Na hrvatskim strateškim projektima zarađuju stranci
Da je Jane Jacobs u pravu lijepo nam danas u Hrvatskoj pokazuje i gradnja Pelješkog mosta financirana donacijom Europske unije. Najmanje je pritom važno da Hrvatska taj novac neće ni vidjeti jer ga Unija direktno plaća inozemnim graditeljima
Komentari 13
Vi gosp. Boškoviću kao da ste zadnjih 30 godina živjeli u Mauritaniji. Prvo pitanje, gdje bi to naši građevinari gradili takve mostove? Koje firme? Sve velike građevinske firme su propale jer su velika sredstva zarađena na autocestama morala ispod stolaa vraćati političarima koji su im te poslove namjestili. Drugo, koje firme i za koji novac bi gradile nizinsku prugu? Možda gosp. Boškoviću da uključimo i HŽ infrastrukturu? Sjajna firma..... F. genious!
Mislim da je g. Bošković samo djelimično u pravu. Naime, bez dobre infrastrukture je iluzorno tražiti investitore za druga područja. Čekati godinama dok mi usvojimo potrebna znanja i vještine u infrastrukturnim porjektima, je čisto gubljenje vremena. Mi trebamo sada ciljano tražiti investitore, baš na osnovu bolje infrastrukture.
Nažalost teorija je u potpunosti na mjestu. Poticaji dugoročno smanjuju konkurentnost. Poljoprivreda i brodogradnja su najbolji dokaz za to.
Nekad smo mi gradili brane, bolnice, elektrane i bunkere po čitavom bliskom istoku samo zahvaljujući drugu Titu i njegovim vezama. A vidi nas sad - sami sebi nemožemo izgradit most koji su drugi financirali
bravo genije.kao da na svemu u hrvatskoj ne zarađuju stranci plaćajući reket u vidu ,,odvjetničkih usluga,, i ,,usluga savjetovanja,, krugu ,,uspješnih,, iz šinjela nikice valentića,škegre,šeksa.............šeks,škegro,valentić i ,,apostoli,, a svojim političkim krilom hdz-om a uz potporu akademije,medija,crkve,sportaša provode politiku koja ide za tim da potjera narod kako bi onda ,,uspješni,, pustu imovinu kupili za kunu i preprodali strancima.
kafanski članak, ništa više...
Najbolje da se ne radi ništa. Kao što se nije radilo 30 godina. E to je onda najbolje i najpoštenije.
Čelične cijevi po specifikaciji (atestirana kvaliteta čelika, određene dužine i promjera) treba čekati godinama i glavni razlog zašto je Kina dobila na natječaju je to što može osigurati građevni materijal iz svojih čeličana. U YU smo imali više od 66 čeličana i niti jedna nije mogla proizvoditi atestirani brodski lim. Tako je i sada, naša brodogradilišta koja su "posrnula" ili ona koja će, ne ugrađuju glavni proizvod domaći lim nego onaj uvozni. Slične zablude su sa rafinerijama koje su pravljene za Slavonsku naftu koje nema i za Libijsku naftu koja i nije trebala preradu. Tada nije bilo Ruske nafte koja je prepuna sumporom, a koju prerađuje Bosanski Brod sa tehnologijom koja je starija od 40 godina iz doba doba druga Tita, u doba kada nije bilo MARPUL konvencije, današnjih ekoloških standarda, a u grbu tadašnje BiH su se pušili dimnjaci... Sada je Meksiko investirao 8 milijardi dolara za rafineriju. To je cijena nove rafinerija i ona je samo za određenu naftu - Mesičku. Neće se u moći prerađivati npr. Ruska nafta. To Mesikanci rade iako u samom Houstu postoji na desetke rafinerija. zašto, pa zato što imaju svoju naftu i ne žele ovisiti o USA. Gdje je tu Hrvatska. Čuva imaginarna radna mjesta u Brodogradnji rafinerijama itd u ime rodoljublja. Pa zar takvi rodoljubi neznalice opće prakse, sa poluistinama nisu upropastili Jadroliniju itd. Sačuvao nas dragih Bog stručnjaka kojima je glavna podloga rodoljublje a o tehnici i svetskim trendovima imaju polovično znanje.
Ma da?Nije valjda?Otkrili su toplu vodu.
Nije Ratko uzalud uzeo za primjer Jane Jacobs jer je njezino vrijeme ono u kojem je zapeo. Tekst mi izgleda kao da je prekopiran iz nekih novina 1980-ih.
za pocetak pregradili ste bosancima prilaz neumu, i opet kukate?
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Da je ta lova data nekoj od naših firmi kasnilo bi se sa gradnjom min. 2. godine. Na kraju bi pola love propalo a most ostao nedovršen. Pa ni pristupne ceste neće dobiti na natječaju nažalost.