69 19°C
  • Avatar abakus
    abakus:

    Temeljna značajka američkog (a ne zapadnog - kako krivo navodi autor) sustava obrazovanja jest stvaranje "učinkovitih idiota" od većine djece. Za to postoji kurikuli u svakoj pojedinoj od zemalja koje su prihvatile takav sustav obrazovanja koji nisu kurikuli namijenjeni SVOJ ... prikaži još! djeci, već je riječ o propisanom MINIMUMU znanja. Na osnovu tog minimuma dobivaju se u konačnici rečeni "učinkoviti idioti". Za vladajuću kastu (to je bolji izraz od klase jer tu miješanja praktički nema) postoji čitav sustav privatnih (i to kvalitetnih privatnih, a ne kao kod nas da su te škole nekvalitetnije - zasad - od javne) škola koje svoje učenike uče daleko više od tog propisanog minimuma (to su oni za koje novinar kaže da čitaju Goethea/Shakespearea i sl.). Problem s ovim prijedlogom "reforme" jest što on ide na propisivanje nečega što bi u najboljem slučaju mogao biti propisani minimum znanja za buduću nižu društvenu klasu svima. To će nužno stvoriti potrebu za otvaranjem paralelnog, privatnog školstva u kojem će se školovati djeca ambicioznijih roditelja, ali samo onih koji to mogu platiti. Ta će se djeca školovati po programima koji će biti i puno opsežniji od ovih koje imamo sada, uz puno "bubanja". I to će biti buduća vladajuća klasa. Ako to ljudima u Hrvatskoj odgovara, nema problema. Ali ta "reforma" vodi u puno dublju podjelu društva od ijedne koju sada imamo, i to treba ljudima jasno reći. Tj. da se razumijemo, do ove "reforme" prijateljica g. Mandira koja ne zna izračunati koliko mora platiti majicu koja je s 50 eura snižena za 70% bila je teška iznimka. Nakon ove "reforme" takve će osobe postati većina. --- S druge pak strane imamo francusku školu koja ne razvija "učinkovite idiote" već djecu prije svega uči misliti, i to na osnovu činjenica koje znaju - školu koja stvara cjelovitog čovjeka. Takvo školovanje ne stvara namjerne slojeve društva, ovisno o tome tko i koliko može platiti, već djeci omogućuje da se sami postupno izdvoje prema svojim sposobnostima. To je škola kakva je nama potrebna. Ali ova "kurikularna reforma" koja je u najboljem slučaju (jedva) na nivou propisanog minimuma znanja - a zbog toga što se uopće ne bavi manjkom dicipline na nastavi realizirani nivo bit će i znatno manji - to jednostavno nije.

  • Laci:

    abakus, ako tvrdiš da današnji programi u školama nisu dovoljno opsežni, onda očito ili nemaš dijete u školi, ili nemaš pojma što se danas uči u školama. Dapače, programi su preopsežni, ali nakrcani nepotrebnim sadržajima. Koliko ti je puta u ... prikaži još! životu trebao Goethe, neke trigonometrijska relacija 8ako znaš što je to?) ili logaritmi ? Budi pošten pa priznaj-NIJEDNOM ! A tvrdnja da Ameri školuju "učinkovite idiote", a da su samo djeca elite "univerzalni pametnjakovići" je nešto najbedastije što sam čuo. Zar misliš da su na programu Apolo radili samo djeca bogatuna ? Djeca bogatuna samo uče zgrtati novac, a znanaost, inovativnost i produktivnost "ostavljaju" na rješavanje "učinkovitim idiotima" kako ti kažeš. daj bože da mi imamo više takvih, a ne Ivice, Ivana i Ante Todorića.

  • bakulušić:

    Nije to ništa! Ustavni suci nisu znali izračunati koliko je 10 % od 3 750 000 pa nitko nije rekao da je kriv obrazovni sustav kroz koji su prošli ustavni suci. Što je još gore, nitko se nije uznemiravao. Čak ... prikaži još! ni matematičar Arsen Bauk. A sad se cijela Jugoslavija u Hrvatskoj uznemirila jer je netko rekao da Štuliću nije mjesto u školskoj lektiri. Vrati se, Johnny! - plačljivo mole u hrvatskom Ministarstvu tuge i jada.

Još iz rubrike Premium

Kolinda Grabar-Kitarović
Branimir Pofuk

Predsjednica toliko inzistira na laži o zabrani hrvatstva kao da je nekad bila Jugoslavenka

intervju

Bernardić: Ovo je vlada korupcije, tražim izbore i osnivam antikorupcijski savez

63
Boris Johnson
Silvije Tomašević

Johnsonu je uzor Hulk – ljutit je i jak, ali i blesav