Talijanskom modnom divu Dolce&Gabbana otkazana je revija u Šangaju nakon što je njihova nova online kampanja za kinesko tržište proglašena rasističkom i izazvala skandalozne reakcije na tamošnjim društvenim mrežama.
U seriji od tri videa “DG Loves China“ mlada azijska manekenka bori se kako bi pojela tradicionalna talijanska jela - tanjur pun špageta, pizzu ili canolle uz pomoć štapića, a muški spiker je upućuje što treba učiniti kako bi to i napravila. Zgražanje je posebno izazvao video u kojem manekenka treba pojesti canolle, a spiker je pita “je li prevelik za tebe“.
Reklama je odmah proglašena stereotipnom te optužena da trivijalizira stoljićima staru kinesku civilizaciju. S Weiboa (kineske društvene mreže) videi su zbog negativnih komentara uklonjeni nakon samo dvadeset i četiri sata, a hashtag #boycottdolce sve je češći. Na salve bijesa počeo je odgovarati Stefanno Gabbana i tako navukao još veću ljutnju Kineza. Napisao je kako je reklama posveta kulturi te da je glup onaj tko misli drugačije.
– Pa cijeli svijet zna da se u Kini jede štapićima, a u zapadnom se svijetu koristi vilica i nož. Stvarno ste posvađani s mozgom, jedan je od odgovora, dok Stefano sad tvrdi da mu je Instagram račun, kao i račun same kompanije, hakiran te da on nije napisao nijedan komentar.
– Moj račun je hakiran, a pravna služba radi na tome. Volim Kinu i kinesku kulturu. Veoma mi je žao zbog svega što se dogodilo, napisao je Stefano pokušavajući ublažiti štetu nakon rečenica poput “mi slavimo pse, mi ih ne jedemo, nego živimo s njima”. Ni na Twitteru i Instagramu zgražanje nad reklamom nije izostalo pa se može pročitati: “Jako je uvredljivo prikazivati Kineze na ovako stereotipan način,” ili: “Ovo je čisti rasizam”, tako da su spotovii maknuti i sa službenog Instagram profila najpoznatijeg modnog dvojca. Počele su i reakcije poznatih Kineza; glumica Zhang Ziyi na Weibou je objavila kako se modni dvojac reklamom itekako osramotio.
No ovo nije jedini skandal vezan za azijsko područje – dvojac je prošle godine snimio kampanju na ulicama Pekinga te su, osim modela u raskošnim i skupocjenim kreacijama, fotografirali i slučajne prolaznike i turiste. Društvene mreže ponovno su “planule” optužujući ih za uvredljive fotografije na kojima koriste lica lokalnog stanovništva u svrhu vlastite promocije, dok su neki pisali da snimanje uopće nije održano u Kini jer je ona puno modernija od onog što je prikazano na fotografijama, nego u Sjevernoj Koreji. Dolce&Gabbana nisu se oglasili na ove optužbe, ali su povukli fotografije sa svog Weibo profila.
Prije pet godina osuđeni su na godinu i 8 mjeseci zatvora jer su utajili 400 milijuna eura poreza. Otvorili su naime, tvrtku u Luksemburgu i tako pokušali izbjeći plaćanje poreza. Platili su 343 milijuna dolara kazne, no u zatvoru nisu završili.
Prije tri godine rekli su da se protive činjenici da gay par može usvojiti djecu i da je jedina “prava obitelj ona tradicionalna“ iako su se 2005. pojavili na naslovnici talijanskog izdanja Vanity Faira s čak četiri bebe uz naslov “Želja za očinstvom”. Prošle godine na dječje tenisice stavili su natpis “Mršav sam i prekrasan” i izazvali zgražanje na društvenim mrežama. Komentatori su ih nazvali neodgovornima zbog nametanja određenog standarda ljepote, a da stvar bude još gora, Stefano Gabbana im je odgovorio u svom stilu.
“A ti bi radije bila debela i puna kolesterola?” napisao je jednoj komentatorici. Prije 11 godina njihova modna kampanja bila je zabranjena diljem svijeta jer je po mnogima asocirala na scenu grupnog silovanja. Naime, u kampanji su trojica polugolih muškaraca “opasno fokusirani” na ženu koju na podu rukama drži četvrti maneken.
Pitanje je naravno kako će se ovaj skandal odraziti na poslovanje D&G u Kini. Kompanija ima outlete u dvadeset i pet kineskih gradova, a konzumenti na njihovu odjeću potroše oko sedamdeset i dvije milijarde dolara što kinesko tržište postavlja na visoko treće mjesto u potrošnji luksuzne robe.
Pogledajte top 10 padova na modnim pistama
Ma kakav pocetak kraja, njima tako popularnost raste sve vise...D&G su skandalozni, ali su genijalni...obozavam njihovo donje rublje