Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Novi poslovni potez Facebooka

Mark Zuckerberg nudi milijardu dolara kreatorima sadržaja

Mark Zuckerberg
Foto: Wiktor Dabkowski/DPA/PIXSELL
1/2
19.07.2021.
u 14:00

Facebook nudi milijardu dolara tvorcima sadržaja koji u svoje originalne postove i videe ugrade alate Facebooka ili Instagrama

Mark Zuckerberg, osnivač i prvi čovjek Facebooka, objavio je da će isplatiti milijardu dolara kreatorima sadržaja koji će pritom koristiti alate koje im Facebook i Instagram omogućuju te objavljivati izvorne uratke na tim platformama. Novac će se, kažu, dijeliti originalnim kreatorima sadržaja, no za sada će to biti tek oni u Sjedinjenim Državama, i to oni koje Facebook odabere. Facebook, iako najpopularnija društvena mreža u svijetu s najviše korisnika, ipak ne želi dozvoliti uzlet konkurenciji poput TikToka i Snapchata, stoga je odlučeno da se plate autori kako bi ih se zadržalo na platformi.

Mark Zuckerberg tako je najavio novi program poticaja kreativcima koji će trajati do kraja 2022. godine. Novac će se dodijeliti kreatora sadržaja svih vrsta. Facebook je već ranije plaćao kreatorima kada je lansirao nove proizvode poput Reelsa, klona TikToka koji se nudi na Instagramu. Nudeći izravna plaćanja autorima, Facebook zapravo opet kopira model rivala TikToka i Snapchata, koji su ponudili plaćanje kako bi potaknuli svoje najpopularnije kreatore da budu vjerni platformi. YouTube omogućuje korisnicima zaradu od oglašavanja, a omogućuje im i da najvjernijim obožavateljima naplaćuju za pristup ekskluzivnim videozapisima.

U posljednjih godinu dana internetski kreatori tražili su načine kako zaraditi novac, prepoznajući platforme koje su im potrebne za uspjeh. Facebook je, ipak sporije od ostalih, uvodio mogućnosti unovčavanja sadržaja, ali to se promijenio nakon imenovanja novog čelnika Instagrama Adama Mosseri koji je postavio cilj da ta društvena mreža „postane dugoročno najbolja platforma za kreatore“, a to znači eksperimentiranje sa značajkama poput omogućavanja autorima da naplate pristup ekskluzivnom sadržaju.

Izravna plaćanja s Facebooka vjerojatno su privremena jer platforme pokušavaju zadržati influencere i ostale autore dok razvijaju održivije proizvode za “monetizaciju”. Iako Facebook još uvijek vodi i ima najveću bazu korisnika, konkurenti se približavaju velikom brzinom, smatra komunikacijski stručnjak Petar Tanta.

TikTok ubrzano raste, bio je, primjerice, glavni sponzor nedavno završenog Europskog nogometnog prvenstva, što bi Facebook itekako trebalo zabrinuti kada se radi o tržištu Europe. Nadalje, kazuje Tanta, ako uzmemo u obzir činjenicu da 70 posto ljudi za pristup društvenim mrežama najviše koristi mobilne uređaje, a one mahom izgledaju slično na njima, važno je nekako zadržati kreatore, a samim tim i korisnike. Naravno, odluka o investiranju u autore višestruko će im se isplatiti njihovim ostankom.

– Dobra je stvar što konkurencija tjera Facebook da pronađe načine za plaćanje kreatorima s obzirom na to da on, uz Google, danas ostvaruje većinu prihoda od internetskog oglašavanja.

 

>> Pogledajte i ovaj video: "Deepfake" tehnologijom oživjeli fotografije

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije