Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 85
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?

U Zračnoj luci 'Franjo Tuđman' žrtvovali Croatia Airlines da bi spasili sebe

Zračna luka Franjo Tuđman bilježi mnoga otkazivanja letova nakon povećanog broja zaraženih
Igor Soban/PIXSELL
14.04.2021. u 11:19

Niskobudžetni avioprijevoznici lete na određeni aerodrom dok imaju poticaje i popuste, a kad to presuši, pokupe se

Zagreb je dugo čekao dolazak Ryanaira i cijene avionskih karata od samo nekoliko de setaka eura. Na velika zvonanedavno je objavljeno da će najveća europska niskobudžetna aviokompanija u Zagrebu imati bazu s dva aviona i otvoriti 12 linija. Malo boljem poznavatelju zračnog prometa odmah je upalo u oko da na tih 12 “novih” linija na čak njih osam već leti Croatia Airlines. A Ryanair je doveden na “F. Tuđmana” i ponuđeni su mu poticaji za to, da otvori nove linije.

Koncesionari na “F. Tuđmanu” pri tome su se, moglo bi se reći, poslužili malim trikom pa su različite aerodrome u istim gradovima predstavili kao različite rute i linije!? I tako ćemo, ako se nešto unaprijed ne promijeni, imati situaciju da na letovima, primjerice, u Pariz CA plaća višestruko višu cijenu aerodromskih usluga na “F. Tuđmanu” nego Ryanair jer on leti na aerodrom “Charles de Gaulle”, a njen niskobudžetni konkurent na “Beauvais”. Udaljenost između ta dva aerodroma je samo 59 kilometara! Stoga se u CA apsolutno s pravom osjećaju prevareni.

Koncesionari na “F. Tuđmanu” su pretrpjeli velike gubitke kao i cijela avioindustrija zbog koronavirusa, promet je drastično pao. Stoga odluka da prime sad Ryanair, na čije uvjete godinama nisu pristajali, djeluje pomalo panično. Stječe se dojam kao da su na zagrebačkom aerodromu odlučili žrtvovati CA da bi spasili sebe. Prema koncesijskom ugovoru, ako CA ode u stečaj ili smanji opseg letenja, koncesionar ima pravo na odgodu plaćanja naknade, a ako mu CA ne plati neke račune, ima pravo od RH dobiti milijun eura da pokrije te neplaćene troškove.

U avioindustriji svi dobro znaju kako se ponašaju niskobudžetni avioprijevoznici, pogotovo kako je “surov” Ryanair prema aerodromima. On leti na određeni aerodrom dok ima poticaje i popuste, a kad to presuši, pokupi se i ode. Tako je bilo i s njegovim konkurentom EasyJetom, koji je 2011. došao u Zagreb, ali nakon što je iskoristio sve poticaje, odmah je odletio zauvijek. Sadašnji poticaji na “F. Tuđmanu” mogu trajati pet godina, stoga u MZLZ-u trebaju dobro promisliti od koga imaju dugoročno veće koristi – od CA ili Ryanaira.

Komentara 15

RO
roland
12:05 14.04.2021.

Croatia Airlines mi je dužan novac za let koji su otkazali 27.3.2020. Oglušuju se, ne odgovaraju na mailove. Neprofesionalni, nesuradljivi.

PA
papa9087
18:05 14.04.2021.

1.Prema EU direktivama i hrvatskim zakonima, sve promjene u naknadama zračnoj luci, uključujući i incentive, se moraju usuglašavati sa AUC (Airport Users Committee) i moraju bit odobrene od strane Hrvatske agencija za civilno zrakoplovstvo. Može li nam gospodin Žabo, budući je glavni u tom AUC tijelu, objasniti jeli svjestan modela incentivea od prije nekoliko mjeseci ili nije? Ukoliko jest, koja je tada bila reakcija AUC-a? 2. Croatia Airlines je javno zatražila iste uvjete koji je Ryanair ostvario temeljem opisanog incentive programa. Zamislimo da Zračna luka Zagreb, odnosno MZLZ to i prihvati, te objavi incentive na postojećim rutama uz isti prometni prag koji omogućuje iste popuste u istom periodu. Ključna razlika je u tome što je objavljen incentive, temeljem kojeg je Ryanair pokrenuo letove, za nove rute, a Croatia Airlines traži popuste na postojećim rutama. Ukoliko se tako nešto i odobri od strane MZLZa, pitam se kako čelništvo Croatia Airlines ne razumije da radi EU direktiva i hrvatskih zakona koji reguliraju zračni promet, takav incentive onda mora bit otvoren i za sve ostale aplikante, što će omogućiti Ryanairu, ali i ostalim avioprijevoznicima da započnu letove na postojećoj mreži Croatia Airlinesa, uključujući i domaće letove? Zar čelništvo Croatia Airlines zaista nije u stanju iskalkulirati posljedice njihovog javnog zahtjeva ? Ili se žele natjecati sa Ryanairom na destinacijama poput ZAG-DBV, ZAG-SPU, ZAG-SJJ, ZAG-SKP, ZAG-AMS, ZAG-BCN, ZAG-FRA itd.?

MA
max
13:03 14.04.2021.

Croatia Airlines koja je dobila 2.5mlrd kn pomoći? Šta mislite da oni kokodaču zbog par linija? Pa njima su linije i putnici zadnja rupa na svirali. Uprava sad malo kokodače kako bi dobili još para iz državnog proračuna. Nama bi najbolje bilo da oni uopće ne lete. A Bajiću i ekipi iz upravnog odbora do kraja života da isplaćujemo plaće i bonuse samo da više nikad ništa ne rade - to bi nam bilo najpovoljnije,

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije