Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 2
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Novi problem

Novi skandal mogao bi značiti početak kraja modnog carstva

Foto: PA/Pixsell
1/6
21.11.2018.
u 20:59

Dolce & Gabbana našli su se na stupu srama otkako je njihova nova online kampanja za kinesko tržište proglašena rasističkom.

Talijanskom modnom divu Dolce&Gabbana otkazana je revija u Šangaju nakon što je njihova nova online kampanja za kinesko tržište proglašena rasističkom i izazvala skandalozne reakcije na tamošnjim društvenim mrežama.


 

U seriji od tri videa “DG Loves China“ mlada azijska manekenka bori se kako bi pojela tradicionalna talijanska jela - tanjur pun špageta, pizzu ili canolle uz pomoć štapića, a muški spiker je upućuje što treba učiniti kako bi to i napravila. Zgražanje je posebno izazvao video u kojem manekenka treba pojesti canolle, a spiker je pita “je li prevelik za tebe“.

Reklama je odmah proglašena stereotipnom te optužena da trivijalizira stoljićima staru kinesku civilizaciju. S Weiboa (kineske društvene mreže) videi su zbog negativnih komentara uklonjeni nakon samo dvadeset i četiri sata, a hashtag #boycottdolce sve je češći. Na salve bijesa počeo je odgovarati Stefanno Gabbana i tako navukao još veću ljutnju Kineza. Napisao je kako je reklama posveta kulturi te da je glup onaj tko misli drugačije.

– Pa cijeli svijet zna da se u Kini jede štapićima, a u zapadnom se svijetu koristi vilica i nož. Stvarno ste posvađani s mozgom, jedan je od odgovora, dok Stefano sad tvrdi da mu je Instagram račun, kao i račun same kompanije, hakiran te da on nije napisao nijedan komentar.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#DGlovesChina ? More like #DGdesperateforthatChineseRMB lol.  In a bid to further appeal to luxury's covetable Chinese consumers, @dolcegabbana released some hella offensive “instructional” videos on the usage of chopsticks.  Pandering at it's finest, but taken up a notch by painting their target demographic as a tired and false stereotype of a people lacking refinement/culture to understand how to eat foreign foods and an over-the-top embellishment of cliché ambient music, comical pronunciations of foreign names/words, and Chinese subtitles (English added by us), which begs the question—who is this video actually for?  It attempts to target China, but instead mocks them with a parodied vision of what modern China is not...a gag for amusement. Dolce & Gabbana have already removed the videos from their Chinese social media channels, but not Instagram.  Stefano Gabbana has been on a much-needed social media cleanse (up until November 2nd), so maybe he kept himself busy by meddling with the marketing department for this series. Who wants to bet the XL cannoli “size” innuendos were his idea? Lmao. • #dolceandgabbana #altamoda #rtw #dgmillennials #stefanogabbana #shanghai #chinese #italian #cannoli #meme #wtf #dumb #lame #chopsticks #foodie #tutorial #cuisine #italianfood #asianmodel #asian #chinesefood #dietprada

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada) on

 

– Moj račun je hakiran, a pravna služba radi na tome. Volim Kinu i kinesku kulturu. Veoma mi je žao zbog svega što se dogodilo, napisao je Stefano pokušavajući ublažiti štetu nakon rečenica poput “mi slavimo pse, mi ih ne jedemo, nego živimo s njima”. Ni na Twitteru i Instagramu zgražanje nad reklamom nije izostalo pa se može pročitati: “Jako je uvredljivo prikazivati Kineze na ovako stereotipan način,” ili: “Ovo je čisti rasizam”, tako da su spotovii maknuti i sa službenog Instagram profila najpoznatijeg modnog dvojca. Počele su i reakcije poznatih Kineza; glumica Zhang Ziyi na Weibou je objavila kako se modni dvojac reklamom itekako osramotio.

No ovo nije jedini skandal vezan za azijsko područje – dvojac je prošle godine snimio kampanju na ulicama Pekinga te su, osim modela u raskošnim i skupocjenim kreacijama, fotografirali i slučajne prolaznike i turiste. Društvene mreže ponovno su “planule” optužujući ih za uvredljive fotografije na kojima koriste lica lokalnog stanovništva u svrhu vlastite promocije, dok su neki pisali da snimanje uopće nije održano u Kini jer je ona puno modernija od onog što je prikazano na fotografijama, nego u Sjevernoj Koreji. Dolce&Gabbana nisu se oglasili na ove optužbe, ali su povukli fotografije sa svog Weibo profila.

Prije pet godina osuđeni su na godinu i 8 mjeseci zatvora jer su utajili 400 milijuna eura poreza. Otvorili su naime, tvrtku u Luksemburgu i tako pokušali izbjeći plaćanje poreza. Platili su 343 milijuna dolara kazne, no u zatvoru nisu završili.

Prije tri godine rekli su da se protive činjenici da gay par može usvojiti djecu i da je jedina “prava obitelj ona tradicionalna“ iako su se 2005. pojavili na naslovnici talijanskog izdanja Vanity Faira s čak četiri bebe uz naslov “Želja za očinstvom”. Prošle godine na dječje tenisice stavili su natpis “Mršav sam i prekrasan” i izazvali zgražanje na društvenim mrežama. Komentatori su ih nazvali neodgovornima zbog nametanja određenog standarda ljepote, a da stvar bude još gora, Stefano Gabbana im je odgovorio u svom stilu.

“A ti bi radije bila debela i puna kolesterola?” napisao je jednoj komentatorici. Prije 11 godina njihova modna kampanja bila je zabranjena diljem svijeta jer je po mnogima asocirala na scenu grupnog silovanja. Naime, u kampanji su trojica polugolih muškaraca “opasno fokusirani” na ženu koju na podu rukama drži četvrti maneken.

Pitanje je naravno kako će se ovaj skandal odraziti na poslovanje D&G u Kini. Kompanija ima outlete u dvadeset i pet kineskih gradova, a konzumenti na njihovu odjeću potroše oko sedamdeset i dvije milijarde dolara što kinesko tržište postavlja na visoko treće mjesto u potrošnji luksuzne robe.

Pogledajte top 10 padova na modnim pistama

Komentara 2

Avatar Dalmatinka.
Dalmatinka.
22:34 21.11.2018.

Ma kakav pocetak kraja, njima tako popularnost raste sve vise...D&G su skandalozni, ali su genijalni...obozavam njihovo donje rublje

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije