Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 40
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
KAMPANJA Lokalni izbori najviše se prate kroz programe i stranice lokalnih medija

Pritisci rastu, a političari prijete i mašu novcem

06.02.2009.
u 18:50

Usprkos tome što se predizborna kampanja za skorašnje lokalne izbore ne bi smjela voditi preko jedinica lokalne samouprave, već jedino preko stranaka, sasvim je uobičajeno da gradovi i općine indirektno sudjeluju u predizbornoj kampanji, neovisno o tome tko je na vlasti.

To se vidi i po tome što je izborna godina uvijek popraćena povećanjem proračuna za informiranje i marketing u lokalnim medijima.

Novac za informiranje
Tako je Grad Sisak ove godine već povećao planirani proračun za 100.000 kuna za usluge informiranja te tako za te usluge planira ukupno 550.000 kuna. Od toga je po 130.000 kuna namijenjeno za radijske i televizijske usluge. Time očito lokalni mediji postaju bitan element predizborne kampanje, pa je vrlo važno kako će se mediji postaviti prema tome.

– Situacija se u predizborno doba mijenja u tome što političari postaju sve osjetljiviji na sve što se o njima kaže u odnosu na, primjerice, vrijeme godinu dana prije izbora. Mi našima u Gradu Petrinji često moramo objašnjavati da 25 posto vlasništva koje Grad ima u Petrinjskom radiju ne znači da oni mogu uređivati program, a vjerujem da je tako i drugdje – istaknuo je direktor Petrinjskog radija Darko Komlinović.

Slično tvrdi Vlatka Jurašinović, direktorica Radio Siska.

– Sigurno je da će se ovih mjeseci znatno pratiti što političari govore i kako smo mi to popratili. No, najvažnije je da svaka priča ima dvije strane i problema ne bi smjelo biti – rekla je V. Jurašinović.

Za lokalne izbore bit će važne i lokalne novine, a u našoj županiji trenutačno su tri takve tiskovine.

Čeka se pogreška...
– U vrijeme lokalnih izbora uvijek su veći pritisci lokalnih političara i dužnosnika, a oni se manifestiraju uglavnom u mahanju novcem koji im je pozicija osigurala i prijetnjama vezanim uz ugovor ako se nešto piše ili ne piše. U biti, političarima je sve dopušteno u predizbornoj kampanji i smatra se da mi tada ne smijemo pogriješiti – ističe Damir Pintarić, direktor izdavača Novog sisačkog tjednika u vlasništvu djelatnika.

On je podsjetio i na situaciju s posljednjih izbora kad je jedan kandidat tijekom cijele kampanje prozivao njihov tjednik za nepristranost, a nakon izbora pravdao se da je to bila samo kampanja.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?