Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 183
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
DISKRIMINACIJA?

Biljana Borzan upozorava EK na Netflix: 'Potrošači nemaju pristup Kući od karata, Igri prijestolja...'

Biljana Borzan
Foto: Marko Mrkonjić/PIXSELL
26.02.2016.
u 14:25

"Opće je poznato da je u SAD-u, gdje je Netflix neznatno jeftiniji, dostupno puno filmova koji nisu dostupni na cijelom tržištu EU"

Europarlamentarka Biljana Borzan poslala je Europskoj komisiji (EK) prioritetno pitanje vezano za diskriminaciju hrvatskih potrošača u korištenju online servisa Netflix, priopćeno je jučer iz njezina ureda. 

Nedugo nakon uvođenja Netflixa u Hrvatskoj, zastupnici u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta (EP) Biljani Borzan javili su se potrošači koji se žale na kvalitetu usluge jednog od najpopularnijih američkih servisa za online stream multimedijskih sadržaja.  

– Potrošači mi se često žale kako nemaju pristup popularnim serijama, zbog kojih su se i pretplatili na Netflix, poput "Kuće od karata", "Igre prijestolja" ili "Hodajućih mrtvaca". Opće je poznato da je u SAD-u, gdje je Netflix neznatno jeftiniji, dostupno puno filmova koji nisu dostupni na cijelom tržištu EU – rekla je Borzan.  

Budući da predstavnici Netflixa redovito sudjeluju u razgovorima s EK-om i EP-om o regulaciji digitalnog tržišta, Borzan je poslala Komisiji prioritetno pitanje kojim upozorava na potrebu što bržeg uklanjanja diskriminacije hrvatskih potrošača.  

Hrvatski potrošači korištenje Netflixa plaćaju jednako kao i potrošači drugdje u EU koji imaju veći raspon sadržaja i titlove na vlastitom jeziku, navela je Borzan.  Borzan se protiv ove diskriminacije založila i amandmanima na Akt o jedinstvenom digitalnom tržištu i u Strategiji za jedinstveno tržište EU.

Diskriminacija prema državljanstvu i mjestu prebivališta najčešći je problem na koji se žale potrošači na online tržištu. Prilikom internetske kupovine 75% građana osjeća se diskriminirano prema mjestu prebivališta. Čak 24% kućanstava EU nema pristup nekim internetskim sadržajima. Prema istraživanju EK, procjenjuje se da je šteta prema potrošačima prilikom kupovine digitalnih sadržaja oko 64 milijarde eura na godinu.

>> Najpoznatija internetska TV mreža Netflix stigla u Hrvatsku!

>> Ovo su sličnosti i razlike između Netflixa i Pickboxa

Komentara 8

TR
Trnjanec
19:55 26.02.2016.

To nama nije previše bitno kad imamo najsporiji internet u Europi i većina korisnika uopće ne može gledati Netflix zbog nedovoljne brzine. A bit će i još gore, jer sada imamo duopol - T-Com drži Iskon, a VIP drži Amis i Bnet. Oni se sve lijepo dogovore u tajnosti i nema nikakve šanse da dođe do bilo kakvog pojeftinjenja ili poboljšanja kvalitete usluge.

ZL
zlatnirat
15:03 26.02.2016.

A sto je sa nasim telefonskim tarifama? dali se poklapaju s EU zakonu ili su to balkanske tarife, gdje u EU postoji da moras doplatiti na racun ako tamo vec ima i 500 kuna? i ogranicenje vrijednosti uplate? samo u RH. Jeftinije mi na odmoru koristiti D telefon u RH bez ikakvih nadoplata jer D racuna da ste u EU nego uzet kao neki jeftin u nas.

ST
strsljen2013
15:51 26.02.2016.

Kompletan pristup Netflixu sigurno će smanjiti ako ne i ukinuti kopanje po kontejnerima.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije