Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 156
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Zahvaljujući Emilu Tedeschiju, zagrebački KK Cedevita na putu je da postane naš prvi privatni sportski klub

E. T. u hrvatskoj košarci

kos-et-txt.jpg
import
10.03.2007.
u 16:25

U hrvatsku je košarku prije dvije godine aterirao “izvanzemaljac“. Nakon što je dobro ispitao teren E. T. se priklonio malom klubu iz predgrađa - negdašnjem Botincu, a tada Hironu - i u njega odlučio investirati.

Sport koji posrće
Bio je to za kraljicu igara malen korak, ali velik za profesionalizaciju odnosa u nekad nam dičnom, danas posrćućem, sportu, kojem je injekcija privatnog kapitala i profesionalizma bila prijeko potrebna.
- Postavili smo projekt na profesionalnim osnovama. Zna se tko je odgovoran, koliki je proračun. On nije golem, ali što dogovorimo, klub poštuje i to se polako prepoznaje – kazuje E. T., odnosno Emil Tedeschi, predsjednik uprave Atlantic Grupe.
Tedeschi je predsjednik Hrvatske udruge poslodavaca i čelni čovjek hrvatske kompanije koja se strmoglavo uspinje i sjajno probija i u Europi. Vlasnici su i tvornice u Njemačkoj, robne marke Multipower (proizvođača suplemenata sportskoj prehrani).
A ono što je uspio s kompanijom, Tedeschi želi postići i s Košarkaškim klubom Cedevita. Da takvo što nije nemoguće, sugeriraju i njegove nagrade za menadžera godine 2005. (Privredni vjesnik) i gospodarstvenika godine 2006. (Kapital Network).
 Ključni je potez izveo Tedeschijev srednjoškolski poznanik Nino Brčić. On je sa svojom tvrtkom Hiron već bio u klubu, ali su njegove sportske ambicije nadišle mogućnosti njegove tvrtke pa je trebao jačeg strateškog partnera.

Vraćaju gastarbajtere
Ove je sezone Cedevita puno potrošila na vraćanje hrvatskih gastarbajtera ali i za dva američka pojačanja s pečatom NBA lige. U klubu o proračunu govore kao o poslovnoj tajni, no i to će se valjda promijeniti kada se klub posve profesionalizira. A upravo će Cedevita, s obzirom na najveće zasade privatnog kapitala, vjerojatno postati prvi hrvatski privatni sportski klub.
- Pravnici unutar Atlantic Grupe rade na tome projektu. Hoćemo li biti prvi, manje je bitno, bitno je samo da se klub financira na ispravnim osnovama. Mi danas imamo 300 djece u školi košarke, a kompanije koje posluju profitabilno moraju imati društvenu odgovornost nešto vratiti zajednici u kojoj stvaraju – kazuje Tedeschi.
Premda njegova privatna ulaganja u klub izazivaju ljubomoru u drugim košarkaškim klubovima, on ne žali što mu Cibona nije ponudila poslovnu suradnju kakvu je ostvario u KK Cedeviti.
- S Cibonom nikad nije bilo razgovora u tom smjeru, no nikad ne reci nikad. Dobro je što je Grad Zagreb, kao najveći financijer Cibone, došao u stvarnu vlast nad klubom i što pokušava konsoldirati taj klub velike tradicije. Jako je dobro da je skupina jakih i poduzetnih ljudi stala iza KK Zagreb. Imponira kako s malo novca Slavonski Brod ipak radi.
Atlantic Grupa je jedan od najvećih ulagača u hrvatski sport. Sponzor su i našem najboljem plivaču Duji Draganji, ali i muškoj odbojkaškoj reprezentaciji. A to su dobrim dijelom posljedice sentimentalnog odnosa Tedeschija prema sportovima kojima se bavio ili koje cijeni.

Instant pripravak ili...
- Za sve što radite u životu, morate imati pravu dozu emocija. Ako toga nema, onda ste u pogrešnom poslu. Mi smo sponzori i nadarenom plivačkom junioru Mariju Todoroviću. Bili smo tri godine generalni sponzori Hrvatskog veslačkog saveza. I braći Skelin i onom famoznom osmercu. Prisutni smo kroz sponzorske ugovore i u Ciboni, i pokrovitelji smo KK Zagreb, i u Hajduku smo i u Dinamu.  
Cedevita je najpopularniji instant napitak na ovim prostorima, a kao robnu marku preko regionalne lige Tedeschi je želi još više nametnuti potrošačima. Nadamo se da KK Cedevita u svemu tome neće ostati instant pripravak. Zasad se, iz svake riječi odgovornih, iščitava da ona želi biti košarkaški multipower.


Bomboni i sendiči kao mamac za publiku

Mladen Veber čovjek je od najvećeg gazdina povjerenja. Dopredsjednik je kompanije, ali i kluba u čijem proračunu Atlantic Grupa sudjeluje sa 50 posto. - Imali smo i drugih ponuda no Hiron smo izabrali jer su imali strahovitu ambiciju, netipičnu za male klubove, a nisu imali nikakvih financijskih dugova. Nismo naletjeli na “mrtvace“ u ormaru. Financijski gledano, ulaganja u KK Cedevita teško se mogu vratiti, čak i da se klub plasira u regionalnu ligu jer je robna marka Cedevita ionako već dobro pozicionirana u regiji. Nama se poslovno puno više isplati utrošiti na klasičan marketing jer je povrat brži i veći. No, košarkaški klub ima i druge dimenzije, poput svojevrsnog društvenog doprinosa, što je za nas postalo zadovoljstvo. Kad su domaćini, cedevitaši omogućuju gledateljima degustaciju proizvoda Atlantic Grupe (npr. cedevita bombona). U predvorju dvorane postavljen je koš za klince, a najveći mamac su montana sendviči koji se dijele besplatno svaki put kada momčad postigne 100 ili više koševa.


Momčad od 600.000 eura

Direktor Ante Jakovičević potpisuje ugovore koje klub može isplatiti i to onda stiže navrijeme, što je u hrvatskom sportu rijetkost. U aktualnu je momčad uloženo oko 600.000 eura, što je manje od Cibone ili Zadra, odnosno na razini Splitovih ovosezonskih troškova. Klub je uoči ili tijekom sezone vratio šest hrvatskih košarkaša koji su s više ili manje uspješnosti igrali u inozemstvu (Miliša, Milačić, Dujmović, Modrić, Parezanović, Miliša), a doveli su i dva Amerikanca (Guyton, Harrington). Dakako, nameće se pitanje što će biti s klubom i glavnim investitorom (Atlantic Grupom), ako Cedevita ne uđe u regionalnu (NLB) ligu. Predsjednik Nino Brčić uvjerava nas da se i u tom slučaju projekt nastavlja.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije