RUDARENJE U SVEMIRU

Astrofizičar s Harvarda: Samo 10 asteroida isplati se bušiti

raketa
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
14.01.2014.

Dr. Martin Elvis napravio je formulu kojom je procijenio broj asteroida u Sunčevom sustavu čija bi eksploatacija bila isplativa

Tijekom posljednjih nekoliko godina tvrtke su najavile planove eksploatacije asteroida, no astrofizičar s Harvarda tvrdi da se malo asteroida isplati bušiti, prenosi BBC.

Dr. Martin Elvis iz Centra za astrofiziku u Cambridgeu u SAD-u napravio je formulu kojom je procijenio broj asteroida u Sunčevu sustavu čija bi eksploatacija bila isplativa. Elvis je zaključio da bi samo 10 asteroida u blizini Zemlje bilo isplativo bušiti, no napomenuo je da vrijednosti nisu potpuno sigurne te je pozvao na temeljitija istraživanja.

Eric Anderson, suosnivač tvrtke za asteroidno rudarenje Planetary Resources, tvrdi da istraživanje ima nekoliko ključnih pogreški. Između ostalog, tvrdi da autor pretpostavlja da su najpoželjniji asteroidi tipa M, iako su oni tipa C najbogatiji platinom.

– Otkrili smo samo 1% asteroida u Sunčevu sustavu, a otkrivamo ih sve većom brzinom. Otkrijemo dva ili tri ova asteroida na dan. Ako dođemo od 1% na 10%, onda ćemo sa 650.000 otkrivenih asteroida skočiti na 6,5 milijuna – rekao je Anderson.

Elvis pak naglašava da njegov rad ne znači da nema poslovnih mogućnosti u rudarenju na asteroidima, već da su zlatni rudnici rijetki.

– Ne skriva svaka planina na Zemlji bogatstvo, pa tako ni svaka leteća planina u svemiru – tvrdi Elvis.

JA
jah
12:18 14.01.2014.

Bojane Arežino, piše se grešaka, a ne greški. Sjedi, jedan.