Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 141
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Najbrže rastuća tvrtka

Q niže svjetske uspjehe, a prvi domaći app 
rade za HGSS

Tvrtka Q Software
Foto: Robert Anić/PIXSELL
1/6
27.03.2019.
u 08:40

Klasično obrazovanje iznimno je važno ako želite postati globalni igrač, kaže Filip Ljubić.

Oni posluju na 20 svjetskih tržišta, imaju desetke klijenata iz čak 25 različitih industrija. Radili su projekte za BBC, The Times, Hilti, Facebook, Coca-Colu, Volkswagen, Audi, Mini, HomeExchange, Pfizer, Twint, Walmart i pri tom u tri godine rasli 3894 posto te osvojili titulu najbrže rastuće hrvatske tvrtke za lanjsku godinu ili drugu najbrže rastuću tvrtku u srednjoj i istočnoj Europi. Kad se u obzir uzme da Q nikad nije imao nikakvu investiciju, nego su taj rast financirali iz operativnog poslovanja, Q je trenutno jedna od najbrže rastućih tvrtki u cijeloj Europi.

Oni su Q. Na njihovim projektima trenutno radi preko 100 IT stručnjaka i planiraju se i dalje širiti i rasti. Nedavno su otvorili uredu New Yorku, šesti po redu koji imaju u svijetu jer prisutni su već u Zürichu, Oslu, Belfastu i Los Angelesu. Zvuči bajkovito i pomalo nestvarno čak i za europske i svjetske prilike. A cijelu priču izgurali su i dalje neumorno guraju osnivači Filip Ljubić, Dalibor Jurgec te treći pridruženi član i prvi zaposlenik Q-a Vedran Tolić.

Filip Ljubić i Vedran Tolić ugostili su nas u novim zagrebačkim uredima u koje su se nedavno preselili. Ugodni radni prostori uz obvezni fun dio s ping-pong stolom te sobom za odmor, dio je novog Q sjedišta u zapadnom dijelu Zagreba.

Tvrtka Q Software
1/10

No, čime se Q zapravo bavi? Nemaju vlastiti proizvod koji prodaju, nije to ni hardver ni softver. Oni zapravo prodaju znanje i kreativnost svojih developera i zauzvrat im omogućuju svjetske projekte, u kojima upravo hrvatski developeri imaju glavnu riječ. Nisu tek dio velike slike, već je sami stvaraju u svim segmentima.

Kako kaže Filip Ljubić, prvobitna ideja bila je jedan dječački san, htjeli su okupiti najbolje developere i s vremenom osmisliti neki novi globalni hit u IT svijetu koji će im donijeti i slavu i prihode. Mislili su da niz pametnih glava na okupu mora rezultirati nekom ostvarivom idejom. Tada su bili zaposleni u svojim tvrtkama. Tijekom vremena, uz poznanstva i referencije koje su imali dogodilo se da su se neprestano tražili developeri na nizu različitih projekata tako da neki jedinstveni proizvod nije nikako dolazio na red. Tada su Filip i Dalibor promijenili strategiju i odlučili da kad se već bave pronalaženjem developera, to bude ozbiljan biznis te se radi o ozbiljnim i cjelovitim svjetskim projektima koji imaju početak i kraj.

Ono što im je svakako išlo u prilog jest što su hrvatski programeri već imali reputaciju izvrsnih stručnjaka u IT svijetu, a usto Dalibor Jurgec, također developer, već je imao 100-tinjak projekata iza sebe, dakle iskustvo potrebno da vodi tim ili sada već niz timova, na raznim projektima. Trebalo je tek pogurati se u pravom smjeru, pribaviti što bolje i unosnije projekte. Njihov portfelj odrađenih projekata tri godine kasnije impresivan je.

Nedavno su za vodeću britansku izdavačku kuću The Times napravili Times Expert Traveler. Riječ je o internetskoj stranici na kojoj korisnici mogu sami kreirati odmor po želji ili organizirati putovanje iz snova. Tu su odradili sve, od dizajna do programiranja. Za BBC su, primjerice, u suradnji sa Sveučilištem Cambridge napravili Pandemic App, aplikaciju koja simulira širenje smrtonosnih virusa koja je dospjela na prvo mjesto na Apple i Google Playu.

Foto: Robert Anić/PIXSELL

– Razvili smo aplikaciju koja simulira širenje virusa gripe u Velikoj Britaniji na temelju korisnikove GPS lokacije. Kako svaki korisnik može biti nositelj virusa, korisnici bi tijekom dana odgovarali na nasumična pitanja povezana uz njihove aktivnosti koje povećavaju rizik prenošenja virusa. Ako se više korisnika nađe na istoj lokaciji, postoji određena vjerojatnost da će jedan drugome prenijeti virus. Na taj su način znanstvenici prvi put u povijesti simulirali i prikupili podatke o brzini širenja virusa s pravim ljudima. Podaci prikupljeni u ovom eksperimentu trenutačno se koriste u istraživanju načina prevencije u zaustavljanju širenja virusa diljem svijeta – ponosni su u Q-u.

Uglavnom rade za izvoz, a prvi domaći projekt bit će im, otkrivaju, za HGSS. Radi se o aplikaciji koja bi trebala pritiskom na jednu tipku zalutale turiste locirati u uvjetima kada nema mobitel nema signala.

Premda zvuči kao jednostavan poslovni model, on se ipak ne događa sam od sebe. Trojica članova uprave uz, naravno, cijeli tim prodaje neprekidno su na putu i brinu se o dovoljnoj količini kvalitetnih projekata u koje se žele upustiti.

– Projekti ne padaju s neba, za njih iznimno naporno radimo. Toliko da je svako putovanje nova dinamična avantura s 4-5 sastanaka dnevno. Otprilike to izgleda ovako: otputujem u Belfast, u startu imam dogovoreno desetak sastanaka sa postojećim i potencijalnim klijentima, i taman kad pomislim da ću ovaj put stići u muzej Titanica, iz Zagreba mi naši dečki iz prodaje jave da imam još jedan dodatni sastanak prije leta kući. Hoću reći, nema odmora i nema praznog hoda, no vrijedi i isplati se – kaže Filip Ljubić, diplomirani ekonomist, koji poduzetništvo i biznis ima upisan u genetski kod jer, tvrdi, dio je obiteljski naslijedio, a zaraditi vlastiti novac želi već od osnovne škole.

Vještinu pregovaranja i dobivanja projekata, osim što na svojoj strani ima izvrsnu reputaciju hrvatskih developera, duguje i klasičnom obrazovanju.

Foto: Robert Anić/PIXSELL

– Potpuno sam uvjeren da klasično obrazovanje jest najvrjedniji dio koji imamo jer to je baza za sve. Ljubitelj sam čitanja, a ruski klasici, siguran sam, pridonose širini i spoznaji društva te procjeni ljudi više nego usmjerene edukacije.

Meni je upravo ruska književnost otvorila horizonte u razumijevanju kultura i ljudi – smatra Ljubić i dodaje da je to ono što ti je njemu osobno bilo potrebno da postane igrač na globalnom tržištu.

Inače, Q je REBRAND 100® Global Award uvrstio među najbolje svjetske brandove zajedno s američkim kompanijama kao što su Cadillac, Hewlett-Packard ili McAfee. Usto je Q je također proglašen i nacionalnim pobjednikom European Business Awarda u konkurenciji od 110,000 tvrtki iz cijele Europe.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije