Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 154
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
NOVE SNAGE

Naslove u formuli 1 ne osvajaju samo vozači nego i šefovi

Formula 1
Foto: Reuters/PIXSELL
1/5
28.10.2017.
u 07:48

Maurizio Arrivabene na čelu je Ferrarija, i to od 2014. godine, a kao i Carey dolazi iz marketinga i prodaje. Još 1997. godine pridružio se Philipu Morrisu i postao potpredsjednik Marlboro Global Communication.

Moraju to biti ambiciozni i sposobni ljudi jer takve poslove ne mogu svi voditi. Zato je prošle godine na mjesto predsjednika formule 1 postavljen Chase Carey (63).

Obrazovao se na sveučilištu Colgate u Hamiltonu u New Yorku, privatnom fakultetu za slobodne vještine, nakon čega je otišao na Harvard na magisterij poslovne uprave.

Formulu vode biznismeni

Carey je prvo postao važan kada je 1988. godine radio u Foxu, dijelu holdinga News Corporation. Ondje je proveo desetljeće i postao glavni operativni direktor tvrtke Fox Inc. Odigrao je ključnu ulogu u pomaganju pokretanja kanala Fox Sports i Fox News, koji su nastavili rasti od svoga osnutka.

Poslije je imenovan i za glavnog izvršnog direktora DirecTV-a, ali je nakon šest godina odstupio s tog mjesta i vratio se u News Corporation. Kako je posao rastao, 2013. proglašen je šefom odjela 21st Century Fox, a prošle je godine počeo raditi i kao predsjednik formule 1.

Formula 1
1/5

– Careyevo iskustvo i znanje o sportu, medijima i zabavnoj industriji je neprocjenjivo i vrlo smo sretni što smo osigurali njegove usluge – rekao je Donald Mackenzie, potpredsjednik CVC grupe, koja ima udio u vlasništvu formule 1, a i sam Carey veselio se poslu u kojemu ionako već ima iskustva.

– Veliki sam obožavatelj formule 1 kao jedinstvene globalne sportsko-zabavne franšize koja privlači stotine milijuna gledatelja diljem svijeta. Vidim sjajnu priliku kako bih pomogao formuli 1 da se nastavi razvijati, od čega će koristi imati sam sport, navijači, momčadi i ulagači – rekao je Carey kada je preuzimao novu ulogu, ali nije on jedini koji se mora brinuti za napredak i boljitak elitnog sporta iako je na vrhu “hranidbenog lanca”, tu su i oni netom ispod njega, šefovi momčadi. Ljudi koji stoje iza bolida, vozača i svega onoga što se događa na stazama.

Maurizio Arrivabene na čelu je Ferrarija, i to od 2014. godine, a kao i Carey dolazi iz marketinga i prodaje. Još 1997. godine pridružio se Philipu Morrisu i postao potpredsjednik Marlboro Global Communication.

Radeći s Morrisom, postao je uključen u sponzorstvo tvrtke (kroz brend Marlboro) Ferrarijeva tima i bio je u komisiji formule 1 kao predstavnik svih sportskih sponzora iz 2010. godine, a sve ga je to četiri godine kasnije dovelo do pozicije na kojoj je sada, predsjednika jedne od najvećih momčadi u formuli 1.

Uglavnom bivši vozači

Iako i Carey i Arrivabene nisu imali izravan dodir s vožnjom i formulom 1, već samo s marketinškim, papirnim dijelom, sada vode te momčadi. No, za razliku od njih, do iste pozicije, i to u Mercedesu, na drukčiji način došao je Toto Wolff. Austrijski investitor i bivši vozač utrka trenutačno je 30-postotni vlasnik i izvršni direktor momčadi Mercedesa, a iskustva u tom poslu imao je otprije jer je bio bivši dioničar Williamsa.

Karijeru je započeo u austrijskom Formula Ford prvenstvu i njemačkoj seriji Formula Ford, a osvojio je i 24 sata Nürburgringa u svojoj kategoriji. Kao investitor bio je još uspješniji. Najprije je osnovao March Fifteen 1998. godine i March Sixteen 2004. godine fokusirajući se na internetske i tehnološke tvrtke, a specijalizirao se za strateška ulaganja u srednje industrijske tvrtke koje su uključivale Williams i njemački HWA Ageries.

Sve ga je to 2009. godine dovelo izravno do momčadi Williamsa, a onda i do otkupa jednog njezina dijela, nakon čega se pridružio upravnom odboru. Kasnije je imenovan i izvršnim direktorom tima. No sve je to napustio u siječnju 2013. kako bi postao predsjednik Mercedesa.

Horner s Red Bullom ima četiri naslova 

Edward Johnston Horner (43), šef Red Bulla, vozio je karting, a sve je krenulo nakon što je 1991. dobio stipendiju Formule Renault. Natjecao se na Svjetskom prvenstvu u britanskoj Formuli Renault 1992. s Manor Motorsportom gdje je sezonu završio kao najbolje plasirani rookie.

Povukao se s 25 godina i posvetio menadžmentu te pronašao novu ulogu u cijeloj priči. Postao je ravnatelj tima Arden International Motorsport koji se natjecao u FIA F3000 i kasnije seriji GP2. Poslije je postao šef Red Bulla, a s 36 godina Horner je bio najmlađi voditelj momčadi koji je osvojio konstruktorski naslov u prvenstvu formule 1, bio je to prvi naslov za Red Bull, za koji je tada vozio i Sebastian Vettel koji je te 2010. godine i sam osvojio prvi naslov svjetskog prvaka, a sada je s Hamiltonom u borbi za peti.

Komentara 1

DH
dalibor.hren
08:57 28.10.2017.

"Veliki sam obožavatelj formule 1, a još više love koja mi pada u džep"!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije