Spektakularno NASA-ino otkriće: Godinu dana je proveo u svemiru, a njegov DNK je iznenadio sve

Godinu dana je proveo u svemiru, a usporedba s bratovim DNK-om iznenadila je sve

Foto: NASA
16.03.2018.

Scott se vratio 2016. i njegovom tijelu treba još vremena za oporavak. Kod njega je nastala promjena u genima koji služe za nastanak kostiju, popravak DNK i korištenje kisika.

Jednojajčani blizanci Mark i Scott Kelly su kapetani u američkoj mornarici. Osim toga, letjeli su u Discoveryju i Endeavouru kao astronauti te su neko vrijeme boravili na Međunarodnoj svemirskoj postaji (ISS).

No, NASA je potpuno u šoku otkad su izvršili testiranja na blizancima.

Naime, zbog vremena provedenog u svemiru, dva brata više nisu jednojajčani blizanci s jednakim genetskim kodom.

Scott Kelly (54) je na ISS-u proveo 340 dana, a nakon njegovog povratka, znanstvenici su otkrili kako se 7% njegovih gena više ne poklapa s bratovim. Sumnjaju da je Scott sada možda biološki stariji od Marka.

Već je otprije poznato da se tijelo astronauta mijenja kako bi se što bolje prilagodilo životu u mikro gravitaciji. Međutim, većina znanstvenika je smatrala da se tijelo oporavi kada se astronauti vrate na Zemlju, piše businessinsider.

NASA je iskoristila jedinstvenu priliku da prouči kako dulji boravak u svemiru utječe na ljudski organizam. Dok je Scott boravio na ISS-u, znanstvenici su promatrali Markovu i Scottovu DNK kako bi ih mogli poslije usporediti. Studiju su nazvali The Twins Study.

“Kada tijelo uđe u svemir, nastaje eksplozija gena. Vidjeli smo tisuće gena kako se isključuju i uključuju. To se događa čim astronaut dođe u svemir, a neke se aktivnosti nastavljaju neko vrijeme kada se vrati na Zemlju”, rekao je voditelj studije dr. Chris Mason.

Također, znanstvenici su otkrili kako su Scottovi telomeri (nukleotidi na krajevima kromosoma), koji se starenjem skraćuju, u svemiru postali dulji. Kada se vratio na Zemlju, vratili su se na normalu nakon 2 dana.

Godina dana u svemiru za Scotta je imala loš učinak. Testovi su pokazali povećanje upala koje bi mogle dovesti do bolesti te starenje organizma. Tim je pronašao i stotine genetskih mutacija i povećanje mitohondrija u krvi, što ukazuje na oštećenja u stanicama.

Pogledajte i astronaute koji su se vratili na Zemlju nakon 5 mjeseci:

Avatar Damir
Damir
19:20 16.03.2018.

Treba telomere produžiti. Sada nek stručnjaci otkriju što ih na zemlji skraćuje. Ostalo nije ni toliko bitno.

13:00 21.03.2018.

prijevod sa engleskog je potpuno kriv, ovakav tekst nema smisla

WE
westsouth
18:34 16.03.2018.

pa jel nije jedan bio u svemiru a drugi na zemlji???