Privatizacija je veliku brodogradnju praktički već uništila
U pet godina tri privatizirana škvera smjela su koristiti državna jamstva od 22 milijarde kuna, a sagradili su brodove za 3,5 milijarde
Komentari 9
Kolika je vrijednost domaće komponente u proizvodnji jednog broda? U ukupnoj vrijednosti materijala, koliko ih je "naših"?
PRIVATIZACIJA=PLJACKA=HRVATSKA.....
Zaboravlja se da je Končar kriminjalac sa dosuđenom kaznom od 12 godina zatvora od koje je odležao 8, pa je i po tome bliskiji don Jakovčiću. I zato je po nalogu don Jakovčića od strane IDS- ove uprave brodogradilišta, izabran za strateškoga partnera. A izabran je zato što je to Jakovčić dobro naplatio i još naplaćuje. I za podsjetnik, Georg List je (austrijski poduzetnik) u srpnju 2014. u Dnevniku Hrvatske televizije izjavio da je tadašnji župan Ivan Jakovčić tražio mito od 500 tisuća eura kako bi se pokrenuo njegov polo-projekt podno Motovuna, nakon čega ga je Jakovčić tužio za klevetu. Naravno, sud u Puli osudio je ovoga za klevetu iako se List podvrgnuo detektoru laži, i prošao. U Puli se ništa protiv mafije IDS-a ne može, a država je paralizirana korupcijom pa to i ne čudi.
Koliko mi je poznato brodogradnja nije bila profitabilna niti većim dijelom svog postojanja u drugoj Jugoslaviji. Opstajala je samo zato jer ju je država financirala da bi izvozom brodova (koji su nadmašivali cijenu po kojoj su prodavani, tj. svaki je brod donosio gubitak) pribavila devize bankrotiranom jugo gospodarstvu. Znamo kako je sve završilo kad je Zapad zavrnuo kredite Jugoslaviji. Inflacija, nestašice, krah.
Propadanje je započelo još za vrijeme vladavine komunističke partije... onog treba kada je inozemna konkurencija (pogotova sa istoka) postajala sve efikasnija a mi smo stagnirali (ili iz druge perspektive, problem je što naš menedžment nije dorastao takvim zadacima, kako sada tako i za vrijeme socijalizma)
Kutleraj i dalje na nedjelu! Uljanik je najvjerojatnije namjerno, monstruozno štetno pripremljen za stečaj kako bi njegov prostor postao tajkunski s turističkom "namjenom", najbolji je to put u smjeru kraha grada Pule.
Strucnost, kapacitet i produktivnost se nemoze usporediti sa Francuskom, NJemackom, Juznom Korejom. Zatvori vrata i sacuvaj novac, nije vrijedno bacati novac u bacvu bez dna. Koliki je omjer radnika u proizvodnji s onima u administraciji? Dok se to ne sredi, nema srece.
Privatizacija je veliku brodogradnju praktički već uništila a thimpsonizacija je uništila onaj skromni balkanski kulturni potencijal, dostojnost, logiku i razum.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Moglo bi se kad bi se htjelo. Brod je proizvod s visokom dodanom vrijednošću i to najvredniji u hrvatskom gospodarstvu ( nakon nogometaša koji su bez konkurencije). Glavni je problem, kao i u većini grana u Hrvatskoj, nedostatak klasnog menadžmentaa s visokim stručnim i etičkim standardima neovisnog o političkim mijenama i nepostojanje zamjenskog modela financiranja, nakon napuštanja modela potpora, a koji je nužan za tržišno natjecanje s nelojalnom konkurencijom s istoka.