenog prostora u odnosu na ukupan kapacitet objekta je 50%, a trenutna popunjenost opremom korisnika toga prostora je 75 posto. Uzimajući u obzir potražnju i zahtjeve tržišta vjerojatno je da će do kraja godine popunjenost opremljenog prostora biti 100 posto. 

U dosadašnjim razgovorima pa i tenderima sa međunarodnim korporacijama često nismo bili izabrani jer je odabran centar iz druge zemlje zbog manje konkurentnosti našeg gospodarstva koja između ostaloga ovisi i u načinu kako obavljamo posao.

Certificirani podatkovni centar bi mogao nadići taj problem i stvoriti prednost koja nam je bila potrebna. Dakle, sam certifikat osigurava prednost prilikom izbora.

Kako stojite sa zaposlenicima i koliko je rad u podatkovnom centru zapravo izazovan?

Naše radno vrijeme je 24 sata dnevno, a zaposlenici rade u režimu smjenskog rada. Iako poslovanje podatkovnog centra izgleda kao da se radi o IT industriji, to je potpuno krivi zaključak.

Radi se u glavnom o strojarski i energetskim zanimanjima sa dodatnim učenjem osnovnih IT znanja. Zbog toga imamo dobro razrađene procedure i  modele razvoja zaposlenika jer ih nije moguće naći gotove na tržištu rada.  Kao i u svakom poslu znanje i vještine zaposlenika su ono što daje kvalitetu. Naravno, imate one ključne i teže zamjenjive i one manje ključne i lakše zamjenjive. Stoga su jasno propisane detaljne procedure i konkretne upute, pravilnici i protokoli za svaku vrstu posla koja se obavlja što nam omogućava lakšu zamjenjivost i brže uključenje novih u proces. Osim toga u ugovorima o radu jasno definirane klauzule obveza, odgovornosti i prava zaposlenika za svako radno mjesto, što na kraju osigurava zadovoljstvo i motivaciju.

U ovom poslu najvažnije je da svaki zaposlenik točno zna „što mora i što ne smije“ i da tako obavlja svoj posao.

Što se tiče edukacija, one se osim opće edukacije „za implementirane sustave“, planski provode i za „specifične operacije“ na infrastrukturi podatkovnog centra. Svaki zaposlenik je školovan za to „što i kako“ mora napraviti svaki dan, ili u slučaju nekoga neplaniranoga incidenta ili kod opremanja i prihvata novih korisnika.

Zaposlenici na raspolaganju imaju moderne alate od svih sustava nadzora i alarma za svaki pojedini dio infrastrukture, za sustave nadzora i kontrole sigurnosti okoline, pa do alata za komunikaciju sa zahtjevima i prijavama korisnika.

Zaposlenici imaju nekoliko tipičnih dnevnih obaveza koje su planirane i po kojima se izvještava menadžment. Od same primopredaje dužnosti, svakodnevnog obilaska objekta i vizualna kontrole, periodičnog nadzora i stalnog testiranja kritičnih komponenti sustava, preventivnog reagiranja na „sumnju“ na nekakav incident iz infrastrukture ili okoline, komunikacije sa korisnicima i još mnogo toga.

Sve je to jasno propisano. Jednostavnim rječnikom rečeno, simulira se stvarni rad ispada pojedinog djela sustava i trenira za takve moguće situacije. Na primjer, voditelj vježbe ugasi trafostanicu, prekine sustav rashlade simulira požar, i tako nekoliko desetina situacija koje su predviđeni protokolima.

Takve aktivnosti se provede dnevno, tjedno, mjesečno ili u neki drugim intervalima kako predviđa sam standard. Osim toga se zaposlenici educiraju se i za implementirane ISO norme, na primjer kvalitetu, zaštitu okoliša ili upravljanje informacijskom sigurnosti.  Imamo dobre i savjesne zaposlenike a što se tiče fluktuacije i tu smo jako zadovoljni. To nešto govori i nama i korisnicima naših usluga, zar ne.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije