Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 79
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
dulum zemlje

Odlučili smo napraviti serijal o poljoprivrednicima koji su uspjeli u ovim izazovnim vremenima

Foto: Promo
1/6
17.05.2021.
u 06:30

Svaka epizoda traje nešto manje od sat vremena, a snimana je u prosjeku sedam dana. Pandemija koronavirusa prolongirala je snimanje, no ekipa serijala uspjela se snaći i zadovoljna je konačnim rezultatom

Protekle nedjelje na Prvom programu HTV-a počeo se emitirati novi dokumentarni serijal "Dulum zemlje". U četiri jednosatne epizode gledatelji će imati priliku upoznati uspješne poljoprivrednike koji su odlučili napustiti život u urbanim sredinama i vratiti se zemlji. Intrigantne priče o zalaganju, rastu, gušenju i upornosti hrvatskih poljoprivrednika u dokumentarnu seriju pretočio je poznati scenarist i redatelj Filip Filković Philatz.

- Za sada su reakcije jako pozitivne i raduju me sve buduće konstruktivne i direktne kritike i komentari. Mislim da kao zajednica jedino uz dobar feedback možemo kontinuirano raditi i unaprijediti sami sebe. Ja sam pritom jako zadovoljan što publika može gledati projekt koji smo razvijali više godina. Postoji još jako puno lijepih priča koje imamo potrebu ispričati i podijeliti s publikom - kaže nam Filip. 

U prvoj emisiji ispričana je priča odvjetnika iz Ljubljane Aleša Winkera koji je napustio posao u struci, iz Ljubljane se s obitelji preselio u Istru i tamo se počeo baviti uzgojem koza i proizvodnjom sira od kozjeg mlijeka.

Foto: Arena Hospitality Group

- Projekt smo razvijali nekoliko godina, iz prijašnjeg iskustva s Alešom Winklerom, dok ga je snimao za neku drugu emisiju, koautor projekta Tome Krnić ostao je fasciniran njegovom energijom. Tako da je Aleš bio prvi za naš serijal i za epizodu posvećenu njemu - kaže Filković koji nam je otkrio i kako se rodila ideja za ovu emisiju. 

- Moj suradnik i koautor ovog serijala Tomislav Krnić i ja imamo već dugačku suradnju. Tomislav je direktor fotografije na mojem dokumentarnom serijalu "Lovac na bilje", na mojem kratkometražnom igranom filmu "Posljednji bunar", a bit će to i na mojem dugometražnom igranom filmu "Veliki Medvjed". Ne mogu ni nabrojati koliko smo još manjih projekata radili zajedno, od glazbenih spotova do reklama. Kroz te suradnje imali smo priliku postati i prijatelji te smo kroz više situacija komentirali stanje u državi i svijetu, od politike do medija i poljoprivrede. Tako smo shvatili da smo okruženi negativnošću, ja se ne sjećam da smo mi ikada na nešto rekli da je to nemoguće, a okruženi smo ljudima koji su gotovo pa odustali. Odlučili smo napraviti serijal o onima koji su uspjeli te s tim pozitivnim primjerima smo željeli ukazati na jednostavnu jednadžbu; ako nešto zaista želiš, to će se i ostvariti - možda ne preko noći, ali uz rad će se to dogoditi - naglašava Filip.

Foto: Arena Hospitality Group

 Ideju da realiziraju "Dulum zemlje" prepoznala je producentica Tamara Babun i njena producentska kuća Wolfgang&Dolly koja im je dala snažan vjetar u leđa. - Tamara, Tome, ja i ostatak ekipe bili smo izvrstan tim i nastao je ovaj serijal za koji se nadamo da ćemo snimiti i nastavak - kaže redatelj i napominje da u idućim nastavcima gledatelji prije svega mogu očekivati inspiraciju ispričanu kroz živote Gorana Vrabeca - čovjeka koji je inspiriran papričicama i strastveni ljubitelj ljutog, „Šinjorine Smokve", odnosno Sandre Babac s Pelješca te kroz prizmu vrhunskog vinara Denisa Bogoevića Marušića.

- Svaka priča nosi neku svoju poruku, neki svoj izazov i neka životna iskustva u kojima se mnogu mogu pronaći. Kod nas nije sve lagano, nije sve crno i bijelo, a upravo kroz te nijanse života ističu se oni koji su ustrajni, mudri i marljivi. Uistinu se nadam da će gledatelji dobiti ideje i pokrenuti nešto svoje, mislim da svi mi ostali ovisimo o tome - pojašnjava Philatz. 

Foto: Arena Hospitality Group

Svaka epizoda traje nešto manje od sat vremena, a snimana je u prosjeku sedam dana. - To znači doslovno boravak s našim protagonistima jedan dulji period samo dok se snima. No smo još puno vremena proveli s njima i dok smo pisali scenarij i samu razradu. Mi imamo jako puno strpljenja i kreativnosti kako bismo snimili nešto dobro, ponekad za to čekamo satima (ili danima), ali strpljivi smo i iz iskustva znamo da se strpljenje isplati - kaže Filip. Zanimalo nas je i kako je pandemija koronavirusa utjecala na cjelokupan projekt. - Pandemija koronavirusa nas je možda mrvicu prolongirala, nismo uspjeli snimati kada smo inicijalno željeli, no prilagodili smo se tome. Ovo je inače jako specifična stvar: primjerice grožđe, smokve i paprike mogu se snimati samo u određeno doba godine - napominje. 

A poseban izazov bio je i pronaći adekvatne i zanimljive sugovornike. - To je bio jedan jako kompleksan proces koji je započeo s našim crtanjem po papiru, skiciranjem tema, ideja, filozofija i pokušaja da sve svoje želje stavimo na papir. Sada je taj screening proces još kompleksniji i stroži s naše strane. Ne želimo nikoga prisiljavati na sudjelovanje u ovakvom procesu koji mi radimo, smatramo da se moramo homogenizirati s protagonistima, moramo se razumjeti, mi se moramo njima svidjeti kao ljudi kao i oni nama i moramo pokušati pronaći zajednički jezik. Ne moramo se mi slagati u svemu, ali volimo odmah u startu dati do znanja koliko truda i vremena se ulaže u stvaranje ovakvih filmova - mislim da to nije za sve, a moram priznati i da se mnogi ne uklapaju svojim radom i životnom filozofijom u naš proces - iskren je redatelj kojeg mnogi znaju i po suradnji s brojnim domaćim zvijezdama. Filip je, naime, snimao spotove za neke od naših najvećih zvijezda poput Gibonnija, Massima, sastava 2Cellos, Ede Maajke, grupe Vatra...

- Smatram da je ovaj posao koji radim jednako zahtjevan na svim područjima. Volim raditi i sa zvijezdama, ali volim raditi i ovakve dokumentarne forme s ljudima koji nisu navikli biti ispred kamere. Mislim da je svrha redatelja (između ostalog) da upravo od svakoga pokuša napraviti dobrog govornika ispred kamere. Recimo da sam se zasitio kratkih formata koje sam godinama radio. Primjerice, kada se radi neka reklama ili spot, imamo zadani canvas, traje zadani broj minuta i u kratkom formatu možemo se dosta kreativno izraziti. No u posljednje vrijeme imam sve više i više potrebu za većim canvasom bez nekog limita, kako bismo mogli ispričati kompleksnije priče. Zato razvijam ovakve dokumentarne projekte koji mogu imati dubok utjecaj na ljude, ali isto tako tu je i razvijanje dugometražnog igranog filma s kojim mislim da mogu još više toga iskazati i reći - napominje Philatz.

U planu je već i nova sezona "Duluma zemlje". - Inicijalno smo imali razrađenih osam epizoda, dosad se taj broj udvostručio. Imamo u planu i drugu sezonu, vidjet ćemo kako se to može manifestirati - kaže za kraj Filković. 

VIDEO Pogledajte Večernjakov podcast s Albinom Grčić

 


 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije